Ingrijpen door een mod, juist of onjuist

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik snap de hele heisa niet, je moet jezelfs ergens druk om kunnen maken...er zijn regels en die regels zijn er niet voor niets, houd je jezelf niet aan die regels dan loop je het risico dat je foto of topic verwijderd wordt..duidelijker kan het niet.
Het is heel makkelijk om vanuit je luie stoel te gaan spugen en sputteren dat je het er niet mee eens bent en voetstampend je gelijk willen hebben en het zelfs russische praktijken noemen??
Dat laatste gaat mij ècht een afslag te ver...

Zoals eerder gezegt, het is makkelijk praten als je zelf totaal geen risico loopt...denk eerst even na voor je gaat vuurspuwen ;)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Slotje voor overleg
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Na enig overleg hebben wij besloten dit topic te heropenen. De constructieve, positieve reacties geven stof tot nadenken. Wel verzoeken wij om het on-topic en gezellig te houden.
Namens alle moderatoren dank ik voor de lovende woorden maar ook voor de kritische noten. Mocht dit topic naar ons inzicht uit de hand dreigen te lopen, zullen we alsnog het topic sluiten, maar we gaan ervan uit dat iedereen constructief en binnen de normen blijft reageren.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Als eerste een schouderklopje voor de moderators het is voor hen allen op vrijwillige basis en dat kost dus veel vrije tijd.
Iedereen is een mens en mensen maken fouten of dat nu gebruikers zijn of moderators.
Vaak is het niet eens de boodschap die verkeerd begrepen wordt maar de toon van de boodschap.
Omdat alles digitaal gaat is de non verbale communicatie niet zichtbaar en die bepaald heel veel de toon van de boodschap.

Een topic verwijderen zou ik niet doen als moderator je zou het bericht kunnen aanpassen van hier stond een foto maar wegens de regels is dit aangepast.
Voor meer info over de verwijderde foto zie deze link. Opvoeden is een moeilijk iets en dat lukt je alleen maar door heel veel te herhalen , te herhalen, te herhalen ;-)
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

mark.beniers schreefCOLONAls eerste een schouderklopje voor de moderators het is voor hen allen op vrijwillige basis en dat kost dus veel vrije tijd.
Iedereen is een mens en mensen maken fouten of dat nu gebruikers zijn of moderators.
Vaak is het niet eens de boodschap die verkeerd begrepen wordt maar de toon van de boodschap.
Omdat alles digitaal gaat is de non verbale communicatie niet zichtbaar en die bepaald heel veel de toon van de boodschap.
+1
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

mark.beniers schreefCOLONEen topic verwijderen zou ik niet doen als moderator je zou het bericht kunnen aanpassen van hier stond een foto maar wegens de regels is dit aangepast. Voor meer info over de verwijderde foto zie deze link. Opvoeden is een moeilijk iets en dat lukt je alleen maar door heel veel te herhalen , te herhalen, te herhalen ;-)
Dat zou ik niet doen.
Dan krijg je als mod extra werk.
Verwijderen = opvoeden, want dan post die persoon die het fout doet misschien de volgende keer wel op de juiste manier.
Voorop gesteld dat er dan wel duidelijke regels zijn en wellicht ook een how-to / voorbeeld situatie.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

1. Als je verwijderd moet je de poster altijd inlichten waarom....
2. Als je verwijderd moet je in het topic melden waarom....
3. Als je verwijderd haal je het topic (deels) uit verband....
4. Als je verwijderd krijg je alleen maar vragen en dus meer werk.

m.a.w. verwijderen moet je eigenlijk niet willen...
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

PE1PQX schreefCOLON
m.a.w. verwijderen moet je eigenlijk niet willen...
Helemaal mee eens. Reden te meer om dusdanig te posten dat de mode niets hoeven te verwijderen... ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Wellicht is dit een optie:

- Niet verwijderen maar het hele bericht vervangen door een tekst welke verwijst naar een post / how-to in de regels. Voor meer info kan de poster dan indien nodig contact opnemen met de mod die het vervangen heeft via een PM.

Nadeel daarvan zou kunnen zijn dat voor iedereen zichtbaar is wie iets verkeerd heeft gedaan.
Als je dat namelijk niet wil dan is verwijderen de enige optie en de uitleg (ofwel link naar uitleg / regel) in een PM.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En dat laatste is precies wat we altijd doen. Er wordt niet verwijderd zonder PB naar de poster. Het zal immers meestal niet expres zijn gedaan, en een kleine toelichting is meestal voldoende.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Enige ervaring’s adviezen:

Relativeren en weten waar je aan begint of mee bezig bent is vaak heel moeilijk. Vooral in het kader van onbetaalde activiteiten die bovendien veel tijd etc. kosten. Je gaan beroepen op het feit, dat je het ook maar voor je plezier of iets dergelijks doet is de grootste zwakte voor en actieve vrijwilligers.

Deze wijze raad en de opmerking van een bestuur heeft geen humeur maar wel gevoel voor humor raad kreeg ik van een voorzitter van de raad van bestuur, van een van de grootste universiteiten van Nederland.

Best moeilijk maar ik heb me nooit meer ook in vervelende en moeilijke conflict situaties, laten verleiden er op te wijzen, dat ik ook het maar voor mijn plezier deed. Wanneer dat wel gedaan wordt is het m.i. tijd om ermee te stoppen. Dat geldt ook voor wanneer je geen voldoening meer hebt in waar je mee bezig bent! En voor de moderators respecteer, dat anderen een heel afwijkende mening kunnen hebben. En wanneer je gaat verwijderen geef ten alle tijden wel de poster de gelegenheid voor een eenmalig weerwoord. En refereer niet naar situaties die in het verleden al zijn afgehandeld. Dreigen met een schorsing is bepaald geen sterkte bod!

Vr. gr.

Roel J.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dank je wel voor je betoog Roel. Deels ben ik het met je eens: vrijwilligerswerk doe je voor je plezier. Maar ik ben het niet met je eens dat mensen helpen herinneren aan het feit dat dit vrijwillig gedaan wordt een zwakte is. Het is hoogstens overbodig.

Niemand van het mod team heeft er volgens mij geen plezier meer in. Let wel: het topic is niet gestart door een mod. Dit soort conflict situaties spelen continu op dit forum en we zijn wel wat gewend. We laten ons niet zomaar uit het veld slaan.

Juist wij respecteren de mening van een ander. Ik denk dat we dat wel aangetoond hebben door open te staan voor kritiek en suggesties. In dit onderwerp, maar ook in eerdere onderwerpen (denk bijvoorbeeld aan het nestverstoringsonderwerp). We veranderen zelfs de regels als die inderdaad onjuist, onwerkbaar of te streng blijken te zijn.

Het verwijderen van een onderwerp of reactie gaat altijd gepaard met een PB naar de opsteller, zoals al eerder aangegeven. De opsteller heeft prima de kans om zijn onderwerp opnieuw aan te maken die wel volgens de regels is. Om die reden is in dit geval ook de berichttekst in de PB ge-quote (dan kan de opsteller de originele tekst weer kopiëren en plakken). Er is niet gedreigd met schorsing of wat voor maatregel dan ook.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

eMKay schreefCOLON vrijwilligerswerk doe je voor je plezier.
Dat jullie er plezier in hebben is toch wel erg belangrijk.
Als ik daar aan kan bijdragen dan zal ik mijn best altijd proberen te doen. Net zoals zovelen hier.
Al geef ik toe dat ikzelf niet zo'n makkelijk persoon ben. Maar wel voor rede vatbaar.
P.
70D
Brell

Waar is nu de of een reactie van TS?
Of is hij/zij zo geschrokken van de reacties?
Ik begrijp dat leden van dit mooie forum hun gedachten, gevoelens willen filteren ivm deze topic.
Maar misschien zijn sommige reacties in de ogen van TS dermate heftig dat hij/zij zich heeft terug getrokken en wil hier niet meer aan mee doen. Als forum moeten we er absoluut niet op uit zijn iemand te bannen, tenzij hij/zij moedwillig het forum beledigd, of wie dan ook op dit forum naar beneden haalt.
TS heeft hier een vraag, discussie, neergelegd.
Daar hebben anderen op gereageerd, naar eer en geweten, prima.
Maar laten we ons alstublieft beperken tot de vraag van TS en niet vervolgens allerlei punten aandragen waarom iets wel of niet gezegd, gepost mag en kan worden.
De forum regels zijn helder en duidelijk.
Als een ieder zich daar aan houd hoeven we ook niet de energie in deze discussies te steken maar in de passie waar dit forum voor bedoeld is, genieten van elkaars foto's en eventueel helpen om zich te verbeteren. Ik mis de reacties van TS en ik hoop dat het geen afscheid is van hem/haar!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Brell schreefCOLONWaar is nu de of een reactie van TS?
Of is hij/zij zo geschrokken van de reacties?
Ik begrijp dat leden van dit mooie forum hun gedachten, gevoelens willen filteren ivm deze topic.
Maar misschien zijn sommige reacties in de ogen van TS dermate heftig dat hij/zij zich heeft terug getrokken en wil hier niet meer aan mee doen. Als forum moeten we er absoluut niet op uit zijn iemand te bannen, tenzij hij/zij moedwillig het forum beledigd, of wie dan ook op dit forum naar beneden haalt.
TS heeft hier een vraag, discussie, neergelegd.
Daar hebben anderen op gereageerd, naar eer en geweten, prima.
Maar laten we ons alstublieft beperken tot de vraag van TS en niet vervolgens allerlei punten aandragen waarom iets wel of niet gezegd, gepost mag en kan worden.
De forum regels zijn helder en duidelijk.

Als een ieder zich daar aan houd hoeven we ook niet de energie in deze discussies te steken maar in de passie waar dit forum voor bedoeld is, genieten van elkaars foto's en eventueel helpen om zich te verbeteren. Ik mis de reacties van TS en ik hoop dat het geen afscheid is van hem/haar!
Mijnheer Brell Ik denk, dat dit met name ook voor deCrew een goede discussie is of is geweest. De TS heeft iets dat hem persoonlijk is overkomen opgeschreven en anderen die kennelijk soortgelijke problemen hebben ondervonden hebben hun mening toegevoegd. Ik heb die problemen ook ondervonden en er is wel degelijk gedreigd! En daar houd ik niet van.
Ik wil e.e.a. niet laten escaleren en de Crew wil dat zeker ook niet. Maar alles maar even luchtig onder het tapijt vegen is geen oplossing voor iets, dat zeker gezien de reacties,onder een aantal van de geregistreerde deelnemers, of te wel de klanten van dit forum, ook allemaal vrijwillige deelnemers leeft. MIjn insteek is probeer altijd gebruik te maken van aanwezige kennis en ervaring. Maar ik zeg gewoon wat ik vind wat m.i. het forum ten goede kan komen.. Voor mij zijn de regels duidelijk maar heel misschien niet voor iedereen! En er is een post, die ik wanneer ik moderator was, de poster te adviseren om die te verwijderen.

Vr. gr.

Roel J.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 14 keer gewijzigd.
Brell

Roel,

Ik heb het niet gehad over alles onder het tapijt vegen.
Het is ook totaal niet mijn bedoeling om wie dan ook te beleren of naar beneden te halen.
En natuurlijk mag je je mening geven wat je dwars zit of als je het met iets niet eens bent.
Dit soort discussies zijn al vaker voorbij gekomen en ik blijf achter de MOD's staan.
Ze doen naar eer en geweten hun werk.
En dat ze dan gevraagd worden na te denken over de gestelde vragen, ook niets mis mee.
Maar dat gezefer over wat wel en niet mag en kan, hou toch op.
Maken we ons daar zo druk over terwijl er mensen sterven van de honger in oorlogen.
Geniet van je dag, geniet van je hobby en loop niet elke keer te emmeren over dit soort zaken.
De regels zijn duidelijk en de voorwade is dat als je lid wil worden van dit forum je aan die regels te houden, wil je dat niet, ga dan geen lid worden. Ik heb geen zin om elke keer weer dit soort discussies aan te gaan, basta!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mijnheer Brell,
U heeft geen zin in dit soort discussies? Prima ik heb geen zin om door iemand met uitsluiting bedreigd te worden! Is dat gezever?
Mijheer Brell ik wens U een heel prettige dag toe! Wanneer U in de buurt van Amsterdam richting Piet Hein tunnel rijdt sla dan even af naar Holland sportboat Centre! Onze boot ligt op de kop van de eerst steiger, kunnen we eens wat drinken en even bij praten! De boot heet Te Rapunga. kan niet missen! Of ik er ben ziet U wanneer er een grijze Mercedes Benz voor de showroom geparkeerd staat. Kan ook even binnen vragen.

Tot spoedig ziens,

Roel J.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Als topicstarter zie ik een aantal zinvolle reacties voorbij komen. Waarbij ik denk: ja, je hebt gelijk.
En dat Rusland verhaal was geen juiste opmerking mijnerzijds.

Maar als ik bijvoorbeeld de reactie van Brell lees met opmerkingen als "gezever", "druk maken terwijl er mensen sterven van de honger in oorlogen" (wat heeft dat te maken met het onderwerp, is wel héél off-topic) of een kreet als "IK heb geen zin ....... basta" (is IK belangrijker dan WIJ-forumleden) ontneemt mij dat alle zin tot inhoudelijk en rationeel reageren. Want dat is in mijn ogen verspilde energie.
Voor mij is de lol er af.

Ik zal zeker het forum blijven bezoeken en de leuke en leerzame bijdrages met veel genoegen lezen.
En dat is voor mij, zeker op dit moment, voldoende.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

Mijnheer Brell,

heeft er misschien ook in uw gedachten een mogelijk gespeeld waarbij de moderatoren het ook wel eens verkeerd hadden en de plank volledig mis zouden slaan? Ja dat bestaat ook.
Mod's zijn ook maar mensen en zeer zeker niet onfeilbaar.

Mijn ervaring HIER is dat er mod waren/zijn (*) die dachten wel onfeilbaar te zijn, en droegen heel simpel aan 'ik heb gelijk, jij moet je mond houden' en daarbij was een gezonde discussie met een normaal hoor- en wederhoor niet mogelijk. Zo hoort een mod zich in mijn ogen niet te gedragen.

(*) Tot nu toe (laatste 2 jaar ofzo) lijkt dit veranderd te zijn, waarvoor mijn waardering.

Een gezonde discussie dient men niet uit de weg te gaan, en daarbij hoort ook (publiek) je ongelijk moeten durven toegeven.
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLONAls topicstarter zie ik een aantal zinvolle reacties voorbij komen. Waarbij ik denk: ja, je hebt gelijk.
En dat Rusland verhaal was geen juiste opmerking mijnerzijds.

Maar............Voor mij is de lol er af.
Dit vind ik nou een mooi gebaar. Haal de positieve, goed bedoelde en (kritisch) opbouwende opmerkingen eruit en laat de rest de rest.
Ook dat je terugkomt op je Rusland opmerking....chapeau. En dat meen ik oprecht.

Jammer van de "maar......" Maar, wie weet. :D
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar