Resultaat fotoketting NR. 1-2014

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Rianne L:
Pffft wat moeilijk een begin foto maken voor een fotoketting.
Ik wilde onze jongens eens een keer in het zonnetje zetten.
Tja onze jongens Lucas* en Sven* ze zouden nu 2,5 of 1 jaar oud zijn.
Ze zijn dus niet fysiek bij ons maar wel in ons hart.
Vandaar hun geboorte beren, gekregen van mijn vriendinnen.
Beetje Info. Lucas* bleek een nier ziekte te hebben en na verder onderzoek bleken mijn man en ik drager te zijn. Ook Sven* had deze ziekte in zijn genen.
Het zal een zware gevoel geven aan het begin van de ketting. Maar wel benieuwd wat er als inspiratie uitkomt.

Afbeelding

wibo53:
Wat zie ik?
Een stilleven… heel persoonlijk…ik zie beren met namen en datums… een kaarsje, hartjes en vlinders… wie zal het peilen?
Liefde voor gezin en kinderen …liefde geven... is dat de boodschap?

Voor mij wel… ik kies ervoor om mijn foto dat te laten verbeelden… Ook een stilleven maar iets abstracter omdat ik de namen niet ken en de datums niet vier…
Ouders omarmen elkaar bron van leven… open handen waar de liefde uitvloeit… in de vorm van hartjes... en de kaars met vlam als symbool van warmte en hoop in beide foto’s..
De realiteit… de grimas van de werkelijkheid… het rauwe… kijkt toe… op de achtergrond.

Afbeelding

Yvonneke:
Mijn foto is geïnspireerd op het gebruik van de kaars in de achtergrond. Ik heb voor deze compositie gekozen, omdat ik in de foto van de vorige schakel ongeluk en verdriet las. De boedha geeft geluk en de orchidee is voor mij een bloem die voor schoonheid en liefde staat.

Afbeelding

wallisman:
De foto van mijn voorgangster, dus mijn opdrachtfoto, gaf me een gevoel van rust, misschien wel innerlijke rust. Ik heb dit gevisualiseerd door de natuur in te gaan, wat voor velen, en voor mij, een omgeving is waar rust vanuit gaat. Mijn foto heeft hoofdzakelijk bruintinten, hetgeen de harmonie in de omgeving benadrukt, hetgeen rust (voor het oog) brengt.

Afbeelding

staartjager:
Van Jan kreeg ik een foto toegestuurd waardoor ik direct zin kreeg om lekker de natuur in te gaan en foto's te maken, een winters landschapje waarin de mooie weerspiegeling mij meteen opviel. Die weerspiegeling en het natuur-element waren dan ook waar ik op door wilde gaan met mijn foto, alleen dan in een heel andere setting, niet buiten maar binnen, en juist met felle kleur als tegenwicht voor het winterse grauwe dat je nu buiten ziet.

Afbeelding

Dward:
Van Miriam Kool - alias Staartjager - kreeg ik een bloemenfoto. Mooie bloemen, warme kleuren en prima gefotografeerd. Daar wordt ik dus vrolijk van. Wie wordt er nou niet vrolijk van bloemen!
Vlak nadat ik haar foto had bekeken was de medaille uitreiking van het eerste Nederlandse ‘Sweep-trio’ in Sochi op TV. Ook een moment waar ik als Nederlander uitermate vrolijk van werd. Snel de camera erbij om er een paar foto’s van te maken. Wie weet zit er wat bruikbaars tussen! Vervolgens volgt er op maandag nóg een Nederlandse 'schaats sweep' van het trio Mulder-Smeekens-Mulder Wauw!. De medaille uitreiking liet (helaas?) even op zich wachten… En juist van deze ceremonie maakte ik de ultieme ‘hier wordt ik vrolijk van foto’. Benieuwd wat de volgende in de rij hier voor vervolg aan gaat geven! Veel vrolijkheid Dave!

Afbeelding

DavevdrH:
- Televisie kijken doet men voor de ontspanning. Ik kijk amper TV, maar doe fotografie als ontspanning.
- Dat het "Hup Holland" op de foto van Dward van achter zichtbaar is, vond ik een beetje de omgekeerde wereld... dus mijn (net nieuwe) omkeerring gebruikt op de foto
- Het merk Sony (wellicht heeft Dward dit gedaan omdat hij weet dat ik met een Sony camera werk ipv een Canon). Hierdoor kon ik het niet laten om dit door te zetten in mijn foto en dus mijn oude Konica Minolta 7d uit de kast te halen (was wel weer wennen met instellingen hoor).
- Het oranje doet mij denken aan "oer Nederlands" en dus dacht ik aan kaas. Op naar de supermarkt voor Old Amsterdam dus.
- Het oranje komt ook terug in het alpha teken van mijn nekband
- Ik twijfelde nog om mijn foto in sepia of zwart-wit te maken, maar ik hou van kleur en de kleuren knallen ook van Dward's foto af... dus kleur.

Afbeelding

eMKay:
Ik zie een opstelling voor product/voedsel fotografie. Een boterham met kaas, het heeft veel weg van een ontbijt. Bij een goed ontbijt hoort meer dan alleen een boterham met kaas. Buiten beeld moet Dave ook wel bezig zijn met een klassieker: melk met ontbijtgranen. Maar het klassieke houd op bij de gelijkenis, want deze ontbijter is een echte cacao fan! Een heerlijk product, dus deze moet aan de man (of vrouw) gebracht worden. En zoals vaak ontbijtgranen worden gefotografeerd, moet ook hier het product in de melk vallen, een heerlijk beeld moet dat geven! De foto van de boterham met kaas (en de camera in beeld) is ondertussen gemaakt. Gemaakt met, natuurlijk, een Canon EOS. Als gevolg van de concentratie die benodigd was bij het maken van die foto, is per abuis de lensdop gevallen. En daarmee zijn het toch niet de Choco Puffs waar het publiek lekker mee gemaakt wordt. Neen! Het is fotografie! Met Canon EOS in het bijzonder!

Afbeelding

Billie-90:
Ik zag een ontbijtje klaar gemaakt worden maar door de lensdop werd dit een beetje (betreft tijd) uitgesteld,
zo ook mijn zending naar de volgende deelnemen (zo heeft mijn foto toch nog wat te maken met het lensdopje..
Als reactie op het ontbijt had ik zoiets van: "Je kunt ook iets anders als ontbijt dan "chocopops" eten.."

Afbeelding


Jef-W :
"Toen ik de foto van Michel(Billie-90) binnenkreeg moest ik eerst even goed kijken wat er op de foto te zien was.
Wat me toen meteen opviel was de Musli(hoe kan het anders) en het (on)bedoelde spiegelbeeld.
Verschillende opties gingen door mijn hoofd en wat me het eerste te binnen schoot en waar ik constant aan moest denken was sport en een gezonde levensstijl. Ik wilde niet voor het voor de hand liggende "natuur" of "macro" shot gaan, maar kies dan altijd iets wat uit mijn comfortzone(deze ligt voor mij echt uit mijn zone) ligt. Lekker die pressure.

Aangezien ik wel hou om onder druk te werken, bewijst deze foto weer eens, omdat ik hem in het laatste half uur voor het opsturen heb gemaakt.

Sport en gezonde levensstijl is iets wat mijzelf ook aanspreekt. Dus de musli en het spiegelbeeld hebben mij tot deze creatie gebracht."

Afbeelding

edufotografie:
Jef-W stuurde mij een foto met een arm met een tattoo die aan het gewichtheffen is. Mijn inspiratie daar op is dat die foto kracht uitstraalt en door de tattoo (keltisch) iets oers, vandaar de schotse hooglander die allebei uitstraalt.

Afbeelding

Jichem:
De sfeer op de foto die ik heb ontvangen was in mijn ogen heel
vrolijk, ongedwongen en vooral lente achtig. Ik heb geprobeerd om
juist de tegenovergestelde sfeer vast te leggen in mijn foto. Vandaar
het prikkeldraad met daarachter een groene omgeving. Het prikkeldraad
roept, in tegenstelling tot de foto die ik ontving, een vaak negatief
en/of emotionele herinnering op. De sombere kleuren en beperkte
scherpte-diepte moet dit gevoel versterken.

Afbeelding

Telescoop:
Ik kreeg van Jochem een foto met prikkeldraad.
Mijn eerste ingeving was: ik rijd morgen naar de fusilladeplaats in Vught en kijk wat ik daar met het mij toegezonden thema kan.
Totdat ik vandaag tijdens een wandeling bloeiende wilgenkatjes tegenkwam.
De link was snel gelegd: tegenover het harde van de foto van Jochem wilde ik het zachte begin van de lente zetten.

Afbeelding

steven l:
Ik kreeg van Gabriël een foto van wilgenkatjes. Wij hebben geen katjes in de buurt, maar wel poezen. Dit is een close-up van Sara.

Afbeelding

Frank64:
Een portretfoto van een poes. Waarom uitgerekend dat...
Wat moet ik daar als rechtgeaard hondenliefhebber nu in godsnaam mee...
Maar dat is natuurlijk de gok van meedoen aan dit spelletje. Er kan van alles komen.
Dus na een paar keer kijken kwamen de kenmerkende kijkers van een kat steeds prominenter naar voren, de altijd sprekende ogen.
En vanuit deze combi van gedachtes werd mijn idee alsnog vrij snel geboren.
Een spelletje, het meedoen voor het leuke en niet voor gewin en die sprekende ogen. Ogen die vaak heel onschuldig zijn, maar soms ook heel gevaarlijk.
Niet anders dan die op mijn bijdragen slotje aan deze ketting.
Gokken wanneer de volgende begint?

Afbeelding
Groetjes Rianne.
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

erg leuk om het resultaat te zien. Met de foto's en de motivaties zo op een rij durf ik wel te stellen dat het een succesvolle editie van de fotoketting is.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Wauw, wat een twists, wat een diversiteit! Geweldig gedaan allemaal!

@Rianne: sterkte! (is wellicht wat laat :? maar ik wilde toch mijn medeleven betuigen).
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank je wel Martijn.

Ik zat elke 2 dagen weer met verbazing te kijken naar de mooie inzendingen.
De een ging wat soepeler dan de ander. Maar ze zijn allemaal even bijzonder.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Het is een mooie serie geworden.
@rianne Ik had het best even lastig met jouw foto... Ik zag het verdriet er in terug. Hoop dat jullie samen een weg vooruit hebben gevonden.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Alweer heel leuk om de wendingen en resultaten te zien.
Er komen heel wat stemmingen voorbij in korte tijd.

Waarbij wat mij betreft een extra compliment voor het waardig vervolg van Wibo op de opening.
Heel doordacht en mooi stilleven.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Het was de moeite allemaal weer meer dan waard. Leuke twists met verassende resultaten! Altijd spannend om te zien hoe er via een (flinke) omweg een boeiende reeks ontstaat.
Met dank aan Rianne die de losse schakels aaneen reeg tot een mooie ketting. Top!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank je wel allemaal. En zeker Wibo een mooi vervolg. En sorry voor het zware begin.
Ik hoop dat er ook trots uit de foto sprak/spreekt.
En een boodschap wat vrienden voor en met je kunnen doen. De beren zijn namelijk geboorte beren en meestal worden deze niet gegeven bij een sterfte van een babytje.

Ik wilde niet even snelsnel gaan door het bekende en dus even een bloemetje op de foto zetten.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

@rianne zeker ook ... Moed en kracht ook.
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Wie had zo'n heftig begin kunnen vermoeden....

Een mooie serie met verrassende wendingen.

Dank je wel Rianne.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie reeks geworden met totaal onverwachte wendingen.

En een prima begin om te mogen gebruiken voor zo'n leuk spel, wat nu ook op de gevoelige plaat is vastgelegd op een andere manier.
Sterkte in ieder geval Rianne en Steven!

Erg leuk om deel van zijn geweest!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Die volgende begin ik wat luchtiger oké?! Hihihi
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Weer een mooie ketting met leuke wendingen. Wat zijn we toch creatief!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Fantastisch. Wat een verrassingen.
Je zou het zo kunnen vertalen in boekvorm. Waarbij door de bijzondere en onverwachte wendingen een spannende thriller zou kunnen ontstaan.

Complimenten voor alle deelnemers. Wat een creativiteit.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Netjes hoor! Een genot om naar te kijken.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

met plezier naar de fotoketting gekeken, complimenten aan iedereen voor de leuke twists die er gegeven zijn !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooie serie en wat een indrukwekkend begin! Wat een verlies...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Prachtige ketting weer, vol verrassende wendingen!
Maar wat raakte mij jouw eerste foto ook, Rianne... en dan vooral het verdriet voor jou en Steven wat daar in die ene foto ligt. Ik vind het juist heel mooi dat je een ketting hier zo wilt en kunt beginnen, laat voor mij ook de kracht zien wat foto's met mensen kunnen doen!
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke serie geworden!
Proficiat allemaal!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Wat een bijzondere ketting is het weer geworden, geweldig om te zien! Ik blijf het prachtig vinden hoe zo'n ketting zich ontwikkelt, en wat voor bijzondere wendingen erin komen. Heb hem nu al een paar keer bekeken, elke keer ontdek ik weer iets nieuws.

Was net als velen hier even stil van de eerste foto en het verhaal dat daarbij hoort. Het grote verdriet erachter en tegelijk ook de kracht die je toont door zó deze ketting te beginnen. Heel veel respect daarvoor.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar