[Verzameltopic] Foto7daagse

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

De rest van de dag niet zoveel tijd, dus een vroege bijdrage voor dag 3.

Afbeelding
dag3 by MvdE, on Flickr
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

De opdracht van vandaag vond ik weinig inspiratievol. Ik denk dat we veel voor de hand liggende foto's gaan zien... Ik heb geprobeerd om toch out of the box te denken. Ik hoop dat jullie dat ook vinden. ;)

43718

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Zeker out-of-the-box! Goed uitgevoerd.

P.S. Elk thema heeft al zeer veel weinig inspiratievolle foto's opgeleverd. Maar niet iedereen is tenslotte even creatief :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leuk gedaan Bas!! Dat is nog eens 'Out of the BoB' denken! :)

Voor wat betreft creativiteit... ik zie gelukkig ook veel inspirerende foto's langskomen, maar ook meer dan genoeg snapshots die ik hier niet eens zou durven tonen... Maar goed, er is ook allerhande volk ingeschreven.. als je kijkt naar zijn oproep om mee te doen werd er ook geen enkele lat gelegd natuurlijk.. Het was ook juist bedoeld om mensen die camera op te laten pakken, en dus zitten er ook best deelnemers bij waarvan het lijkt dat ze die camera inderdaad voor het eerst in de hand gehad hebben :D
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

En dat is niet erg. Het doel was natuurlijk ook om anders te kijken naar de wereld om je heen. Dat wij er een bepaalde standaard op na houden voordat we iets acceptabel vinden is alleen onze eigen lat :)
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Het niveau ligt inderdaad niet altijd even hoog. De uitdaging is denk ik om toch enigszins origineel voor de dag te komen. Zolang je je eigen ideeën niet en masse voorbij ziet komen is dat gelukt lijkt me.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Zeker out of the box!
Ik heb al wel een plan, vanmiddag ga ik ermee aan de slag om het uit te voeren (en tot die tijd niet op FB kijken, wil eerst m'n eigen idee uitgevoerd hebben).

Het nivo wisselt enorm inderdaad, maar dat viel ook wel te verwachten met 3000 deelnemers, waarvan vele waarschijnlijk normaal niet echt met fotografie bezig zijn. (En dat aantal maakt het ook nog lastiger echt origineel te zijn denk ik, met zo veel mensen is de kans groot dat er wel iemand op ongeveer een vergelijkbaar idee is gekomen...) Alsnog vind ik het wel leuk om te zien hoeveel mensen er dan toch meedoen, ik denk dat hij wat dat betreft in zijn doel wel geslaagd is, mensen aan het fotograferen krijgen en met een "foto-blik" naar de wereld laten kijken. En het valt me toch ook weer op dat er af en toe dan weer juist wel hele bijzondere foto's voorbij komen!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

Wat leuk dat jullie de foto's hier verzamelen. Ik ben Mischa de bedenker van de foto7daagse.
Ik ben het zeker met jullie eens dat er veel voor de hand liggende foto's voorbij komen, dat kan ook niet anders met 3500 deelnemers. Het is juist leuk om te zien dat veel mensen die eigenlijk nooit nadenken over een foto nu juist aangespoord worden om te gaan fotograferen. Zo zijn jullie (en ik ook) toch ook begonnen?
Een verzamelsite zou erg handig zijn, maar is mijn eentje niet te managen. Om de foto7daagse laagdrempelig te houden kunnen mensen overal hun foto plaatsen en daardoor is het wel versnipperd. Een tip is om op tagboard te kijken en te zoeken op de hastag. Daar zie je veel van Google+, Twitter en Instagram. Helaas doet Facebook nog nietmee om de foto's van extern te zien buiten facebook, anders kon je zo op een makkelijke manier alle foto's verzamelen. Maar dat is helaas (nog) niet zo.

Ik wordt blij van mensen zoals jullie die gezamenlijk de foto's bekijken op kleinere schaal maar zeker ook door een huisvrouw die normaal niets met fotografie heeft, maar nu anders kijkt naar de wereld om zich heen.

ga vooral door met fotograferen, want dat maakt dat je anders kijkt en veel moois tegen komt.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hallo Mischa, welkom op EOS :)
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Hee, wat leuk, welkom! Complimenten nog, voor dit idee en de uitvoering ervan, erg leuk!

En kan me helemaal voorstellen wat je schrijft, het is gewoon leuk om mensen aan het fotograferen te krijgen, ieder op z'n eigen nivo, zeker als dat ook mensen zijn die dat normaal niet doen. Zo ben ik door mijn werk + andere hobby ook op een dierenforum actief, en ben een jaar geleden begonnen daar een laagdrempelige fotowedstrijd te organiseren, elke maand een opdracht, en iedereen mag meedoen, of je nu normaal fotografeert en een goede camera hebt, of gewoon je telefoon gebruikt. Het nivo ligt natuurlijk lang niet zoals dat hier ligt, en soms zie ik ook foto's waarvan ik verbaasd ben dat iemand die wil plaatsen, maar er zitten ook echt verrassingen bij. Een jochie van 12 jaar bijvoorbeeld, daarvoor nooit gefotografeerd, maar vindt het helemaal geweldig. De eerste keren echt heel beroerde foto's, maar elke keer doet hij met evenveel enthousiasme weer mee, en pakt alle tips zo enthousiast op dat hij nu bij een van de laatste wedstrijden met zijn telefoon een foto had gemaakt die minstens zo mooi was als die van enkele andere leden met hun DSLR. Dat vind ik dan zo leuk om te zien!
Dat is dan op hele kleine schaal (krijg meestal zo'n 20 inzendingen) dus helemaal niet te vergelijken met wat jij nu hebt opgezet natuurlijk, maar het idee van mensen met andere ogen laten kijken is een beetje vergelijkbaar.

Anyway, welkom, nogmaals, en topinitiatief!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

dank voor het warme welkom.
Een ander project dat ik organiseer spreekt jullie ook vast aan, dat is 3x50: http://www.3x50.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

50 fotografen die 50 weken lang foto's maken met de 50mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk, die toelichting! En welkom! ;)

Je bent lekker creatief bezig zie ik, top!! Voel je vrij om soortgelijke projecten in de toekomst ook via ons forum kenbaar te maken!

Jouw 3x50-project doet me weer denken aan dit leuke verzameltopic: de nifty-fifty!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leuk dat je hier ook even reageert, Mischa!
Er zijn er hier op het forum inderdaad verschillenden die het project hebben omarmd en eraan meedoen! En volgens mij is de doelstelling van dit project ook zeker geslaagd... mensen weer aan het fotograferen brengen! En vele foto's (ook al is de kwaliteit soms minder) weten me dan toch weer te inspireren... soms krijg je bij het zien ervan ineens een ander idee, niet zozeer voor deze 7 dagen, maar voor later zeg maar!

Ik ben dus blij met je initiatief, en als je weer wat verzonnen hebt zijn er hier vast ook weer meerdere leden die wel mee willen doen! :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Welkom Mischa, leuk dat je hier ook rond komt "hangen"
@Leuk gedaan Bas! :)

Mijn bijdrage...en ja, wellicht een voor de hand liggende..maar..ik zat met twee, ja TWEE meiden die allebei met barstende koppijn uit school kwamen en zelf loei en loei druk omdat ik precies in een schoolfoto week zit wat ook allemaal uitgezocht, bewerkt en opgestuurd moet worden. Slap excuus..i know, maar vandaar even weinig creatief met deze inzending :)

Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

mischademuynck schreefCOLONdank voor het warme welkom.
Een ander project dat ik organiseer spreekt jullie ook vast aan, dat is 3x50: http://www.3x50.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

50 fotografen die 50 weken lang foto's maken met de 50mm
Met de huidige exposure kun je het project wellicht veranderen in 5000 fotografen die 50 weken lang foto's maken met de 50mm
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Iedereen die op mijn foto heeft gereageerd, bedankt voor de leuke reacties!
Ik vind het erg leuk dat de initiatiefnemer hier een kijkje komt nemen. We zijn dus goed te vinden... :)

Judith jij had toch maar één hondje?... ;) Leuke foto!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Gave foto's weer! Echt leuk om te doen en te zien dit.

Mijn inzending voor vandaag is iets wat ik al een tijdje wilde proberen, zelfportret met lange belichtingstijd, voor meerdere poses tegelijk, met beetje spookachtig, doorzichtig effect. Met dit thema vond ik het wel leuk om het dan nu eens uit te proberen, met 3 gezichten: horen, zien en zwijgen. Niet geshopt dus, maar gewoon meerdere poses tijdens 1 belichting van 6 seconden.

Afbeelding
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke foto's allemaal! Goed uitgevoerd.

Mijn foto voor vandaag is gebaseerd op de drie kleuren uit RGB. Ik had zelf ook bedacht om het horen, zien, zwijgen thema te pakken, maar dat was al een keer gedaan zag ik :S

43729

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

super leuk om al die creaties te zien! Top!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar