Dahlia's.

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

ik heb een tijdje zitten wikken en wegen of ik deze foto wel zou plaatsen maar heb besloten het toch te doen. Ik zie erg weinig van dit soort foto's voorbij komen en ik wist ook niet waar ik hem zetten moest.... Het zijn dahlia's die ik van mijn dochter gekregen heb en die bloeien in een absurd roze kleur. Echt in de kleur van de foto, daar is niks aan geshopt. Ik heb ze gefotografeerd op twee stukken piepschuim. Eerst liep er een duidelijke scheidingslijn tussen het horizontale en het verticale stuk maar dat heb ik wel weggeshopt omdat ik het af vond leiden. Op deze manier krijgt het plaatje naar mijn idee iets vreemds dat naar mijn idee goed samengaat met die rare kleur.

41483


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden,
groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Tof gedaan zeg.
Mooie foto

Enige 2 puntjes die ik heb zijn:

- De randen van de bloem zijn op sommige plekken nogal "kartelig". Je ziet wat ik bedoel met name bij de bovenste bloem het blad rechts onder in de overgang van paars naar wit
- De overgangen zijn nogal hard, wellicht is het wit iets tè
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Top gedaan! Hij smaakt mij heel goed. Ik zou zelf het witte licht nog wel iets dempen in de achtergrond, dat vind ik nog iets te hard en daardoor wat afleiden. Maar de compositie en de kleuren vind ik verder geweldig. Kan zo aan de muur hoor.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

ik vind het erg mooi gedaan, kan inderdaad zo aan de muur.
mooie felle kleuren en ik vind het wit zeker niet overdreven, hierdoor komen de bloemen beter naar voren.
het kadertje pas er ook prima bij, maakt de foto af.
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Goh, ik ben verbaasd over zulke positieve reacties. Het was meer een soort experiment om de rare kleur te benadrukken, maar het zag er zo anders uit dat ik me afvroeg wat mensen die écht naar foto's kijken ervan zouden vinden....
Dave, dit is écht een gewone foto, ik heb er vrijwel niets aan gedaan. Ik heb niets witter of paarser gemaakt dan het uit de camera kwam. Ik zie niet helemaal wat je bedoelt met die kartelige randen, maar ik vermoed dat die dahlia's gewoon zo zijn.... het ziet er denk ik ingewikkelder uit dan het was, het zijn echt gewoon bloemen in een glazen vaasje, tegen een helemaal witte - en die heb ik wel overal even wit gemaakt - achtergrond. Het is niet knap of moeilijk of zelfs maar creatief, eigenlijk, meer een vreemd effect van een gewone foto.
Leuk dat jullie hem leuk vinden!

Groetjes, Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Je experiment is goed gelukt, Elsbeth! Heel fraai. 8)
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dank, Just Be-Art... ben nog steeds verbaasd over de reacties, wel heel leuk!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Elsbeth,

Helemaal puur, dat begreep ik.
Wellicht heeft het te maken met het verkleinen naar 900px, ik weet het niet.
Of wellicht iets met contrast ofzo... ben zelf niet ervaren genoeg om te zien waardoor het komt.
Maar wat ik bedoel zijn de schuine zwarte "lijntjes" aan de randen.
Maar misschien ligt het wel aan mij :)

Kijk maar eens:

41489

Wellicht valt het je nu ook op.

Verder een geslaagde foto hoor!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik zie wat je bedoelt. Geen idee waar dat van komt. En je hebt helemaal gelijk. Misschien ligt het aan het verscherpen. Ik verscherp ook na het verkleinen. Dat doe ik met irfanview en daarna heeft de foto dan toch nog wat correctie nodig. Ik zal morgen het origineel eens bekijken, de raw- foto, of die dat ook heeft. Ik laat het je weten!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Niet echt interessant om zwarte lijntjes te zien bij 100% vergroten. Wat een onzin, zo bekijk je de foto toch niet.

Ik zou me daar maar geen zorgen om maken en wat aan veranderen.

Zou ook zoals Jasmino aangeeft het iets wat te harde licht, wat bij de bovenste bloem goed zichtbaar is, dimmen.

Verder een goed gelukt project.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dank je, Jeffry. Het is meer dat ik me afvraag, net als Dave, of ik iets gedaan heb waardoor die streepjes gekomen zijn. Want dan zou ik dat in het vervolg zorgvuldiger doen. Helaas is het raw-bestand al verdwenen. En dus zal ik het nooit weten, denk ik.
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Verrassend, kunstzinnig, kleurrijk, mooi en knap vastgelegd :) .
Dit schiet me zomaar te binnen en ik vind het een geslaagde foto.
Is dit met enkel natuurlijk licht en welke lens heb je gebruikt ?
Mooi geschikt boeketje trouwens :wink: .

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Is gemaakt met de tamron 17- 50, 1: 2.8. En ik heb niks speciaals gedaan, bloemetjes geplukt, in een vaasje gemikt zodat ik ze leuk op de foto kon krijgen, de hele zaak buiten op twee piepschuim platen gezet en knip, klaar. Eerst had ik ze op een bruine tafel maar dat gaf niet het effect dat ik wilde. Deze foto was er binnen tien minuten, vanaf het moment dat ik met het schaartje de tuin in liep. Toen nog even met Photoshop het wit helemaal wit geverfd en dat was het.
Er is niet erg over nagedacht, ik wilde een foto voor Facebook om mijn dochter te laten zien wat een waanzinnige dahlia's ik van haar gekregen had.
Ik vind het erg grappig dat een foto die zo snel en simpel tot stand gekomen is zo ontvangen wordt. En ik ben er natuurlijk ook blij mee.....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Jef-W schreefCOLONNiet echt interessant om zwarte lijntjes te zien bij 100% vergroten. Wat een onzin, zo bekijk je de foto toch niet.
<Jeffry>
De vergroting is puur om aan te tonen waar te kijken... de streepjes vielen me namelijk op in het origineel (uiteraard zou het onzin zijn als je de foto eerst gaat vergroten om er dan achter te komen dat er iets mee is).
Het is overigens niet alleen dit stukje wat ik als voorbeeld uitvergroot had, het is in de hele foto op diverse stukken (voor mij) zichtbaar.
Maar wellicht ziet niet iedereen wat mij opvalt.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik had het in elk geval niet gezien.....
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

ga zo door met experimenteren erg geslaagd. bovenste bloem lijkt inderdaad wat uitgebeten maar is wellicht nog wel te corrigeren.
Vaas doet net genoeg mee, mooi gedaan.

GR. Gertjan
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dankjewel, Gertjan, maar ik denk niet dat ik dit veel vaker ga doen. Het is niet zo mijn stijl. Ik vond het voor één keer een apart resultaat maar ik ben toch meer van de conventionele foto's...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Mooie kunstzinnige plaat. Menigeen zou deze zo aan de muur willen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Leuk dat je de foto toch met ons hebt gedeeld...... :P

Een mooie, kleurrijke en frisse foto.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Jef-W schreefCOLONNiet echt interessant om zwarte lijntjes te zien bij 100% vergroten. Wat een onzin, zo bekijk je de foto toch niet.

Ik zou me daar maar geen zorgen om maken en wat aan veranderen.

Zou ook zoals Jasmino aangeeft het iets wat te harde licht, wat bij de bovenste bloem goed zichtbaar is, dimmen.

Verder een goed gelukt project.

<Jeffry>
+ 1
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar