Marinedagen 2013 Den Helder Update marinier

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Het plan was na een flinke overwegen om naar Den Helder te gaan. Het weer zou een spelbreker kunnen zijn en dat werd het ook. Wel geteld 2 demonstraties mee kunnen maken. De rest werd een flinke hoosbui en daardoor afgelast. We planden de reis eerst richting een plaats dicht in de buurt van Den Helder en vandaar zouden we de trein nemen. Problemen met parkeren van de auto zou dan het makkelijkst gaan. Dus zo gingen wij dan richting Den Helder. De dag begon met regen en tussendoor klaarde het wat op. Zelfs een zonnetje kwam even om het hoekje kijken. Maar s'middags was het weer vet regen en harde wind. De watersprong ging dan ook niet door en daar hadden we 2 uur op zitten wachten. Jammer en teleurstellend. Wel hebben we een actie van de mariniers mee gemaakt en ook een reeks van geschoten. Het was even over een drempel heen gaan voor mij. Bij mijn natuurobservaties heb ik alleen last van dieren die wat merkwaardig naar mij kijken als de spullen uit de tas komen. Daar zijn we wel overheen gegroeid. Met mensen moet ik dat nog even leren. Eenmaal in de actie heb ik er geen oog meer voor. Maar goed. Dit is een fotoforum en daar horen foto's op.

1.

38946

2.

38947

3.

38948

4.

38949

Ook heb ik een erg mooie serie van een marinier achter zijn wapen. Echter dit is een scherpe close-up welke ik niet mag plaatsen om het portretrecht. Blurren zal de foto ook geen goed doen. Jammer, had hem graag willen laten zien. Zullen we maar niet doen.

Leuk om weer eens een ander onderwerp voor de glaasjes te krijgen. Smaakt naar meer en mogelijk ga ik naar de SAR in Katwijk. Allicht dat we daar ook weer wat te zien krijgen.

UPDATE
Met enige terughoudendheid plaats ik hem dan toch. Over deze foto ben ik erg tevreden. Mooi scherp, helder en een goed verhaal. In de volledige resolutie is hij haarscherp. De foto heb ik tussen diverse mensen door moeten schieten. We waren net wat te laat om vooraan een mooi plekje te vinden en ik zal daar ongetwijfeld veel meer van dit soort momenten hebben gemist. Affijn. Volgende keer gewoon wat eerder aanwezig zijn.

39069

Groet,

Franscanon40
Laatst gewijzigd door 3 op Franscanon40d, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Ondanks het weer heb je toch een leuke serie kunnen vastleggen. Vooral de laatst foto vind ik erg goed gelukt.

Bij de tweede foto is het water aan de linkerkant erg wit, wat ik iets aan de storende kant vind. misschien dat de tweede en derde foto iets donkerder gefotografeerd hadden kunnen worden.
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

De laatste foto bevalt me heel goed.
Vraag me ook af hoe 1-2-3 zouden uitzien als ze wat donkerder zouden zijn

Gr Anita
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Franscanon40d schreefCOLONOok heb ik een erg mooie serie van een marinier achter zijn wapen. Echter dit is een scherpe close-up welke ik niet mag plaatsen om het portretrecht.
Ondervindt de persoon dan schade?
KvK schreefCOLONIs een portret niet in opdracht gemaakt? Dan mag u het portret openbaar maken, behalve als de geportretteerde zich verzet omdat u een 'redelijk belang' schaadt. Bijvoorbeeld omdat u zijn privacy schendt of omdat hij belachelijk op de foto staat. Komt het tot een rechtszaak, dan wordt afgewogen welk belang zwaarder weegt: het recht op privacy of het recht op vrije meningsuiting.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Fraaie foto's hoor.
Wat betreft de close-up van de marinier. Heb ik te weinig kaas van portetrecht gegeten (genoeg om op basis van de juiste redenen verkeerde conclusies te trekken en andersom :mrgreen: ), maar dacht dat omdat het op een marinedag was de marinier mag verwachten dat er gefotografeerd wordt, dit in combinatie met het openbare karakter van z'n beroep (vergelijkbaar met agenten) zou het mij logisch lijken dat de foto gemaakt en gepubliceerd mag worden.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Bedankt voor de opmerkingen.

Probleem van de extreme licht omstandigheden heb ik nog niet goed onder de knie. Het was een grauwe dag en schoot vooral op half automaat sluitertijd voorkeuze.
Ik had te maken met een sterke wind en moest ook de actie zoveel mogelijk vast leggen.
Persoonlijk vond ik de foto's beter zo. Vaak maak ik ze te donker en dit keer juist eens wat meer naar de lichtere zijde gaan werken.

Klein puntje nog over de marinier(hoort niet in dit topic thuis). Maken van een foto is nog niet het grootste probleem het publiceren weer wel. En dat laatste is voor mij nog te glad ijs. Ik ga kijken of ik in een andere topic daarover wat kan vinden dan wel een vraag ga stellen.

Groet,

Frans
Gebruikers-avatar
zneel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2005 21:48

Het regent in Den Helder bijna altijd, ik ben daar opgegroeid. En als het niet regent dan waaien de vouwen uit je broek.
By the way, als een marinier niet herkenbaar in beeld wil komen dan moet ie een bivak muts over zijn mariniershoofd doen.
Mijn zoon zit bij de rode baretten en wordt bij oefeningen in stedelijk gebied van alle kanten gefotografeerd, hoort bij het beroep kennelijk.
een Canon body met wat lenzen .......
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Na even dubben heb ik hem dan toch geplaatst. Benieuwd naar de reacties.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik vind em erg fraai. Top!
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Als ex-Korporaal Zeemilicien van het korps Mariniers: perfecte actie foto's en een van een marinier. Jammer, dat je hem niet gesproken hebt hij zou de foto graag gehad hebben! :)
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Gave foto hoor van die marinier!
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Bedankt voor de reacties op de marinier. Ik ben er een best wel trots op die foto. Emotie en verhaal plus dat ie nog scherp is komt er goed uit.

Groet,

Frans
Gebruikers-avatar
zneel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2005 21:48

Nou ook even bij de rode baretten foto's gaan maken ......
een Canon body met wat lenzen .......
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

zneel schreefCOLONNou ook even bij de rode baretten foto's gaan maken ......
Ik vind het best. Ergens nog een leuk onderwerp ook. Moeten we alleen even uitzoeken waar ze zitten en hoe je er foto's kan gaan maken. haha. Je zal er als een gewone burger niet snel toegang voor zoiets krijgen.

Heb wel een datum staan van een open dag op 13 juli Joost dourleinkazerne. Kan er alleen weinig over vinden. Druk bezig met zoeken. Maar dit gaat off topic.
Klein lettertje tussendoor nog dit is waarschijnlijk niet voor burgers. Dus volgend jaar weer..Dan zijn de landmachtdagen aan de beurt.

Groet,

Frans
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Vind het heel onverstandig foto's online te plaatsen van onze elite militairen...
Dit kan later best gevaar opleveren... Dus m.i. Niks met portretrecht te maken maar persoonlijkeveiligheid, daarnaast is portretrecht ook van toepassing.
Advies: verwijderen ook uit de database v.h forum. Persoonlijk archief is prima.
Apple fan, Canon volger...
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

wat een onzin.
En heb je mijn citaat over "portretrecht" van de Kamer van Koophandel wel gelezen?
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

wibo53 schreefCOLONVind het heel onverstandig foto's online te plaatsen van onze elite militairen...
Dit kan later best gevaar opleveren... Dus m.i. Niks met portretrecht te maken maar persoonlijkeveiligheid, daarnaast is portretrecht ook van toepassing.
Advies: verwijderen ook uit de database v.h forum. Persoonlijk archief is prima.
Als het onverstandig was dan had men dat mij wel gezegt en ook de vele andere fotografen aan moeten spreken. Gezien het een open dag karakter had, heb ik deze opnames gewoon gemaakt. Ik was daarbij omringt door diverse militairen en geen enkele deed moeilijk dat ik met die kachelpijp daar bezig was. Had de beste man een bivakmuts op gehad dan had ik die foto niet gepubliceerd. Ik weet bijvoorbeeld dat je leden van het AT maar beter niet kunt fotograferen, doen we dus ook niet. Al moet ik erbij zeggen dat ik diverse foto's op een hv site heb gezien waarop die leden te zien waren. Ik heb ook overwogen hem niet te plaatsen.

Maar goed dit gaat off topic. Niet de bedoeling.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Franscanon40d schreefCOLONNa even dubben heb ik hem dan toch geplaatst. Benieuwd naar de reacties.
Waar kan ik de foto zien??? of kijk ik er over heen.
Wordt vervolgd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

TS heeft zich laten provoceren door een paar onruststokers die onzin uit zitten te kramen.
Als de mariniers problemen hebben met herkenbaarheid (en dat gebeurt wel eens bij oefeningen, net zoals de commando's) dan zetten ze bivakmutsen op. Bij dit soort demonstraties hebben ze uiteraard geen enkele problemen met de foto's, die ze zelf ook weer gebruiken in wervingscampagnes. (eigenlijk zijn die opendagen natuurlijk ook 1 grote wervingscampagne :) )
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Off topic:
Ik kan me ivm een persoonlijk onzekerheid en de financiele consequenties zo'n terughoudendheid wel begrijpen als je die afzet tegen het plaatsen van een foto op een forum alleen om er feedback over te krijgen. Het plaatsen v.d. foto is nu niet echt van levensbelang zeg maar.

Ontopic:
Veel succes en plezier bij de eerstvolgende open dag v.d. strijdkrachten! Ik ben nu al benieuwd naar je resultaten.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar