Resultaten fotoketting XV: mei

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Steven L
Mijn stilleven zou oud en jong moeten weergeven. Een oud theekopje en een kinderbekertje. Kinderparfum en onje-klonje. Zoete spekjes en oma’s pepermuntjes. Achteraf lijkt het wel een theekransje van een oma met haar kleinkind. Genoeg aanknopingspunten voor een vervolgfoto, dacht ik.
Afbeelding



Rien W
Ik heb op jouw foto door geredeneerd en heb er de volgende items eruit getrokken:
Verzameling, oud, educatie, gezelligheid en warmte.
Mijn motivatie heeft derhalve een beeld gemaakt:
- Uit de "oude" poppenverzameling van mijn vrouw heb ik "Vieze Lies" geleend.
- Uit de "huidige" verzameling zeer oude jenevers van mij heb ik mij absolute favoriet gehaald, n.l. 15 jaar oude Van Wees.
- Uit de porseleinen katten beeldtjes van mijn vrouw een paar "vrijwilligers" aangewezen, die van Vieze Lies een lezing over zeer oude jenever kregen.
Annabel heeft een boeiend verhaal verteld en samen met mij de fles soldaat gemaakt.
Afbeelding



Sprokeq
Ik kreeg de foto van Rien binnen en het eerste wat ik zag waren de drie katten. Aangezien ik zelf ook twee katten in huis heb besloot ik om hier dus ook iets mee te doen.
Vanochtend vroeg uit bed, camera mee en toen mijn katten proberen te fotograferen. Na een tijdje rond te rennen ging onze jongste kat, Fay, op een oud naaimandje liggen. Een mooi foto moment. In de nabewerking de foto zwart-wit gemaakt en mijn foto ingestuurd.
Afbeelding



KNRD
Van Sem kreeg ik een foto met een kat die binnen in zijn mandje lekker ligt te luieren.
Dit omdat het weer niet echt geweldig was voor een kat om lekker buiten te spelen.
Buiten was het namelijk nat en fris en daar houden katten niet zo van.
Afbeelding



Karin115
Van Knrd had ik vanmiddag een foto van een mooie paarse bloem toegestuurd
gekregen. Ik was zelf bezig geweest met een serie portretjes
Dit lieve meisje met haar mooie vlindertasje lachte mij telkens al zo lief
toe, ik heb de mooie kleur paars van de bloemen genomen als aanknopingspunt
naar dit lieve kindje.
Afbeelding



Staartjager
Van Karin kreeg ik een hele mooie, sfeervolle foto van een klein meisje, met vlindevleugeltjes. De vleugeltjes kwam van haar rugzakje, maar door de vleugeltjes, haar mooie uitstaling en haar prachtige krullen en misschien ook doordat ik gisteren en vandaag heel eg met de boertjes Ruben in Julian in mijn hoofd zat, moest ik direct aan een engeltje denken. Ik heb dan ook besloten dat idee uit te werken, maar dan in een heel andere setting. Een klein, houten, kind-engeltje, met haar muziekinstumentje, en op de achtergrond vlinderachtige bokeh-engeltjes, van kaarslicht.
Afbeelding



Jef-W
Ik kreeg de foto van Miriam(aka staartjager) al een dag eerder binnen dan gedacht. Maar heb uiteindelijk een paar uur voor de deadline de foto gemaakt. Had pas op mijn eigen dag tijd.
Toen ik de foto zag dacht ik: Kerst gezellig. Zal ik de kerstboom weer opzetten of iets in die hoek, maar dat lag wel heel voor de hand. Verschillende dingen schoten door mijn hoofd, maar had me voorgenomen om eens iets heel anders te doen van wat ik normaal fotografeer om het mezelf wat lastiger te maken.

Heb me dus geconcentreerd op de trompet. Het geluk wilde dat mijn overbuurman trompet speelt en hem gevraagd of ik de trompet mocht gebruiken. Na wat shot's bleek ik toch met een klein dingetje geen rekening te hebben gehouden(wat zeg ik niet, anders gaan jullie ernaar kijken;)), maar voor mijn gevoel is deze foto toch prima gelukt met wat ik voor ogen had. En tevens iets gedaan, wat ik nooit doe.
Afbeelding



Ericszn
Ik ontving een prachtige zwart/wit foto van Jef-W waarop een blaasinstrument was afgebeeld. Ik heb hier niet zoveel verstand van maar het leek mij een trompet. Hierbij moest ik meteen denken aan de laatste keer dat ik dit instrument gezien en gehoord had, en dat was bij laatstgehouden dodenherdenking op 4 mei. Voor de 2 minuten stilte wordt altijd The Last Post gespeeld als groet voor de gesneuvelden. De donkere setting van de foto vond ik ook bij deze gedachtengang passen. Bij dodenherdenking vind ik het altijd zo bijzonder wanneer je nadenkt over allen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid, en die ver van huis zijn gesneuveld. Onze vrijheid hebben we onder andere aan hen te danken! Vaak wordt D-day (6 juni 1944) als start van de bevrijding van Europa gemarkeerd. Deze operatie heb ik daarom genomen als inspiratie op mijn schakel in de fotoketting.
Afbeelding



Mgifotografie
Van Eric kreeg ik een sprekende foto waarin ik uit de naam van vaderlandsliefde het inzetten van militair machtsvertoon haalde. De foto prikkelde meteen en als tegenstander van elke vorm van militair machtsvertoon wilde ik dit laten kantelen naar iets positiefs. Met mijn foto wil ik laten zien dat liefde ook voor iets moois kan worden ingezet, namelijk de toekomst en onze kinderen.
Afbeelding



Rianne L
Toen ik de foto zag dacht ik,”pff, wat moet ik hier mee?” Ik zag de liefde voor een kind. Een hele lichte foto. Ik wou mijn eigen kind in een donkere setting zetten, maar ons madammetje werkte niet mee. Toen kwam het idee om mijn broer en schoonzus op de foto te zetten, om hun liefde voor elkaar te laten zien. Toen ze dit idee hoorde, begonnen ze zelf mee te denken en kwam mijn schoonzus uiteindelijk op het idee om het scrabble-bord te gebruiken. We waren tenslotte op vakantie. De steekwoorden die op het scrabble-bord staan, weerspiegelen mijn gedachten van de foto van mgifotografie.
Afbeelding



Rick T
Ik zag de foto van Rianne en ik zag een leuk patroon van vlakken en steekwoorden. focus, groothoek, poseren etc.
In eerste instantie wou ik de straat op maar aangezien ik jullie genoeg heb laten wachten heb ik het dichterbij gezocht, recht voor mijn neus bij wijze :-)
Afbeelding



Zwartwit
Ik vind het een mooie veelzeggende foto. De gedachten die gelijk bij mij opkwamen waren dat deze meneer veel werk van zijn werk maakt en heel veel informatie in de foto weet te plaatsen.
Een drukke gespiegelde zwart/wit foto. Misschien wel net thuis van het maken van een foto reportage.

Toen dacht ik, ik ga voor rust en leegte, maar ook weer niet alles leeg!
Want omdat ik de laatste ben in de rij drinken we er een glaasje op.
Nu ben ik vooral heel erg benieuwd naar alle andere kunstwerken. Enne……volgende keer doe ik ook weer mee, hoor.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op steven l, in totaal 29 keer gewijzigd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Romeinse nummering goed gezet.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Leuke reeks en verhalen weer. Mooi gezicht hoe een ieder de foto van zijn voorganger interpreteert en daar een vervolg aangeeft. Blijft leuk om te doen :D
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Gaaf! Het is weer een prachtige ketting geworden, erg leuk om nu alle foto's te zien en de verhalen te lezen. De foto's van Jeffry en Zwartwit springen er voor mij het meeste uit, prachtig allebei!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Zwartwit
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2013 14:02

Wat is dit verschrikkelijk leuk, echt niet te geloven!!! Prachtig al die foto's en de verschillende gedachten bij de aangeleverde foto's.
Hoe gaat het nu verder?
Mogen we de foto's beoordelen of aangeven welke de meeste indruk maken?

Laat maar horen, hoor. Ik doe overal aan mee.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bijzonder leuke foto's! Heerlijk om de hoe en waarom's te lezen.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Leuk hè! Hoe iedereen z'n eigen draai aan de ketting geeft. Soms blijft het thema een beetje hangen en soms lijkt het 180 graden om te draaien. Hoe nu verder? Genieten van de foto's. Je mag uiteraard op- of aanmerkingen maken op foto's.

Wat ik bij deze ketting grappig vind, is dat sommige dingen onbewust weer terug komen. Kijk naar de trompet van Jef-W en een aantal foto's verder, bij Rick T op het bureau. Weer een trompet!

Het thema kinderen komt regelmatig terug en slaat af en toe een foto over. Zo ook speelgoed en poppen. Heel vreemd, aangezien je alleen maar de foto van je voorganger krijgt, zonder verhaal.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

knappe foto's weer hoor!!

super om te zien! :mrgreen:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Wat een leuke fotoketting is het geworden.
Zo leuk al die wendingen.
Laatst gewijzigd door 1 op redone51, in totaal 30 keer gewijzigd.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou, we kunnen er weer trots op zijn met ons allen. Wat een leuke wendingen en ook de ernst en realiteit van alle dag is weer voorbij gekomen.
Erg leuk om te zien en het blijft leuk om te doen. Chapeau, allemaal!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Ja geweldig resultaat.
Hoewel sommige toelichtingen wat mij betreft wel wat langer mogen zijn de foto's van prima niveau.
Bedankt allemaal en vooral Steven voor het organiseren en verzamelen!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Leuke ketting weer, met mooie foto's er in!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

staartjager schreefCOLONDe foto's van Jeffry en Zwartwit springen er voor mij het meeste uit, prachtig allebei!
+1, vind de foto van Zwartwit ook een hele mooie afsluiter van de ketting!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het is idd weer een mooie ketting geworden, leuke aparte wendingen en een mooi eind.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Steven,
Bedankt voor deze fotoketting. Ook deze editie was weer verrassend!
Misschien is het aan te bevelen als de volgende fotoketting op volgorde van aanmelding gaat en er zodoende geen "gaten" vallen.
Ik vind het moeilijk om een inzending apart te vermelden op de kwaliteit. Immer, je krijgt alleen de foto en niet het verhaal er achter. Kunnen wij bij publicatie van de fotoketting stemmen op bijv de origineelste vervolgfoto?
Bij de volgende editie zit ik er zeker bij.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Rien.
Steven en ik overleggen achter de schermen over een andere opzet van de fotoketting omdat er toch geluiden komen dat de ketting nu te vaak wordt georganiseerd.
En de animo om mee te doen afneemt.
We doen binnenkort een voorstel.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Zwartwit
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2013 14:02

Hallo allemaal.

Ik ben zo benieuwd of en wanneer we weer aan de slag kunnen met d volgende fotoketting.
Het was erg leuk, hoor.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

We willen even wachten met het organiseren van een volgende ketting tot september en dan vervolgens om de 3 maanden een nieuwe ketting organiseren.
Veel mensen geven aan dat ze de huidige frequentie van 1 ketting per maand te veel vinden.
De vakanties komen er nu aan, dan is ieder druk met andere zaken, dus in september zullen we weer een oproep plaatsen voor een nieuwe ketting.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar