Resultaten fotoketting XIV: april

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Daar is ie dan: De resultaten van de fotoketting van deze maand.


Afbeelding
Steven L:
Daar is ie dan, de eerste foto van de fotoketting april 2013. Vers van de pers is deze plaat van een takje wat z’n best doet om de lente te beginnen. Of we deze maand de lente echt gaat doorzetten, zullen we moeten afwachten.




Afbeelding
Telescoop:
Je stuurde mij een bloeiende wilgentak met de zgn. 'Katjes'.
Omdat onze tuin momenteel één grote ruïne is, kon ik op dat thema niet voortborduren.
wel kon ik iets met de 'katjes'. Daar lopen er bij mij thuis geen van rond, omdat ik hartstikke allergisch voor katten ben.
Wél vond ik ergens tussen het oude speelgoed deze twee katjes. Ik heb ze, á la Judith, op een mierezoet dekentje laten poseren en op de gevoelige plaat vastgelegd.
Ik hoop dat onze dierenarts, Staartjager, er een leuk gevolg aan kan geven.




Afbeelding
Staartjager:
Van Gabriel kreeg ik een foto toegestuurd met twee knuffeldiertjes, misschien van een kindje, een beertje en een poes, waarvan het mij toescheen dat de poes het beertje aan het troosten was. In eerste instantie overwoog ik iets te doen met het troosten, en mijn eigen -echte- kat die daar ook altijd heel goed in is. Maar dat lag toch net te veel voor de hand, bovendien vond ik dan eigenlijk dat ze een kindje zou moeten troosten, en die mogelijkheid had ik niet. Toch wat verder gaan denken dus, waarbij ik op de vraag kwam waarom het beertje eigenlijk getroost moest worden, waar zou hij verdrietig om zijn geweest? Een blik uit het raam gaf gistermiddag al snel het antwoord: de knuffels waren eenzaam achtergelaten, want het kindje was buiten gaan spelen! Aan het bellenblazen wellicht?




Afbeelding
Ericszn:
Ik ontving van staartjager een prachtig foto van een zeepbel. Een mooi exemplaar die elk moment uit elkaar zou kunnen spatten. De achtergrond was een blauwe lucht. Ik ben gaan nadenken over de zeepbel. Voor de hand liggend zou zijn om iets te bedenken over het uit elkaar spatten van de zeepbel. Maar we hebben hier geen bellenblazer in huis en het leek met te logisch voor een vervolg in de fotoketting. Zeepbel, zeep of bellen. Iets met zeep of iets met bellen. Bellen zou je ook nog kunnen vervormen naar telefoneren maar dat vond ik iets te vergezocht. Dus iets met bellen of belletjes. Ik dacht aan het blazen door een rietje in een glas water. Hier ben ik mee aan de slag gegaan maar ik kreeg geen mooi resultaat. Toen dacht ik aan een luchtpompje die we nog in huis hadden die we voorheen in een aquarium hadden staan. Deze heb ik opgezocht en aangesloten in een grote glazen vaas en na wat oefenen en spelen met de setting kwam ik tot dit resultaat.




Afbeelding
Jichem:
Hoe ik tot de foto kwam.
Op de foto van Ericszn zag ik een aantal bubbels die naar boven gingen, hier bleef mijn creativiteit helaas steken. Ik ben toch beter als ik iets meer tijd heb. Na een tijdje nagedacht te hebben legde ik de connectie bubbels onderwater is eigenlijk als druppels in de lucht. Met die gedacht probeerde ik een onderwerp te kiezen waarbij een druppel centraal stond. Daarbij wilde ik graag de herhalingen in de foto van Ericszn ook toepassen alleen dan met minder scherpte op de herhalingen. Eerst had ik de zelfde foto met water gedaan, maar ranja steekt toch net wat mooier af op het witte bloempje.




Afbeelding
KNRD:
Bij het zien van de foto van Jochem dacht ik meteen aan een blad van een bloem waar druppels op lagen.
Nadat ik de foto een tijdje in me opgenomen had kwam ik tot het idee om een tulp te fotograferen waarbij het lijkt alsof de druppels van Jochem's foto in de tulp zijn getrokken waardoor de tulp deels een andere kleur heeft gekregen.




Afbeelding
Bagtjuh:
Ik zag tulpen.
heel hollands.

Klompen.
Ook heel erg hollands.

En om in de sfeer te blijven: een beetje oranje er bij en…….de drie kruisjes van Amsterdam,daar waar op de 30e de kroning is.




Afbeelding
Jef-W:
"Vorige fotoketting een foto van een kliko met klompen om mee aan de slag te gaan en wat krijg ik deze keer... Een foto met klompen van Bart(Bagtjuh), maar dit keer wel in een andere setting.

De foto riep meteen het gevoel van lente in mij op. Lekker met je blote voeten in het gras, of lekker verliefd met z'n 2-tjes in het gras in de zon liggen. Waar denk je zoal aan als je gezellig met elkaar in de zon ligt? Houdt zij/hij echt van mij?
Herinnerde me dat we vroeger een testje deden met een bloem door elke keer een blaadje eruit te trekken en om en om te zeggen: Ze houdt van me, ze houdt niet van me.

Hierop is de foto gebaseerd. Nu is de vraag bij dit laatste blaadje, houdt ze van mij of niet......"




Afbeelding
RienW:
Ze wil me wel, ze wil mij niet, ze wil me wel, ze wil mij niet, ze wil me wel, ze wil mij niet, net zolang tot de blaadjes op zijn. Dom, dom, dom, niet twijfelen, maar ervoor gaan. Het is lente, dus alle middelen zijn geoorloofd!

Ik gaf deze bloemen aan mijn vrouw met de opmerking: dit heb je aan Jeffry Westerhoff te danken. Laat haar maar even piekeren wie Jeffry (Jef-W) is. Ik maak er ondertussen even een plaatje van.




Afbeelding
Rianne L:
Ik kreeg een mooie foto van Rien. Als bloemist kun je dat zien ;).
Maar wat nu. Een dikke Kus van Rien zo die durft haha
maar die dikke kus die bleef hangen en tja denkedenk. Ik had eerst bedacht om een zelf portret te maken van mijzelf. Maar ik moet nog naar de kapper geen vrolijk gezicht op te zetten door slecht nieuws, terwijl ik foto’s aan het maken was. Dus helemaal omgedraaid en een weerspiegeling van een dikke kus die wij op een speciale datum 25 mei 2007 hebben uitgewisseld. Met mijn lievelings bloemen erbij en daardoor de kleur van het boeket van Rien terug te halen, tevens de kleur van mijn bruidboeket op deze speciale dag.




Afbeelding
Mgifotografie:
Rianne's foto is een beeld van een vermoedelijk heel persoonlijke datum. Daardoor vond ik het in eerste instantie lastig om een vervolg te bedenken. Het is een start van een hele belangrijke en gelukkige periode voor Rianne en Steven. Ik denk graag ik tegenstellingen, daarom ben ik het in het "einde" gaan zoeken. Dit heb ik proberen te vertalen in mijn inzending door een "donkere sfeer" neer te zetten.




Afbeelding
Pieterr:
Ik ontving een redelijk sombere foto van Mark. Ik neem aan dat het hier slechts artistieke vrijheid betreft en geen accurate weergave van zijn eigen situatie. Omdat ik deze ketting graag optimistisch wilde laten eindigen (er komt immers binnenkort een nieuwe koning aan, de lente begint nu echt, etc.) heb ik gezocht naar de verbindinde schakel die het voor mijn opvolger Karin makkelijker zou moeten maken er een positieve draai aan te geven. Ik heb geprobeerd om "hoop" oftewel "licht aan het einde van de tunnel" uit te drukken. Dat viel nog niet mee eerlijk gezegd.




Afbeelding
Marfique:
Uit Pieters foto haalde ik de gedachte, dat mensen vaak hun focus verkeerd leggen en daardoor de goede en mooie dingen uit het oog verliezen;
zij zien dan niet meer de mooie dingen die er zijn, de mogelijkheden die openliggen enz enz.
De boodschap die ik met mijn foto mee wilde geven is, als je maar op de juiste zaken focust, er altijd wel een escape is.
Waar dat naar toe zal leiden???????
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Even snel reageren op deze weer mooie en bloemrijke fotoketting.

Gaaf! hahaha later meer nu lunchen bij schoonouders.
Groetjes Rianne.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Wat is het weer een mooie ketting geworden. Idd zeer bloemrijk, met ook verrassende wentelingen.

Rien, je had mijn foto perfect geïnterpreteerd zoals die bedoeld was. Je vrouw zal (verrassend)blij geweest zijn met de bos bloemen :mrgreen:
Als je mij de rekening maar niet stuurt :wink:

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Hij is gaaf geworden! Leuk om te zien dat de lente bij zo veel van de foto's echt een duidelijke rol speelt. En ik vind het weer geweldig om de wendingen te zien die zo'n ketting maakt, en de gedachten achter iedere foto, super!
Steven, heel erg bedankt voor het organiseren!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mooie ketting!
allereerst, allemaal goed gedaan! :mrgreen:
maar,
de foto van Jochem vond ik toch wel een anders dan verwacht (wat ik juist goed vind!!)
knap van Rien dat je meteen wist wat Jeffry bedoelde!
en de afsluiter! topper hoor Ans! je hebt er echt leuk over nagedacht en goed uitgevoerd! inspiratievolle foto vind ik het!

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Leuke ketting geworden. Leuk om te zien hoe van een wilgetak naar zo'n leuk open einde als de foto van Marfique.

Bedankt voor het organiseren steven!
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Mag ik zeggen: "beste fotoketting ooit .....", ik denk van wel. Mooie intrepretaties, hoge kwaliteit en een totaalverhaal opzich.
Zoals ik al eerder zei, is tijdsdruk een geweldige motor. Zelf had ik weinig tijd, dus een snelle analyse en intrepretatie en snel aan het werk.
Ik moest gewoon op de reactie van Rianne reageren, een inkoppertje en precies in lijn met de foto.
Deelnemers, Proficiat! Steven, bedankt voor het snelle posten!
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Graag gedaan. De lente bleef wel erg hangen, maar daar hebben we dan ook lang op moeten wachten.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooi en creatief resultaat!
Het was (weer) leuk en uitdagend om mee te doen!
Bedankt voor het organiseren!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooie wendingen weer! Wat was ik blij met de extra dag zeg! Pas vanmorgen kwam dit idee in mij op!
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

RienW schreefCOLON Ik moest gewoon op de reactie van Rianne reageren, een inkoppertje en precies in lijn met de foto.
Rien welke reactie van mij? Ik snap hem even niet :? :oops:
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Rianne schreefCOLONJa schat daar ga ik van uit 8) :lol:
Maar Rien wat doe je me aan aaaarggghhh :lol: Mooie foto!
Rianne , je bedoeld toch wel Steven ...... :D[/quote]
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Erg leuke ketting weer! :)
Het was voor mij de eerste keer en zeker niet de laatste keer. Leuk om er aan mee te doen! :D
Bedankt voor het organiseren Steven!

p.s. Misschien een leuk idee om met de laatste foto de volgende ketting te beginnen? :roll:
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

O Rien die reactie. Had ik niet meer aan gedacht hihi.
Groetjes Rianne.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mss voor de volgende keer de tekst weer boven de foto's ipv eronder. Net zoals de vorige keren.

Dan kun je eerst de interpretatie van de gekregen foto lezen en dan het resultaat zien. Vond ik persoonlijk wat fijner kijken/lezen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Anoniem 3

Vanaf mijn vakantieadres:
Het was weer de moeite waard, zeg.
Mooie, soms wel heel onverwachte wendingen.
Wel viel me op dat mijn foto zo onscherp overkomt, terwijl de katjes toch echt scherp op het origineel staan.
Maar goed, het gaat om d=het onderwerp, toch?
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Leuke ketting en grappig om de resultaten te zien.
En ik vind de foto met de zeepbel van staartjager echt briljant. Prachtig
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar