Weer een lightorb :)

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Deze keer iets meer licht toegevoegd.

Wat vinden jullie?

37302

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leuk, blijf het mooie dingen vinden :D Dat de omgeving nog wat lichter is vind ik wel wat hebben... misschien iets meer vignettering? Dat zou volgens mij best passen bij de foto!
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Dank je wel Rocker voor je reactie.

Ja, ik zie het... had misschien wat beter geweest.

Binnenkort ga ik deze orbs combineren met startrails, kijken hoe dat uit pakt :).
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Bij deze vind ik het wit iets te wit.. Iets donkerder had van mij wel gemogen ;)
Maar desalniettemin een erg fraaie plaat!
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Moet ik ook nog steeds een keer proberen. De meeste lightpainting foto's zijn ver na zonsondergang gemaakt, dit geeft toch een extra dimensie.

Wit is wel heel wit en sommige stukken zijn onderbelicht, maar wie zegt dat dat niet mag?

De foto lijkt een HDR. Kan dat kloppen?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Het wit is inderdaad iets te wit geworden, ik was te gretig met uploaden ben ik bang.. ik heb niet veel tijd in het nabewerken gestoken. Het is geen HDR want dit is gewoon 1 opname.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Hé, de koepel van Stoop
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooi! Ik vraag me af of'tie niet mooier zou zijn als er links en onder nog wat afgecropt zou worden. Nu stoort dat pad me behoorlijk. En staat de foto ook niet een beetje scheef?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoi Marco,

Ja volgens mij staat hij ook iets scheef, ik moet volgende keer niet zo ongeduldig zijn en iets meer aan nabewerken besteden zie ik al :)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik vind het een erg mooie plaat geworden, ga wel mee met het commentaar van Marco, iets croppen links en onder maakt hem sterker, de focus komt dan iets meer op de groene lightorb te liggen.
Mooi belicht verder met dat theehuis op de achtergrond en gave combi met de groene bal, surrealistisch.
Had je niet ergens een tutorial geschreven hoe je dit maakt ?
Gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Dank je wel.

Ja : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=100089" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet wel zeggen dat het er ontzettend pauperig uit ziet, inmiddels heb ik het doosje weg gedaan omdat het van ellende uit elkaar viel in mijn tas hahaha :). Ik heb nu gewoon een AT switch vast gekit aan mijn batterijen en daarbovenop ook mijn plugjes gekit, zit zo vast als een huis.

Ik kan niet wachten om deze te combineren met startrails en hoop snel op een heldere nacht, ik heb al een mooie locatie gevonden namelijk.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bedankt voor je linkje, en laat de nieuwe shoots maar komen.
Ik zit ook al te wachten op een heldere avond voor een startrailshoot, maar als ik tijd heb is het bewolkt en andersom....
Gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar