Flessen

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Voor de fotoclub voor de clubavond van vanavond als onderwerp Flessen.
Vond het wel leuk om MIJN interpretatie hier te laten zien :D Opmerkingen zijn welkom, het is helaas te laat om ze nog te verwerken :P


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Eerlijk gezegd kom ik niet helemaal uit.
Technisch is het allemaal OK wat mij betreft, maar de beelden.
Ik zie een aantal lege(?) Pet-flessen in een krat en een nog groter aantal van die kleine busjes.

Of heb me laten flessen?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Het onderwerp van de avond is "Flessen". En daarvoor moeten we een serie van 5 foto's inleveren :D
Hoe we het verder willen invullen, is onze zaak :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Ik zou in ieder geval volle flessen nemen.
Wordt het toch nog gezellig. :lol: :wink:
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het onderwerp valt wel op tussen het lijnenspel van de weg, de akkers en de lucht. Een extra pijl was niet nodig geweest, naar mijn mening. Zwartwit om de storende elementen er uit te halen, waarschijnlijk?
Zonder verdere beschrijving haal je het onderwerp er zo uit.

Ik zeg: goed gelukt. Voorkeur gaat uit naar 2 en 3.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ja, er staan flessen op, dus je hebt aan de opdracht voldaan... Maar niet echt interessant. Voor mijn gevoel staan er ook verschillende foto's niet helemaal recht. En wat me vooral stoort is dat de foto's niets zeggen, het zijn wat flessen in een krat op een verlaten weg. Maar ja, je hebt ze gemaakt voor je fotoclub, misschien hebben zij een andere smaak en zijn ze laaiend enthousiast en heb ik gewoon geen smaak :wink:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ja je hebt er wel werk van gemaakt, maar ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Ik vind de beelden en de zw/w omzetting wel sterk. (wel veel ruis in de lucht?) Maar ik vind de flessen eigenlijk te plichtmatig aanwezig dwz voegen eigenlijk niet heel veel meerwaarde toe aan het beeld. Denk dat ik de beelden met minder of zonder flessen mooier vind. Bij foto 5 vind ik de compo ook goed, spiegeling en scherptediepte leuk in beeld gebracht. Maar dan vind ik het plastic en de etiketten a-romantisch. Wel een ding, hoe fit en actief moet jij je nu wel niet voelen na al die flesjes Linessa!;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Lol :D Het leegdrinken van de flesjes had ik uitbesteed en nu waren de flesjes gevuld met het water uit de drinkbak :D

Er staat geen 1 foto scheef. Foto 2 zou je bij kunnen twijfelen, maar als je uiterst rechts kijkt, staat-ie inderdaad recht op de horizon. Dijken zijn nu eenmaal scheef....
Serie heeft het als serie niet gehaald, omdat hij te moeilijk was. Maar foto 4 werd door de jury wel uitgeroepen tot beste van de avond :D De jury was fan van Ansel Adams :) (ik ook!)

Voor wat betreft de lucht: ik heb in Nik bij de omzetting een kodak 125X film geselecteerd, waar vrij veel korrel in zit. Ruis is het dus niet.
@Steven: ik vond zwart-wit mooier (jaja, niet voor niets fan van Ansel Adams). Dus niet vanwege storende elementen omgezet (alhoewel ik dat wel eens doe).

Iedereen bedankt voor de reacties.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Op zich nette foto's maar ik snap ben het wel eens met vorige schrijvers dat het een beetje gemaakt is en niet interresant. Jammer dat je niet doorborduurt op het "concept" met de pijl dat had ik dan wel begrepen. Het kratje met lege flessen snap ik niet zo goed en doet mij niet veel.

Wellicht kan je ons meenemen in de "diepere" gedacht achter de composities die je maakt. :D

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON Wellicht kan je ons meenemen in de "diepere" gedacht achter de composities die je maakt. :D
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar! Ik heb je serie gisteren meerdere keren zitten bekijken.. en de link met flessen was in elk geval duidelijk, maar de boodschap erachter niet.. waarom wijst die pijl naar het kratje bijv? En waarom flessen op een dijk?

Je zwart/wit omzetting vind ik wel gaaf in elk geval!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik meldde al, het verhaal is niet goed/duidelijk neergezet in deze serie. Had ik het toch iets anders moeten aanpakken.

Bedoeling was, dat de kleine flesjes de grote (in het krat) zouden gaan leiden. Eerst de kleine flesjes geintroduceerd, dan de grote, die niet wist waar hij nou naar toe moest. Uiteindelijk wordt hij door de kleine flesjes op het goede spoor gebracht. Daar eindigt het verhaal dan ook en hoe het verder afloopt is nog wazig :D

Ik denk, dat als ik dit in 10 foto's zou hebben uitgewerkt, eea iets duidelijker had kunnen worden neergezet. Ik vind het wel leuk om te doen, dus zal toch proberen om hierop voort te borduren. Flesjes blijven wel :D
Het verhaal is te complex om in 5 foto's uit de doeken te doen. In elk geval voor mij :D Er werd mij de suggestie gedaan om foto's om te draaien in de serie, maar of dat het duidelijker maakt?

Bedankt voor de commentaren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Hem nee. Tis hem niet. Als de flessen het onderwerp waren, had ik daar meer nadruk op gelegd. In het landschap bijv. Deze zou ik de flessen dicht bij de camera hebben gezet en een open diafragma om de achtergrond vaag te houden. Nummer 1 daar kan ik niet veel mee.

Groet,
Frans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar