Resultaten fotoketting XII

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Vrijdag 8 februari 2013: steven l
Vandaag begint het carnaval weekend hier in het zuiden.
Officieel begint het deze zondag pas, maar in veel kroegen begint het echt vandaag.
Vier dagen feesten, dansen, drinken, eten.
Om dan rustig te beginnen een bescheiden dienblaadje.
Ik ben geboren en getogen in Tilburg, vandaar de Schrobbelèr.
Afbeelding

Zondag 10 februari 2013: rienW

Bezint eer ge begint.
Denk na wat de gevolgen zijn van uw daden en stel u de vraag: rustig aan doen of verstandig doen, dus helemaal los gaan! Alaaf!
Afbeelding

Dinsdag 12 februari 2013: marfique

De foto van Rien deed mij denken aan de pogingen van mensen om aftakeling en ouder worden te verbergen met ijdele versiering.
Van daar ligt de stap naar de 17e-eeuwse Vanitas-schilderijen voor mij voor de hand!
In mijn foto heb ik eenzelfde soort symbolen gebruikt die in die tijd stonden voor de vergankelijkheid van het leven...
Afbeelding

Donderdag 14 februari 2013: Rick T

De foto van Ans bleek een best moeilijke opgave.
Een schedel van een paard met knolgewassen en een kaars die net een moment daarvoor is uitgeblazen.
Gaven een intressant beeld, waar je in feite alle kanten op kan.
Een prachtige foto met mooie kleurtonen.
De foto deed mij meteen aan een schilderij denken, Maar ik wou wat anders wat dichter bij mijzelf maar wat?
De doorslag voor mij foto is gekomen na het los trekken van de vriezer.

Voor de rest is het aan de kijker zelf om een mooi verhaaltje bij te verzinnen.
Afbeelding

Zaterdag 16 februari 2013: jef-w

Bij het zien van de foto van Rick-T deed het me, door het ingepakte varkensvlees, denken aan mensen die geen varkensvlees/vlees mogen hebben of lusten.
Daarbij kom je al snel tot het islamitische geloof. Hierin is algemeen bekend dat de Islam het eten van varkensvlees verbiedt en dit als een zonde ziet, omdat dit door Allah in de Koraan verboden wordt.
Daarom een moskee als bijdrage aan deze fotoketting.
Afbeelding

Maandag 18 februari 2013: karin115

.
Omdat ik het te gemakkelijk vond om met een foto van een andere kerk te reageren op de foto van Jeffry ben ik gaan zoeken
naar andere aanknopingspunten.
Die vond ik in de vormen en de kleuren. Al langere tijd had ik het idee om eens te gaan experimenteren met vellen papier. Dat heb ik bij deze gedaan.
Wat je hier dus ziet is een uitsnede van gestapelde vellen papier in de kleuren, beige en groen. Met wat fantasie zie je er ook wat bolling van de moskee in terug komen.
De bovenste groene vellen heb ik omgekruld om er een speels tintje aan te geven.
Ik hoop dat ie smaakt.
Afbeelding

Woensdag 20 februari 2013: Gumpje

Van Karin kreeg ik een schitterend uitgevoerde foto waar enerzijds veel (!) verschillende beeldelementen in zitten, maar waar anderzijds voor mij onmogelijk een betekenis uit viel te destilleren. Totale abstractie, geen concreet aanleidingspunt om op te reageren. Er zijn kleuren, er zijn vormen, en mijn hoofd tolde rondjes, want wat is dit, wat betekent dit? Dat gevoel van tollen is gebleven, het op de tast zoeken naar houvast in het duister, zonder associaties, zonder kader. Wat is de sleutel, vroeg ik me af, om hier op betekenisniveau op te reageren? De sleutel.
Ik heb de sleutel tot Karins foto niet gevonden. Ik kan er naar kijken en mezelf verliezen omdat ik er geen grip op krijg. Ik heb de sleutel die ik niet vond tot thema gemaakt en vastgelegd. De grijpers die de sleutel vasthouden staan voor mij voor het idee dat een oplossing, of iets begrijpen, vaak een constructie is die je eerst zelf moet maken voordat de sleutel in het sleutelgat past. Deze foto is de verbeelding van mijn onvermogen om voor Karins foto een kader te scheppen waarbinnen ik er betekenis aan kan verlenen. Zulke foto's kom ik zelden tegen!
Afbeelding

Vrijdag 22 februari 2013: Ina

Maurice stuurde mij een foto van een sleutel die is vastgezet tussen twee klemmen, gefotografeerd op een zwarte achtergrond. Om het ‘een inkoppertje’ te noemen is teveel gezegd, maar moeilijk vond ik het niet.
Een sleutel tussen twee klemmen wekt bij mij een wel héél opgesloten gevoel op.
Het zwart van de achtergrond versterkte dit nog meer en vind ik allesbehalve prettig.
De smiley’s op de sleutel deden me denken aan blijde kinderen. Kinderen zouden nooit een opgesloten gevoel mogen ervaren, of in het donker mogen zijn. Vrij en onbevangen horen ze hun toekomst tegemoet te gaan.
Wég met klemmen die hen vast zetten, wég met sleutels die deuren voor hen gesloten houden, wég met het donker.
Een open toekomst met heel veel licht: wat zou het mooi zijn wanneer álle kinderen daarvan zouden mogen genieten!
Afbeelding

Zondag 24 februari 2013: Road8

In de foto van Ina zag ik een aantal mooie elementen om mee verder te gaan, ik koos voor de deuren. Mijn gedachten gingen uit naar een boerenschuur.
bij mij in de buurt staat zo'n - bijna vervallen, schots en scheve - boerenschuur. Het hout van deurtjes is wel geschilderd maar duidelijk is te zien dat het al jaren oud is. De voegen beginnen uit te vallen, er ontstaan scheuren en groene alg zet zich af op de rode steen.
En dat oude afgetakelde schuurtje is weer een mooi contrast met de foto van de jonge, opgroeiende kinderen, die nog een heel leven voor zich hebben.
Afbeelding

Dinsdag 26 februari 2013: Telescoop

Ik zag op de foto van Roland een luik in een oude gevel.
Dat luik werd voor mij een nis in de oude muur.
Gisteren (vandaag ziek binnnen) op excursie geweest bij Radio Kootwijk. Daar zagen we die betonnen kolos met aan de buitenkant allerlei nissen, gevuld met kiezels.
Ik heb geprobeerd om die nissen op een creatieve manier vast te leggen.
Dat was mijn connectie met de foto van mijn voorganger.
Afbeelding

Donderdag 28 februari 2013: Spreading

Na het zien van de foto van Gabriel, werd mijn aandacht meteen getrokken door de lijnen die erin zitten. Toen ik die dag erna naar mijn werk fietste zat ik te denken wat ik hiermee kon doen. Meteen komen dan die standaard dingen in mij op als de Erasmusbrug in Rotterdam. Aangezien dat een eindje fietsen vanuit Breda ben ik maar snel verder gaan denken waar hier in de buurt iets moois te zien was wat bij die lijnen paste.
Ineens wist ik het, de fietsbrug tussen Terheijden en Breda zit vol met lijnen, is minder gefotografeerd als de Erasmusbrug en past in mijn ogen dus goed in het thema wat ik in mijn hoofd had gekregen. Wel heeft dit alles mij nieuwsgierig gemaakt over wat de mensen voor Gabriel en na mij hebben gemaakt.
Afbeelding

Zaterdag 2 maart 2013: Dward

De foto van Spreading laat een brug zien. Een connectie tussen twee kanten. Een transportroute van mens en goederen. Van links naar rechts of van de ene oever naar de andere oever. Over water? Ik wilde dit idee graag omdraaien. Transport van water. Niet van links naar rechts maar van boven naar beneden. In Noorwegen, waar ik woon, gebruiken ze bij oude hutten vaak een ketting om water van het dak uit de regengoot naar beneden te laten lopen. De temperaturen waren hier de afgelopen dagen eindelijk weer eens boven het vriespunt en de zon zorgde ervoor dat de sneeuw op het dak langzaam veranderde in water dat langzaam langs de ketting naar beneden begon te druppelen. Transport van water langs een ketting. Hoe toepasselijk in deze fotoketting...
Afbeelding

Maandag 4 maart 2013: Billie-90

Ik zag een foto waarop stond: een ketting, hout en herhaling (in de balken)
dit bracht mij tot deze foto:
een ketting wat een foto vasthoudt wat op de achtergrond een mooie herhaling zowel horizontaal en verticaal heeft..
Afbeelding

Woensdag 6 maart 2013: Frank64

De foto van Marcel (Billie) was voor mij redelijk helder;
Een foto van een ketting, gevangen in een ketting. Letterlijk een foto-ketting.
Een ketting die de deelnemers weken in de greep hield. Met daarbij het eind van die ketting in zicht.

Voor mij een prima voorzet om voor het slot aan deze ketting te zorgen.
Vandaar mijn keuze voor een slot op een zwart gat. Waar we ons in storten bij opgave voor de ketting.
Met onderaan wat bibberen, om de zenuwen van de deelnemers te illustreren.
Maar het slot zelf moet natuurlijk duidelijk zijn.
Echter, ik lever er ook de sleutel bij, nog wat slotjes en een deurbel.
Daarmee kan de volgende die een ketting wil opstarten aan de bel kan trekken en het slot weer geopend worden.
Zodat de sloten voor hopelijk nog heel veel toekomstige foto kettingen gebruikt kunnen worden….!
Afbeelding


Het was leuk om deze ketting te organiseren, ik(en mijn vrouw) zijn benieuwd naar de reacties.
Ik zou zeggen op naar de volgende ketting.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

er zitten werkelijk PRACHT foto's tussen!
ook leuke verhaaltjes bij de foto's en leuke schakelingen! :D

gr. Marcel Aka Michel! (hahaha :mrgreen: aangenaam Michel)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Erg leuk dit!
Ook leuk om te zien hoe andere denken over andermans foto :)

En zoals Marcel al zegt, er zitten pracht platen tussen!
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Prachtig om de foto's, en de totstandkoming daarvan, door te nemen! Mooi!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Anoniem 3

Heel verrassend allemaal.
De foto van Marfique zou nu, enkele weken na dato een heel andere inhoud gekregen hebben... :?
Er zitten inderdaad juweeltjes van sprongen en uitwerkingen tussen.

En ja, op naar de volgende ketting. Maar dan mag de responstijd van mij wel korter zijn, óf het aantal deelnemers minder....

Super gedaan Steven!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooie ketting! Er zitten echt heel gave foto's tussen :)
Zal straks eens een uitgebreidere reactie geven!

Gabriël ik snap niet wat je bedoelt mbt mijn foto?
Anoniem 3

@Ans:
paardenschedel -> paardenvlees gemengd door rundvlees...
Het kwam zomaar in me op.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hij is weer leuk en creatief, met schitterende foto's en verrassende wendingen ertussen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

In 1 woord geweldig! Wat een pracht resultaten deze keer. Verrassende schakelingen, een grote variatie in sfeervolle platen, met mooie verhalen erbij. Heel bijzonder!

Steven bedankt voor je inzet! En alle mede-deelnemers bedankt voor jullie enthousiasme. Samen hebben we er weer wat moois van gemaakt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Wauw, wat gaaf! Zitten echt prachtige foto's tussen, en ontzettend leuk om zo te lezen wat de gedachten van ieder bij de foto van de voorganger waren en hoe enorm dat kan verschillen met wat die voorganger zelf als gedachte bij die foto had. Maakt het heel verrassend.
De foto van Marfique ben ik echt verliefd op, prachtig. Die details ook, met dat oude horloge en de kringelende rook van de kaars...! Andere favorieten hier die van Karin (bijna abstract, maar ik blijf er maar naar kijken) en die van Ina, met de kinderen die zo het licht in stappen. Heel mooi gedaan! Zit hier echt met een grote glimlach op mijn gezicht de foto's te bekijken.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mooie ketting is het weer geworden! Het verloop van de ketting is weer leuk en verrassend om te lezen. Qua foto's heeft deze ketting ook weer een hoog niveau, top!

Qua aantal deelnemers moet je denk ik niet veel minder willen... dat maakt een ketting juist zo leuk door de vele wendingen die het kan nemen
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Steven, bedankt voor deze zeer gevarieerde fotoketting. Je moet de hele ketting een paar keer doornemen om het vloeiende erin te ontdekken. Heel boeiend hoe de deelnemers verschillend in elkaar zitten en duidelijk te zien dat de en meer mogelijkheden heeft als een ander.
Als ik het totaal mag beoordelen (mijzelf even niet meegenomen) is de kwaliteit ontzettend hoog.

Marfique:
De foto van Rien deed mij denken aan de pogingen van mensen om aftakeling en ouder worden te verbergen met ijdele versiering.
Van daar ligt de stap naar de 17e-eeuwse Vanitas-schilderijen voor mij voor de hand!
In mijn foto heb ik eenzelfde soort symbolen gebruikt die in die tijd stonden voor de vergankelijkheid van het leven...


Heel knap gevonden. De subtiele gedoofde kaars, nog na rokend, zet tot nadenken. Geweldige foto!
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Oh wat zit 'ie prachtig in elkaar!
Vanavond op m'n gemak nog even weer en beter bekijken :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Fantastisch!
Wat een creativiteit. En de verhalen erachter. Heerlijk om te zien.
Complimenten aan alle deelnemers.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Inderdaad een prachtige ketting. Maar dat hebben we aan elkaar te danken. Veertien deelnemers x 2 dagen = 28 dagen. Een volle Februari maand is misschien wel lang, maar we hebben genoeg deelnemers nodig om een fotoketting te maken, anders wordt het een foto-armbandje. :lol:
Misschien voor een volgende keer met één foto beginnen en die aan twee personen geven en zo twee kettingen te maken. Het aantal deelnemers kan zo eventueel meer terwijl de wachttijd korter wordt. Maar dat is voor de persoon die fotoketting XIII start.
Bedankt voor jullie medewerking.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

[applausmode aan] allereerst een compliment en dank aan Steven voor het organiseren ! [/applausmode uit]
ik sluit me aan bij alle opmerkingen, een geslaagde fotoketting met mooie platen, verhalen en wendingen.
maar het was ook ontzettend leuk om mee te doen.
voor een volgende keer zal het niet moeilijk zijn om deelnemers te krijgen :D
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Mooie ketting weer en wat een leuke foto`s zitten er tussen.
Interessant ook om te zien dat we begonnen met carnaval en eindigen bij een ketting en een slot(letterlijk en figuurlijk ;) ). Ook mooi om te lezen hoe iedereen de foto`s beoordeeld en hiermee aan de slag is gegaan. Wat mij betreft een geslaagd eind en hopelijk gaan we de volgende keer weer lekker verder.

Voor mij steekt de foto van Karin er met kop en schouders bovenuit, maar dat is puur omdat ik wel van dat soort dingen hou.
Nogmaals fantastisch werk iedereen!

Edit: Vergeet ik nou helemaal meneer en mevrouw L te bedanken? Bij deze: hartelijk dank voor de goede organisatie en het snel online zetten!
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Sterke ketting wederom, kan flink aan getrokken worden.
Dank aan organisatie en deelnemers.
Zal niet de enige zijn die wacht op de volgende start...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Wederom weer een fantastische ketting met verassende wendingen.
Rocker schreefCOLON Qua aantal deelnemers moet je denk ik niet veel minder willen... dat maakt een ketting juist zo leuk door de vele wendingen die het kan nemen
Voor een fotoketting is dit idd wel een goed aantal. Jammer dat er dan zo weinig meedoen met de maandopdracht.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zou me niet verbazen als de maandopdracht deze maand ook meer aandacht krijgt...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar