Resultaten fotoketting XII

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vind het een erg mooie ketting!
Er zitten echt heel bijzondere platen tussen, die met veel zorg en creativiteit zijn gemaakt, en technisch sterk ook!
Dat lijkt me voor iedereen leerzaam en inspirerend. (voor mij in elk geval :) )

Ik zou het aantal deelnemers ook niet verminderen. Een armbandje heeft minder zeggingskracht.
Het is het overwegen waard of de voordelen van een dag extra opwegen tegen de nadelen. Je zult beter je dag moeten plannen, maar op zich kun je met een nacht slapen en een backup plan toch in 1 dag een foto maken? Misschien niet wat je zou willen, maar iets anders is te verzinnen. Als nou blijkt dat de kwaliteit erg achteruit gaat, dan zou ik toch op twee dagen blijven zitten. Volgens mij is de kwaliteit nu namelijk behoorlijk goed!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

De reden bij de vorige ketting (waar ik destijds het initiatief voor had genomen) om een dag extra te plannen, was dat het in de winterdag wat lastiger was, op heel korte termijn een geschikt onderwerp en tijd te vinden, gezien de kortere dagen en evt. minder fijne weersomstandigheden.
Nu het voorjaar er weer aankomt is het misschien wel het overwegen waard om er gewoon weer 1 dag tussen te laten.

Maar om heel eerlijk te zijn, ik zie het probleem niet zo. Heeft dit nu te lang geduurd? De resultaten waren doorgaans toch erg goed, iedereen heeft goed nagedacht over een mooie schakel.
Het hield de spanning er toch mooi in. Ik heb er geen probleem mee dat er 4 weken tussen het begin en het einde zitten.
Duurt het te lang, dan doe je toch tussendoor ook nog fijn mee met de reguliere maandopdracht :mrgreen:

Ik hoop dat we hiermee toch wat meer leven in de brouwerij hebben kunnen brengen en moedig een nieuwe ketting alleen maar aan.
Ik wil deze zelfs wel weer gaan opzetten. Zoveel plezier beleef ik er aan.

Geef maar aan, als de animo er is om meteen weer door te gaan zal ik een nieuwe aanzet maken voor fotoketting nummer VIII
Laatst gewijzigd door 1 op karin115, in totaal 6 keer gewijzigd.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

ps Nog even tav Maurice (Gumpje) Mijn complimenten hoe jij het antwoord op mijn schakel hebt gefabriceerd. Ik vind het echt fabuleus bedacht. :D
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben enthousiast :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik geef me bij deze dan alvast weer op, Karin :D

Bij de vorige kettingen waar ik aan mee heb gedaan had je 1 dag tijd voor idee en uitvoering. Best lastig wanneer het idee maar niet wilde komen of wanneer je in zo'n korte tijd niet aan de nodige attributen kon komen. Maar die spanning gaf ook een geweldige kik :)
Mijn bijdrage deze keer heb ik wederom binnen een dag gemaakt.
Om de eenvoudige reden dat we er een paar dagen tussen uit waren (zónder internet!) en ik de foto van Gumpje pas zag op de tussenliggende dag.
Voor beide opties is wat te zeggen.
Kies je voor 1 dag dan zou je de ketting langer kunnen maken. Maar 2 dagen geeft meer rust voor de deelnemers.

In ieder geval is deze ketting zeer goed geslaagd!
Karin jouw foto is schitterend!! Evenals die van Marfique.
Hoewel ik voor elke deelnemer m'n hoed afneem, want er zitten foto's bij waarbij ik denk "ooohh, hoe moet je hier nu toch mee verder"
Geweldig hoe iedereen er tóch een vervolg aan heeft weten te geven!

Steven, voor jou een diepe buiging voor het organiseren!
Ontzettend bedankt. :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Graag gedaan, Ina.

Ik wil weer meedoen aan de nieuwe fotoketting.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou, bij deze kunnen jullie je weer aanmelden :lol:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 9&t=107420" onclick="window.open(this.href);return false;
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Even een reactie als mezelf.
Ik heb me verwondert over de mooie foto's en de gedachte kronkels van mensen. Ik zat gewoon met smacht te wachten op de volgende inzending.
Wat zal ik "lang" moeten wachten nu ik niet elke inzending kan zien.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Zo ik heb me ook alweer ingeschreven :) Erg leuk, want op fotografiegebied was ik de laatste tijd totaal inspiratieloos, dus de fotoketting heeft me een flinke boost gegeven! Het stilleven staat nog steeds hier in de huiskamer, ik heb inmiddels een mooie zandloper gevonden, er liggen al wat boeken bij (wacht op nog n paar oude, wat kleiner formaat boeken die erbij passen), een ander glas, en misschien ga ik ook nog wat proberen met zeepbellen erbij :)

Nu de ketting zelf :) Wat een gewedige hersenspinsels zitten er weer bij zeg! Een paar springen er voor mij echt uit! Het ook wat lugubere stilleven van RickT, wat mij ook weer op ideeen brengt ( :twisted: ); het prachtige abstract van Karin; de sfeervolle foto van Ina! Ook de afsluitende drie foto's vind ik erg leuk gedaan!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONps Nog even tav Maurice (Gumpje) Mijn complimenten hoe jij het antwoord op mijn schakel hebt gefabriceerd. Ik vind het echt fabuleus bedacht. :D
Dank je!
Je had me mooi te pakken met jouw foto.
Op basis van emotionele associatie zoek ik vaak naar houvast in een foto, en dat lukte niet in deze foto.
Was heel interessant om te merken wat er gebeurde. Helemaal omdat ik contact had met Ina over 'wat foto's doen' en wat je er van jezelf in stopt. Een bijzondere ketting!!
... Spiegel-Werk ...
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

steven l schreefCOLONVrijdag 8 februari 2013: steven l
Zaterdag 16 februari 2013: jef-w

Bij het zien van de foto van Rick-T deed het me, door het ingepakte varkensvlees, denken aan mensen die geen varkensvlees/vlees mogen hebben of lusten.
Daarbij kom je al snel tot het islamitische geloof. Hierin is algemeen bekend dat de Islam het eten van varkensvlees verbiedt en dit als een zonde ziet, omdat dit door Allah in de Koraan verboden wordt.
Daarom een moskee als bijdrage aan deze fotoketting.
Afbeelding


Ik zie dit topic helaas nu pas, zie ik de moskee in Hoksebarge (In gewoon Nederlands Haaksbergen) voorbij komen. Leuk! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar