Vurige kunsten!

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Fyrverkeri
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2012 17:27

32996

Tevens mijn eerste foto.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooi foto. Vuurwerk spettert er echt uit.
De kijkende mensen op de voorgrond maken het plaatje compleet.wel jammer dat de stam van de boom rechtsonderin iets overbelicht is.
gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Fyrverkeri
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2012 17:27

Bedankt Peter. Ik heb de foto moeten snijden omdat er rechts een lantaarnpaal stond vandaar dat de boom ook overbelicht is. Echter wou ik deze er niet uit halen omdat er dan ook heel wat sfeer weggepoetst word. Ik vind het ook wel wat hebben!

Ik heb trouwens wel een vraag. In deze compositie is het lastig om een horizon te vinden. Geen rechte lijn. Had ik het publiek aangehouden dan was het een rare foto geworden. Ik had nu de camera gewoon waterpas gezet wardoor eigenlijk niets recht/recht is. Daardoor ook leuk, maar hoe doe je dit?
Ik ben ook op veel demonstraties te vinden en dan sta je nooit precies in het midden. Vanaf de zijkant vastleggen vind ik leuker om ook publiek erop te krijgen (iets wat heel vaak niet gedaan wordt).
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Omdat je bij vuurwerk al snel omhoog gericht staat met je camera, heb je snel last van het groethoekeffect.
Het enigste dat ik kan verzinnen om dat weer te corrigeren is achteraf het perspectief te corrigeren met bijvoorbeeld photoshop of Gimp.

Overigens stoorde de scheve lijnen van het gebouw mij in deze foto niet echt.
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar