Knuffels in 3D

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit was iets wat ik al veel langer wilde proberen en ook wilde uitdiepen. Door al het sportgebeuren kwam er dat nooit van. Maar inmiddels ben ik daar mee gestopt en heb ik qua camera's alleen nog maar 2x een 5D mk II.
Van een collega een andere 70-200 geleend en vanavond in de studio eens ge-experimenteerd

Afbeelding

Het brandpunt was 100mm en de camera's stonden ongeveer een centimeter of 15/20 uit elkaar. De afstand tot aan de knufels was ergens tussen de anderhalf en twee meter.
Toch viel me het verschil qua positie tussen de linker en de rechterfoto wel op. Ik moest nog behoorlijk schuiven om het oog van het middelste beertje gelijk te krijgen.
Maar desondanks ben ik niet ontevreden.

Morgen even twee draadremotes tot eentje laten samensmelten. Het hele gebeuren met Pocketwizards gesynmchronyseerd zorgden toch voor een zwart plaatje bij een van de camera's omdat deze niet in synch liep met de flitser
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze goed gelukt Jeroen!
Ik had eerst de "gewone" bioscoop 3D bril gepakt met 2 donkere glazen maar die werkte niet, toen de kartonen brilletjes gepakt uit een 3D Blu-ray doosje met een rood en groen glaasje en die werkt wel. Grappig hoor!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het zal nog wel even wat vogelen worden om er echt de draai in te vinden, maar ik denk dat er toch zeker mooie dingen in te maken zijn.

Een gewone bioscoopbril werk inderdaad niet omdat die gepolariseerde glazen heeft. Eentje de ene kant op en de andere er haaks op. Als je dan om-en-om een gepolariseerd beeld vertoont, dan zie je ook 3D. Maar dat is wat lastiger om voor iedereen te maken omdat een gewoon beeldscherm niet polariseert natuurlijk. Het zou wel kunnen met twee beamers en polarisatiefilters
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Een oude hobby weer opgepakt zie ik. :D

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 00&t=90183" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Klopt, ik had voorheen gewoon de tijd niet. En ook niet de juiste spullen om het goed te kunnen doen met modellen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe TV waar je ook 3D mee kunt bekijken. Alleen moet het bronmateriaal dan wel in het juiste formaat aangeleverd worden. Bijvoorbeeld "side by side" dwz de linkerhelft bevat het ene plaatje, en de rechterhelft het andere.

http://www.google.nl/search?q=side+by+s ... =univ&sa=X" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar