Eerste foto's Sigma 10-20

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Voor mij is íe nieuw, iemand anders wilde hem kennelijk niet meer en zo kun je dan een mooie occasion kopen. Vanmiddag even een uurtje naar de Blauwe Kamer en de Bovenste polder gegaan om mijn nieuwe aanwinst uit te proberen. Wat als eerste opvalt is dat er echt iets op de body zit. Massa en stevigheid!

Eerst naar de Blauwe Kamer. De bewegende bloemen voor zo'n wide angel gaven voor mij nog een onverwacht effect: ik verloor mijn evenwicht bijna :oops: :oops: Verder is het even wennen om bijna bovenop het onderwerp te kunnen staan.

30891

30892

30893

Lekker spelen met dingen op de voorgrond om diepte te creëren. De foto van de pijp zonder hek zijn nietszeggend, met het hek wordt het al veel leuker. Oefenstof voor de komende vakantie!

30894

Hierna nog even naar de Bovenste Polder. Onze steiger en en het kribvak vol bloemen die ik als voorgrond voor deze steenfabriek in gedachten had waren bezet door een horde zwemmende kinderen (gelijk hadden ze, wat ik zweette me helemaal leeg). Daarom maar een eind verder testfoto's gemaakt op 10 en 20 mm met alle beschikbare diafragma's. Daar ga ik jullie niet mee lastig vallen, maar wel was het leuk om het statief op de plaat te zetten. Bij het "pixel pielen" zie je wat chromatische aberratie (wie heeft dat woord ooit verzonnen?), maar het blijft binnen de perken.

30895

Volgens mij geen miskoop maar wel iets waar ik nog een hoop plezier van ga hebben!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Veel plezier, vooral 's nachts met lange sluitertijden, en in drukke binnensteden en winkelcentra vind ik dit een lens om van te genieten!
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar