[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 15

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden als er nog 1 of 2 personen wat opmerkingen m.b.t. mijn foto's zouden willen plaatsen. Ik was zelf redelijk tevreden. Maar ben toch altijd erg nieuwsgierig wat anderen ervan vinden.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Mijn tegenvraag is:
Waarom is dit topic zo verd*** moeilijk te vinden.
Ik moet via jouw profiel je laatste berichten gaan bekijken om hier terecht te komen.

Maar om op je vraag te antwoorden:
Ik had voor mijn vakantie al aangegeven dat het moeilijk zou zijn om te posten en/of te reageren.
Ik kan nu nog wel enkele resultaten plaatsen, maar gezien het aantal reacties dat je op je vorige oproep kreeg., gaan we door met 15 of niet, (0) heeft dat weinig zin.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Karina

Mooie plaat die wat duister overkomt, mooi staaltje photoshop..ik doe het je niet na! De foto had denk ik net wat spannender geworden als het model wat duisterder gekeken had, nu vind ik ze te "lief" voor de omgeving.
30596

Deze foto spreek mij niet zo aan, de kledingkeuze vind ik wat saai. De bewerking is mooi maar persoonlijk niet mijn ding.
30597

Mooie plaat wele een verhaal verteld, denk dat iets oplichten en iets meer contrast de foto sterker maakt.
30598
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bas

1. Heerlijk ventje! fototechnisch valt er weinig op aan te merken.
30729

2. Leuke foto, micchien iets meer contrast toevoegen om hem sprekender te maken, wel jammer van het zichtbare gaas op de achtergrond.
30730

3. Héle sprekende foto, compositie heel fijn..de beste van de drie!
30731
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Peter

#1 Mooi apart lijnenspel, misschien had het randje er aan de bovenkant af gekunt, nu trekt het streepje iets de aandacht.
30925

#2 Aparte plaat, is deze binnen door een raam geschoten? De rechterkant had ik iets opgelicht, is nu wat aan de donkere kant..de strepen rechts vind ik zonde.
30926

#3 Ook weer apart! Zelfde manier als de tweede foto? Deze foto vind ik iets te druk naar mijn smaak, ik zie een hoop dingen door elkaar lopen waardoor ik niet weet waar ik naar kijk, het idee vind ik wel erg leuk.
30927
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@Gabriël, kom maar op met die foto's! Als Bas, Karina en jij dan ook de commentaren nog geven dan kunnen we met een frisse strat aan de volgende ronde beginnen. :mrgreen:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Mijn commentaren:

Maar eerst: Ik heb laatst een artikel gelezen over Zwart-Wit fotografie. Ik heb er overigens nog boeken vol van.
DENK zwart-wit (in fotografie natuurlijk), was de boodschap. En ga niet achteraf een kleurenfoto zo bewerken, dat hij Zwartwit lijkt.

Moeilijk voor de jongere generatie onder ons, lijkt me.
Ik kan me nog herinneren dat ik ....... nee, laat ik niet meer terug in het verleden duiken. Die kleuren-dia's waren ook mooi.....

Mijn commentaar:
Thabita:
30596
Eigenlijk vind ik dit je enige echt Zwartwitte foto. Zo was het ooit bedoeld.

Bas:
30731
Je meest aansprekende

Judith:
30704
Gewoon erg mooi

30705
Ik denk dat de kleurenversie mooier was geweest. Daarom lopen die makkers ook met zo'n pakkie.

30706
Ik vind dit een hard-licht-zoekplaatje.

Peter:
30925
Een prachtig sprekende ZW-foto.

De andere foto's vind ik teveel afleidende spiegelingen hebben.

Mijn veel te late inzendingen:

1.

32285

2.

32286

3.

32287

peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Gabriël,
Toch een keus kunnen maken zie ik. Een goede keus wat mij betreft.
32285
Dit is echt een gebouw, dat de sfeer van zwart-wit ademt. Netjes rechtgezet en er is nog een mooi stuk spiegeling in het water te zien. Persoonlijk zou ik wel wat meer contrast toevoegen.

32286
Een leuke doorkijk. Ik vind het wel jammer dat er niet nog wat detail te zien is aan de zijkanten en bovenzijde.

32287
Een mooie tegenlichtopname. De weerspiegeling zorgt ervoor dat de foto interessant wordt om naar te kijken. Het torendak staat wel erg centraal. Ik zou iets meer naar links hebben gedraaid met de camera. De omzetting naar zwart-wit lijkt me prima in orde.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

30926
Een korte toelichting bij deze foto: Deze foto is gemaakt op de galerij van de 10 verdieping van een appartementen complex. Ik kijk/gluur met de camera van de voorzijde naar binnen en kan dan aan de andere zijde weer naar buiten kijken. Op de galerij is geen balustrade aanwezig maar is een metalen netwerk gespannen. Dat zijn de strepen die Judith ziet. Die spiegeling die je aan de rechterzijde ziet is achter me. Ter plaatse van het gedeelte waar je geen spiegeling ziet hangt een soort schuurtje aan de gallerij. Om je een idee te geven, het gaat om dit appartementencomplex in het Lloydkwartier te Rotterdam.
Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Dank je Peter voor je positieve commentaar.
Ook ik had moeite om je foto te 'determineren'. Nu is het veel duidelijker.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Jongens frisse start.
Ik ga zo een nieuwe ronde starten (als ik nog weet hoe het moet ;) )
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar