Nachtfoto

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Markboefje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012 13:52

Al enige tijd lid van het forum, maar vooralsnog alleen in 'meeleesmodus'.
Vond het wel tijd voor een fotootje.

Maar ja welke kies je dan :lol:

Hierbij een avond/nachtfoto van een kruispunt bij mij hier in het dorp.
Vond hem wel showcase waardig.

Benieuwd naar jullie (opbouwende) kritiek.

30418



Gr. Mark
Yes we Can(on)..
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hallo Mark,

Wat mij betreft niet.

Er is namelijk niet echt iets interessants te vinden op de foto waar mijn aandacht naar uit gaat, er is geen duidelijk onderwerp (of het moet om de autolichten gaan...). Het lijkt meer of deze foto is gemaakt met de gedachte "laat ik hem op statief zetten en een lange sluitertijd gebruiken". Het is mij gewoon onduidelijk wat je probeert te laten zien, hoop niet dat ik te streng voor je ben! :)
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Hoi Markboefje. Ook ik ben het wel met Snellius eens. Op zich is het idee goed, maar die straatkant waar je stond is misschien niet de meest interessante spot om de foto te maken. Ga eens bij de ingang van dat gebouw daar staan en neem wat vaandels of fietsenstallingen mee met de 'lighttrails van de auto's (ik noem maar wat). Of probeer op een brug te staan zodat je vanaf een hoger standpunt fotografeert, en misschien ook wat lichten van tegemoetkomend verkeer. Verder is het idd een 'nacht'foto, het licht is namelijk volledig uitgedoofd (zelfs weinig lichtvervuiling te zien). Dat zorgt voor een donkere/saaie lucht. Probeer eens wat vroeger te gaan, als het licht nèt uit is. Dan heb je ook de straatverlichting en de donkere sfeer, maar toch nog wat tekening in de lucht, maakt hem ook alweer wat interessanter.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar