[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit uitgebreid

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Even kijken of deze extra topic werkt voor iedereen.

Ik zal maar gelijk de spits afbijten.

28858
Peter de Graaf: Ik moest wel (te) lang kijken voordat ik wist waar ik naar zat te kijken .. Voordat ik dat wist.. kon ik niet met de foto overweg en wilde ik hem draaien (Staat hij niet verkeerd?) Maar toen ik eenmaal door had dat het een tegen de muur springende fietser is (Ja toch?) valt alles op zijn plaats. Wordt het een leuk lijnenspel met de voegen in de muur en de pijpen en kanalen in het plafond die de fietser richting geven... Ja, het is idd een crosser die tegen de muur op rijdt
Verbeterpuntje... we kijken tegen de rug van de fietser... zou een naar je toe springende niet beter zijn? Hier heb ik juist bewust gekozen voor de achterkant omdat juist "iedereen" de voorkant zou nemen en ook omdat juist nu de pijlrichting naar voren komt.

28859
Peter de Graaf: Alleenn... eehh... waarom op zijn kant... Ik zit nu maar met een stijve nek... Het model ligt op de grond half over een spiegel heen dus ze staat niet. :D als ik 'm zou kantelen zou het hele effect ook weg zijn

28860
Tja, het commentaar op de vingetering, het zijn probeersels, ik vond het er op dat moment bij passen. Nu na alle kritieken erop ga ik er wel anders naar kijken en idd jullie hebben gelijk, het maakt de foto er niet mooier op. Maar al met al vind ik de pose en z/w bewerking het een superplaat, lekker darky/ gothic/ mysterieus.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

idd bij foto 1 is de pijl tevens de rijrichting... dus beter...

Foto 2 zet je me weer op het verkeerde been....:-) ... Maar nu ga ik niet met je mee.. andersom blijf ik hem beter vinden... maar da's dan wel weer mijn persoonlijke mening...

Foto 3 .. Ja idd de foto is en blijft goed...en experimenteren is ook prima... Leuk is dat je in de ene foto gewoon je eigen weg blijft gaan , maar bij bijvoorbeeld deze je open staat voor verbeterpunten... Dat zie je wel 's anders....
Laatst gewijzigd door 1 op Peter de Graaf, in totaal 1 keer gewijzigd.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLON
Peter de Graaf

Voor wat betreft je vraag; Ik denk niet dat het hier zal werken, wat we wel kunnen doen is een apart (sub) topic te maken.
Is er behoeft om uitgebreider te reageren op reacties op de foto's kunnen we die daar plaatsen. Ik wil hiermee voorkomen
dat een aantal inzendingen meer "aandacht" krijgen dan anderen. Bovendien een apart topic houdt de snelheid van de kring
niet tegen. In zo'n apart topic zou je dan "overloos" kunnen blijven praten, ook over bijv. hoe je bepaalde zaken anders zou
kunnen aanpakken. Ik hoor wel wat je daar van vindt?

Goed idee... natuurlijk is het wel zo dat de ene foto meer discussie oproept dan de andere of er is helemaal geen behoefte om een foto verder uit te diepen..... De aandacht gaat vanzelf naar de foto's die daar aanleiding toe geven... Dus niet evenveel naar elke foto...




28805

Water en lange sluitertijden, ik ben er fan van. Het doet rustgevend aan alleen vind ik hier de linkerkant
van de foto te druk. Ik had 'm meer van de rechterkant genomen, zodat je alleen dat laatste deel van de pier
heb dat zou het in mijn ogen rustiger maken. Ik heb die kant even afgedekt en kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt... Linkerkant doet er niet zoveel toe op deze foto en kan gemist worden ... rechts wel een beetje meer dan..

Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Judith schreefCOLONPeter de Graaf

Mooie plaat en prima omzetting, denk wel dat het een sterkere foto was geweest zonder de kabels/lijnen...zonde.Ik heb deze van deze foto ook een versie zonder kabels... In mijn ogen mis ik in het lichte gedeelte dan wat contrast... Ik twijfel een beetje... ik heb niet voor niets die kabels ook weggewerkt, dus aan de andere kant kan ik me je opmerking wel voorstellen.
28803

Stakke plaat! wellicht iets meer contrast waardoor de foto net wat minder grijs is, verder gaaf! Beste van de drie naar mijn mening. Ik denk een kwestie van weergave... of mijn beeldscherm is wat contrastvoller afgestemd en de jouwe wat mider... of de mijne gewoon te veel...Ik zie hier een foto met genoeg zwarten (diepe zwarten)
28804

Pier, water, keien en omzetting zijn super..jammer van de mensen maar die kun je moeilijk allemaal wegsturen. Idd... Maar de camera had zoals al werd opgemerkt wat naar rechts kunnen draaien en dan waren we er al een hoop kwijt geweest... Die kans heb ik gemist...
28805
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLONPeter de Graaf:

Mooie serie !

#1 28803
Prachtige plaat, heerlijk sfeervol, mooie zachte omzetting. Ik zou zelf de foto aan de rechterzijde iets meer ruimte hebben gegeven.
Nauwe straatjes ... je loopt langs het huis ...dan links de hoek om.... ook smal.... hmm... Niet helemaal met je eens Sander... Of laat ik het zo zeggen.. ik kan me er niet een voorstelling van maken...

#2 28804
Apart, mooi uitgevoerd. Ik ben persoonlijk niet zo`n fan van `afwijkende maten` en zou aan de rechterzijde wat weggehaald hebben.
Als het niet nodig is kan ik idd 16:9 of 2:3 .. in ieder geval standaard maten aanhouden... zo ook hier..

#3 28805
Werken met lange sluitertijden geeft hier een leuk effect op het water, het effect op de wandelende mensen is naar mijn mening minder fraai. Ook hier een opmerking vwb de afwijkende maat, maar dat is ook echt iets persoonlijks.
Ook hier had het wellicht niet nodig geweest... Ik crop echter meestal zo dat ik een aardige compositie overhoud.. (In mijn ogen) en da'sniet altijd de standaard... Misschien eens instellen
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Nauwe straatjes ... je loopt langs het huis ...dan links de hoek om.... ook smal.... hmm... Niet helemaal met je eens Sander... Of laat ik het zo zeggen.. ik kan me er niet een voorstelling van maken...
Ongetwijfeld, maar dat kan ik als objectieve bekijker van jouw foto niet weten... Als je ietsje naar links had gedraaid, dan was je dat kleine zwarte randje rechts en dat hoekje onderin kwijt geweest. Of... als je ietsje naar rechts had gedraaid, dan hadden we een klein stukje van de muur gezien waar de lamp aan hangt. Ik denk dat ik beide varianten mooier gevonden zou hebben (maar dat is een aanname :wink: Ik denk wel dat de ruimte er was.

Vwb mijn opmerkingen over standaard maten. Bij mij is een foto 2:3 of vierkant, en anders is de foto er niet. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Vandaar dat ik dat laatste er ook bij heb gezet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar