[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 12

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

en ik ook nog. Maar ik ga het op 32 maart doen.
Kijk ook eens op mijn Flickr
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Judith

#1: Mooie compositie en zwart-wit omzetting. De rimpeltjes zijn tot het kleinste detail nog zichtbaar. Deze foto vind ik meteen de beste uit je serie.

#2: Nog steeds erg mooi, maar toch iets minder dan de eerste. De vignetering die aan de foto is toegevoegd vind ik wel een beetje storend.

#3: Je stelt jezelf inderdaad de goede vraag:"Wat zou die meneer denken". Ik denk dat ik daarom wat meer op zijn gezicht had ingezoomd. Dat vind ik namelijk het interessantste van dit plaatje.
De dranghekken en het iele boompje storen me. Maar met je verhaal erbij begrijp ik dat je deze foto zo gemaakt hebt past hij ook in de serie.

Thabita

28163
Het was mooier geweest als het je was gelukt om meer diepte in deze foto te creëren. Nu vind ik 'm een beetje saai. Het is jammer dat een stuk detail op de muur verloren is gegaan door de verlichting onder de leuning. Ook de trap naar boven komt een beetje uitgebeten op mij over. Ik ben niet echt weg van de zwart-wit omzetting.

28164
Wat compositie betreft is het inderdaad jammer dat de snuit van het achterste paard er net niet opstaat.
Verder komt de foto een beetje uitgebeten op me over

28165
Met de toelichting erbij, begrijp ik wel wat je wilde bereiken.
Toch twijfel ik er aan, of ik het het echt mooi had gevonden als het je was gelukt.
Ik vind de compositie van deze foto wel heel mooi.

SanderL

28171
Een echte karakteristieke Indonesië foto wat mij betreft. Mooie compositie. Een foto waar je lang naar kunt blijven kijken en telkens nieuwe dingen ontdekt.
De zwart-wit omzetting vind ik een beetje donker, al was het volgens mij grauw weer toen je de foto maakte, waar dat donkere juist wel weer bij past.

28172
Ook deze vind ik weer een mooie compositie. Mooie doorkijk tussen de "bellen" door. Symmetrisch, maar niet uitkomend in het midden. Dat maakt de foto een stuk interessanter.
Ook bij deze vind ik de zwart-wit omzetting bij het onderste deel van de foto misschien net iets te donker.

28173
Ik vind dit de mooiste uit je serie. Hele sterke compositie. De herhaling van de schepen en de reflectie hiervan in de plas. Ook de lucht komt hier mooi uit.


Peter de Graaf
28347
Ik vind het een mooi sterke plaat. Paddenstoelen mooi scherp en lekker veel detail te zien.
Ik vind het bokeh van de achtergrond wat minder. Kruis en grafzerk zijn net duidelijk te onderscheiden, maar de lichte vlak daaronder trekt m.i. te veel aandacht naar zich toe.

28348
Ook zo'n heerlijke foto. Mooie dieptewerking en goed gebruik gemaakt van de mist.
De verschillende grijstinten die naar de diepte toe verlopen maken de plaat extra aantrekkelijk.
Ik had de voorste windmolen graag net een beetje lichter willen zien.

28349
Mooie zwartwit omzetting en goede contrasten tussen de lichte en de donkere delen op deze plaat.
Mooi compositie ook.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Die van mij komen vandaag. Ik werk vandaag thuis omdat ik met Bimmie naar de dierenarts moet. (hij loopt mank)
Dus, ik heb alle tijd vandaag.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Dan ziet het er naar uit dat we deze ronde toch weer ruim op tijd af kunnen gaan sluiten.

Mijn vrouw kwam van 't weekend hiermee aan zetten:
http://shop.fnl.nl/digitale-fotografie/ ... eboek.html

Ik alleen nog maar de kans gehad om er een beetje door heen te bladeren. Maar het zag er wel erg interessant uit.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

die heb ik van het weekend gekocht maar nog even snel doorheen gebladerd.
(mijn manlief zei: Huh, nog meer tijdschriften. hmmm verschil in het beleven van hobby van partner geloof ik :( )
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Zo, eindelijk tijd om eens rustig naar de foto`s te kijken.

Judith:
#1 Afbeelding

Mooie foto! Mooie pose. De olifant oogt zo een beetje abstract. Ik ben benieuwd hoe deze foto het zo doen met meer contrast, om hem nog wat abstracter te maken.

#2 Afbeelding

Dit vind ik je mooiste foto van deze 3. De trieste blik, de vignettering. Mooie plaat.

#3 Afbeelding

Opzich een moment met potentie, maar het hek op de voorgrond vind ik een storende factor.


Thabita:
#1 28163
Mooie plaat, mooie omzetting. Silver Efex is gewoon top!
#2 28164
Deze foto vind ik wat hard overkomen qua contrast. Ook jammer dat het ene paard zijn snuit (of moet ik neus zeggen?) er niet helemaal op staat.
#3 28165
Mooi! Vierkant uitsnijden en aan de muur!


Peter de Graaf.
#1 28347
Mooie plaat, sfeervol. Misschien iets meer contrast erin, maar verder... mooi!
#2 28348
Ook een mooie plaat. Ik twijfel een beetje mbt de eerste paal (dat er geen propellor gedeelte zichtbaar is), maar die stond waarschijnlijk gewoon in de weg.
#3 28349
Knappe omzetting. Misschien alleen die witte stip (flare?) weghalen rechts bovenin.

Over het algemeen wel een fraaie serie!


Peter1970:
#1 28476
Mooie plaat, less is more in dit geval!
#2 28477
Ook een sfeervolle plaat. Wel qua compositie iets minder pakkend dan de vorige foto. Beide foto`s zou ik persoonlijk wel meer contrast geven.
#3 28478
Een heerlijke hollandse sfeerplaat. Niets meer aan doen!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Nou manlief zit toch voetbal te kijken dus zal ik mijn "huiswerk" maar ff doen. :wink:

Judith:

1. Mooie uitsnede, lekker scherp, ik zie z'n rimpels tenminste goed hahahaha
Het blijven imposante dieren.

2.
Die traan doet het hem. Mooi beeldvullend hoofd.

3,
Na die mooie olifanten is dit de minste, de boom staat een beetje in de weg. Niet meer oude mannetjes shooten hoor. :mrgreen:


SanderL
Allereerst wat moet dat een machtig mooie reis geweest zijn. Ik ben jaloers.

28171
Allereerst die border past er echt bij. Goede keuze. Mooie weerspiegeling van de tempels in het water.
Ik zie alleen een klein beetje halo's om de tempels.

28172
Woow wat een dieptewerking. Mooi gezien zo tussen die klokken (denk ik?)
Ook een hele mooie omzetting met het donkere op de voorgrond en de lichte achtergrond.

28173
Mooi gezien die weerspiegeling maar ook niet meer dan dat, ik vind die vrachtwagens storend.
Het komt een beetje onrustig op mij over.


Peter de Graaf

28347
Je hebt volgens mij wel een voorliefde voor kerkhoven he? :wink:
Maar wel weer een heel mooi sfeervol herfstachtig plaatje, juist door die wazig achtergrond en de paddestoelen
scherp aan de rechterkant, heel mooi.

28348
Mooi lijnspel en herhaling. Jammer dat ze niet zo mooi doorlopen naar rechts. Maar dat heb je niet altijd in de hand.

28349
Deze doet mij niet zoveel, ja een mooi landhuis. De foto ziet er wel heel "gladjes" uit volgens mij is het huis
pas geverfd ofzo.


Peter1970

28476
Peter en natuur???? Geen architectuur? Dat ben ik niet gewend van je. :wink:
Op het eerste gezicht lijkt hij iets scheef te staan. Mooi die eenzame boom in het weiland.
Verder vind ik het eerlijk gezegd een beetje saai.

28477
Mooie dieptewerking, herhaling. Juist deze zou het in het formaat (panorama) van de eerste goed doen.
Nu zit er veel loze ruimte op de voorgrond.

28478
Jammer dat de hele weerspiegeling van de linkerboot er niet op staat. Verder is het een beetje druk op
de foto waardoor ik er niet echt een rustpunt in kan vinden.


Volgens mij heeft iedereen z'n kritieken ingeleverd/gehad?
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ja, iedereen is geweest.
Jeetje kunnen we alweer eerder een nieuwe ronde starten.
We zijn echt goed bezig met z'n allen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar