Belichtingvergrendeling

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

5D MarkII Op standaard werkt de verlichtingvergrendeling alleen op pattern keuze bij half indrukken van de onspanknop en met het knopje (*) belichtingvergrendeling.
Is er een instelling dat je bij half indrukken van de ontspanknop altijd de belichting wordt vergrendeld ongeacht welke meetmethode je gebruikt?
Dus altijd scherpstelpunt en belichting vergrendelen
Dré Meuffels
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Moet via de Custom Functions wel te regelen zijn. Even de handleiding op naslaan, denk ik ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dré,

Even een tegen vraag:

Waarom zou je dat willen?

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONDré,

Even een tegen vraag:

Waarom zou je dat willen?

Benny
Vindt dit gemakkelijk ik vergeet soms de vergrendelknop te drukken.
Dré
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dré,

Ik vraag dit, omdat scherpstellen en lichtmeten nog altijd twee verschillende dingen zijn.

Voorbeeld: Je hebt een scéne met heel veel contrast en je wilt lichtmeten op de schaduwen om daar nog genoeg doortekening te houden, maar je wilt ergens anders op scherpstellen. Dan lijkt het mij niet handig, dat je scherpstelpunt vergrendeld is aan de lichtmeting. Immers, je meet en stelt dan te gelijk scherp, maar als je dan ergens anders wilt scherpstellen zul je weer een andere lichtmeting krijgen.

Ik denk, dat het beter voor je is, om gewoon aan te leren als je de belichting wilt vergrendelen, dat je dan gewoon op * drukt.

Wat je wilt is wel mogelijk, maar als je dan ergens anders wil scherpstellen, krijg je weer een andere lichtmeting.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar