Canon EOS 300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

Hallo,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Canon EOS 300D. Maar nu zie ik ook de goedkopere Rebel versie. Wat is hier eigenlijk het verschil tussen? En kan je voor beide types dezelfde zoomlenzen gebruiken???

MVG Eric
60 Yen

Ik geloof dat de Rebel in Amerika verkocht word en de EOS 300D in Europa. De prijzen zijn in Amerika echter lager. Kan het mis hebben, zo heet de EOS 300D in Japan EOS KISS DIGITAL.

Ben er niet zeker van hoor.

Editje: Firmware kan ook wel eens verschillen...
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

60 Yen schreefCOLONEditje: Firmware kan ook wel eens verschillen...
Firmware??? Hoe bedoel je?
Maar wat is wijsheid voor aanschaf?
Enig idee?

Greetz
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het is 1 camera met 3 namen:

Europa: EOS 300D
VS: Digital Rebel
Japan: KISS

Bij www.foto-konijnenberg.nl kun je een Rebel kopen voor een goede prijs (€ 875,- geloof ik) en de garantie is dan dik in orde. Foto Konijnenberg is een gerenomeerde zaak.

Firmware moet je je niet druk om maken: alle camera's die tegenwoordig nieuw verkocht worden hebben firmware 1.1.1.

Menu's van alle camera's zijn ook beschikbaar in het Nederlands.
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

Maar wat zouden jullie doen? Rebel of normaal?

Eric
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

En wat voor battery grip hoort erbij?
En aanrader voor lens? heb nu 75-300 mm van minolta, wil zelfde kwali en mm terug of meer...

Eric
*Marco*

fireman schreefCOLONEn wat voor battery grip hoort erbij?
En aanrader voor lens? heb nu 75-300 mm van minolta, wil zelfde kwali en mm terug of meer...

Eric
Een Rebel is normaal (ik zie tenminste niets ab-normaals aan de mijne :P ). Er zit alleen een ander naamplaatje op :!:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Kostentechnisch gezien zou ik dus voor de Rebel bij Foto Konijnenberg gaan. Als ik dat eerder had geweten, dan had ik dat zeker zelf ook gedaan. Nu heb ik een Duits model voor € 1195,- bij Combi Foto in Heemskerk. Verder kom ik daar eigenlijk nooit meer, dus voor de service dichtbij had ik het niet hoeven doen.

De grip die bij de camera hoort is de BG-E1. Let op: er is voor andere camera's een BG-ED3, maar die moet je dus niet hebben. In de grip kunnen 2 accu's. Let op waar je je accu's koopt. Er zijn grote vermogens- en prijsverschillen. Ik heb 2 accu's bij www.deverkoper gekocht voor € 17,- per stuk, maar ze zijn er nog goedkoper. Gewoon even zoeken met trefwoord accu en dan vind je diverse topics daarover.

Wat de lens betreft moet je even opletten: de 300D/Rebel/Kiss heeft een zogenaamde "cropfactor" van 1,6. Dat betekent kortweg dat je de brandpuntsafstand van objectieven met 1,6 moet vermenigvuldigen. De kitlens is 18-55mm, maar omgerekend eigenlijk 28-70mm. Als je dus voor een 75-300mm objectief kiest, heb je eigenlijk 120-480mm. In principe heb je aan een 55-200mm dus een vergelijkbaar objectief met wat je nu hebt.

Je kunt kiezen voor Canon-objectieven of voor Sigma of Tamron. Daar moet je gewoon veel over lezen en dan kijken wat voor jou het beste lijkt. Er is een apart gedeelte over objectieven in dit forum.

Zelf heb ik goede ervaringen met m'n EF 75-300 IS USM. IS betekent dat er een Image Stabilizer op zit (dus hij is wat stabieler wat bewegingsonscherpte voorkomt) en USM betekent dat er een redelijk stil en snel motortje in zit om 'm scherp te stellen. Dit objectief is er ook zonder IS en dat scheelt de helft in prijs.

Kortom: lezen in het forum en je vragen op de juiste plaats zetten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar