[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

het scherm is zo te zien ook in een soort van kastje verwerkt. dit zou ook welleens voor verbeterde weerbestendigheid kunnen zorgen. inderdaad het onbreken van knopjes lijkt me qua weersbestendigheid geen nadeel. qua aansturen misschien wel! al met al een uniek concept in de bestaande Dslr's dus ben benieuwd of het een succes gaat worden!
Canon
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Het ziet er uit als een kantelscherm. Links op de camera zie je een soort scharnier aan het scherm vast zitten.

Touchscreen? Wie weet, maar denk het niet. Het probleem van het met je neus aanraken is zo opgelost. Een mini sensor bij de zoeker die ziet als er iets voor komt en dan het scherm blokkeerd.

Een blokkeerknop bij het programma wielzie ik ook en zou super zijn :)

Binnenkort weten we hopelijk meer :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat die blokkeerknop de Aan/Uit-schakelaar van de camera is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

boels069 schreefCOLONIk denk dat die blokkeerknop de Aan/Uit-schakelaar van de camera is.
Aan/Uit is denk ik dat schuifje "onder" de knop. Blokkeerknop dat "dopje" dat bovenop zit.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Aha, dus middenknop indrukken voordat je het "Mode"-wiel kunt verdraaien.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Sven2912 schreefCOLONhet scherm is zo te zien ook in een soort van kastje verwerkt. dit zou ook welleens voor verbeterde weerbestendigheid kunnen zorgen. inderdaad het onbreken van knopjes lijkt me qua weersbestendigheid geen nadeel. qua aansturen misschien wel! al met al een uniek concept in de bestaande Dslr's dus ben benieuwd of het een succes gaat worden!
Volgens mij heeft Sony al een kantelbaar lcd scherm op haar dslr, ik weet ff niet het type. Maar de extra bedien mogelijkheid met je neus is misschien juist WEL interessant :)

Kan je naast sluitertijd, en diafragma nu in M eindelijk de ISO met je neus instellen, Nikon eat your hart out :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

klopt, in elk geval heeft de A330 een kantelscherm.
olympus heeft het ook weet dat de E-600 ook een kantelscherm heeft, ken iemand die
daar mee werkt en die is er reuze blij mee en olympus heeft er meer in het assortiment
zitten, o.a de E-3 en de E30 dacht ik.

tja ik wacht maar gewoon rustig af tot de 60D gepresenteerd wordt dan weet ik welke specs
hij heeft, speculeren heeft volgens mij weinig zin :mrgreen:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

speculeren heeft volgens mij weinig zin
Maar is wel erg leuk :)

Aan/uit zit inderdaad onder het 'mode' wiel. Dus de knop er op moet dan wel een blokkeerknop zijn.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

:lol: het leukste is dan wel dat na al dat speculeren het er ineens heel anders uitziet dan men dacht :mrgreen:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Dexter202

Waarom zou je met je neus tegen het scherm aankomen dan? Dat doet toch niemand meer! Waarschijnlijk heeft de 60D geeneens een zoeker meer en is het Live-View dat de klok slaat! Daarom ook het kantelbare scherm en HET antwoord op de NEX en PEN modellen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Van Canonrumors.com:
A few things about the 60D
- I’m told that the 60D will NOT be a magnesium body. This would definitely separate it from the 7D.
- The body of the 60D is also slightly smaller than the 50D, but will have a larger grip area.
- The camera will cost $200-$300 more than the T2i
An all plastic body puts it inline to compete with the Nikon D90 segment directly. Though I’ve read rumors the D90 replacement WILL have a magnesium body.
CR2 stuff here.
cr
Grappig...lijkt me niet geheel onverstandig en bevestigd ook mijn keus die ik eerder deed om van de xxD serie af te stappen en de 7D te kopen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja vreemd want alle voorgangers hadden wel een magnesium/alu body.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

tja, als je een 18 mp camera maakt met 6 fps en een magnesium body heb je al bijna een 7D, ook qua prijs, als je nu dus een body kan maken met de bediening van de 7D en de techniek van de xxxD heb je inderdaad een middenklasse, ook qua prijs.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Dexter202 schreefCOLONgeeneens een zoeker meer en is het Live-View dat de klok slaat!
weleens geprobeerd een 100-400 te bedienen met live-view. Dat kun je wel vergeten...
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Sarpa schreefCOLON
Dexter202 schreefCOLONgeeneens een zoeker meer en is het Live-View dat de klok slaat!
weleens geprobeerd een 100-400 te bedienen met live-view. Dat kun je wel vergeten...
Die live-view slaat ook alles.
Trage beeldverwerking.
Focus niet via de sensor? Dat vind ik dus extreem bizar.
Leuk hoor zo'n supersnel focus systeem maar hadden ze niet een 2de focus systeem via de sensor kunnen maken.
Als je Live-view gebruikt stap je 15 jaar terug in de tijd.
Ja met staief en PC is het super maar anders had ik liever een compact camera gehad!
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zouden er misschien achter het schermpje knoppen zitten die je kunt bedienen zodra je het scherm uitklapt?
D'r zijn zat video camera's die dat ook hebben.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Mij zus heeft een sony a350 als ik mij niet vergis, die heeft ook zo'n kantelscherm, zei vind het verdomd handig.
Ik vind het ook handig wel om mee te werken vooral op die moeilijke plaatsen.
Maar ik denk toch dat het ten koste gaan van de bouw-kwaliteit,
het zijn toch weer meer bewegende delen, ik zou als de dood zijn dat zo'n scherm kapot gaat!
Ik had dit idd meer verwacht bij een (x)xxxd. :?
Eerst maar even de reviews afwachten! Misschien een alternatief voor de 7d die ik wil gaan aanschaffen?! :P
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

August 2010
Canon has announced plans for an expanded CPS area, a programme of special presentations, and a special exhibition by Canon Ambassador Michael Nichols for the professional week of the Visa pour l'Image 2010 international festival of photojournalism in Perpignan, France, from 30 August until 5 September 2010.
http://cpn.canon-europe.com/content/news/cpn_at_visa.do
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Met veel interesse dit topic even doorgelezen!

Ben wel benieuwd!!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

En velen hebben al een oordeel geveld. :D Ik wacht eerst de nadere specificaties maar eens af. :wink:
Neemt niet weg dat gissen best leuk is hoor......
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar