50D of 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
heylen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Herentals (Belgie)

hallo iedereen,

ik ben nu in het bezit van een 400D
prachtig toestel maar niet echt top Qua iso enz

nu ik doe regelmatig sport en vogelfotografie
ik ben op zoek naar een toestel met snelle AF en goede Iso mogelijkheden
na vele Reviews te hebbe bekeken ben ik er nog niet uit....

Mvg Yves
niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

7D. Betere focus, ligt lekkerder in de hand en kwalitatief beter (scherper, tenminste de modellen die ik in handen heb gehad/gebruikt).
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik weet niet hoe je de 7D getest hebt, maar ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat een camera scherper hebt! Er spelen nog al wat factoren mee. Al zou de 7D met zijn cross scherp stelling of zo in principe wel scherper moet zijn.

Ik heb de 50D gekozen omdat ik het verschil in prijs niet kon opbrengen!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

Nagtie schreefCOLONIk weet niet hoe je de 7D getest hebt, maar ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat een camera scherper hebt! Er spelen nog al wat factoren mee. Al zou de 7D met zijn cross scherp stelling of zo in principe wel scherper moet zijn.

Ik heb de 50D gekozen omdat ik het verschil in prijs niet kon opbrengen!
De kans op een scherpere foto bij een 7D is veel groter omdat de AF vele malen beter en nauwkeuriger is.
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

ik heb ook een 50d en maak er scherpe foto`s mee.
het licht er alleen aan hoe je scherp stelt .
op hoeveel punten dus.
ik gebruik het middelste punt.

mvg johan
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

De 7D heeft en kompleet vernieuwd autofocus-systeem. Ook de AI-Servo modus (tracking) is geheel herzien en de software volledig herschreven.

Dat heeft geresulteerd in een snellere, betere en nauwkeurigere AF dan de 1D-mkIII

Dus als je een cam zoekt met de beste AF mogelijkheden, dan is de 7D de meest voor de hand liggende keuze. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik zou als ik jou was voor de 7D gaan. Ik adviseer je dit op basis van het hebben van een 7D. Ik heb dus geen 50D. Maar...

Canon heeft met de 7D zo'n geweldige inhaalslag gemaakt. En ik denk dat je beter een 7D uit sept 2009 kunt halen dan een 50D die alweer een tijdje oud is.
Daarnaast indd de focus, het wireless kunnen aansturen van flitsers zonder extra benodigdheden, de filmoptie! is wel leuk hoor om het toch 'voor erbij' te kunnen!
Op dit moment is mijn inziens de 7D de beste body die je kunt kopen in het middensegment.


BRON: http://www.letsgodigital.org/nl/23057/c ... 7d-review/
Snel, nauwkeurig en veelzijdig zijn de sleutelwoorden voor de Canon 7D
Met het verkregen inzicht had Canon extra knowhow voor het uiteindelijk ontwerpen van de EOS camera. Een van de belangrijkste wensen bleek veelzijdigheid te zijn. De fotograaf moet op ieder moment een stap verder in zijn creativiteit kunnen gaan zonder tegen de grenzen van camerafunctionaliteit aan te lopen. Daarbij speelt, onder andere, snelheid een belangrijke rol wat heeft geresulteerd in de integratie van een tweetal krachtige DIGIC-4 processoren. Naast snelheid komt daarmee de ruisbeheersing op een hoger niveau en wordt een beeldsnelheid bereikt van maar liefst 8 bps. Continue snelheid zonder nauwkeurige en snelle AF is zinloos, dus is ook het AF-systeem geheel opnieuw ontworpen. In het bijzonder de nauwkeurigheid wordt in de praktijk op de juiste waarde geschat. De nieuwe innovatieve AF-functie van de Canon EOS 7D is een zogenaamde oriëntatiegevoelige AF. Hierdoor is de Canon 7D in staat de hoek waaronder deze wordt gehouden te herkennen en vervolgens automatisch het vooringestelde AF-punt te selecteren.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een nutteloze vraag die je steld. Een 7D doet alles wat de 50D kan en nog meer en beter, er is geen verschil in cropmaat dus er is geen rede om voor de 50D te kiezen behalve budget.

Deze vraag komt mij meer over als:"ik weet dondersgoed dat ik de 7D wil, maar ik moet mezelf nog overtuigen dat ik iets langer wil sparen voor de 7D"

Als je nou een vergelijk zou maken tussen de 7D en de 5D dan kan ik zo een topic begrijpen, dat zijn namelijk totaal verschillende camera's.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Als je het geld er voor over hebt dan zou ik een 7D kopen..... :P
Mocht je deze te duur vinden, dan is de 50D een zeer goed alternatief......ook dat is een goede camera voor sport- en vogelfotografie.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Hoe vaak maak je deze foto's. Dat is volgens mij een vraag die je jezelf moet stellen. Als het aandeel sportfoto's of vogelfotografie heel hoog is zou je voor een 7D kunnen kiezen.

Maar ik kan met mijn 50D ook prima sport en natuurfoto's maken. Ik weet niet hoe ervaren jij bent maar het is een kwestie van oefenen en de mogelijkheden van je camera benutten.
Het is duidelijk dat de 7D een betere AF heeft maar ik zou zeggen, zoek maar eens of flickr of hier op het forum en dan zie je prachtige foto's die zijn genomen met de 50D.

Het verschil in prijs v.w.b. de body's is wel ca. € 550,00, dat geld kun je ook stoppen in een goed objectief.
(Zou mijn keuze zijn). En het is tenslotte de fotograaf die de foto maakt, je kunt een toestel hebben met alle mogelijkheden maar het resultaat hangt voor het grootste deel af van degene die op de knop drukt. :wink:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik denk dat beide body's goed zijn voor het type fotografie wat je benoemd. Sterker nog, je 400D is daarvoor ook geschikt. Je moet denk ik eerst bepalen in welke situaties je nu tegen beperkingen aanloopt en wat verwacht je van een nieuwe body om beter met deze situaties om te gaan? En misschien moet je het dan wel niet zoeken in een body maar in de objectieven. Welke objectieven heb je bijvoorbeeld?
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Ik zat voor dezelfde keuze. 50d of 7d. Ik heb gekozen voor de 7d vanwege de servo functies, betere en betrouwbaarder afdichting. Beter bestand tegen weersomstandigheden. Ook vanwege de 100% vulling van de zoeker. De 50d heeft een 95% vullingsgraad. De film kwaliteit vind ik bovenverwachting goed.

Voor test over afdichting http://canonfieldreviews.com/7d-1-weather-sealing/
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

karin115 schreefCOLON Het is duidelijk dat de 7D een betere AF heeft maar ik zou zeggen, zoek maar eens of flickr of hier op het forum en dan zie je prachtige foto's die zijn genomen met de 50D.
Ja en als je nog doorbladert zie je de prachtigste foto's, gemaakt met een 300D...

Kijk hier maar eens. Als dit geen snel bewegende objecten zijn ;)...
http://www.1thousandth.com/riat05/redarrows.htm

Maar als je het geld over hebt voor 7D: gelijk doen! Ik bedoel alleen maar te zeggen dat een upgrade van het materiaal niet gelijk 100% upgrade fotokwaliteit is. Je moet zelf die foto ook nog maken.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLON
Het verschil in prijs v.w.b. de body's is wel ca. € 550,00, dat geld kun je ook stoppen in een goed objectief.
(Zou mijn keuze zijn). En het is tenslotte de fotograaf die de foto maakt, je kunt een toestel hebben met alle mogelijkheden maar het resultaat hangt voor het grootste deel af van degene die op de knop drukt. :wink:
JUIST,dat wilde ik ook opmerken.Het lijkt nu net of de 50D tot bagger camera wordt gebombardeerd in vergelijking tot de 7D,waarom hij nu wordt neergesabelt is mij een raadsel.Alsof je er niet bijhoort als je niet met het allernieuwste spul rondloopt,vreemde denkwijze :roll: .

Vroeger als er om een dergelijk advies hier gevraagd werd dan was 9 van de 10 keer het antwoord dat de body achter de lens niet het verschil maakte maar het glaswerk ervoor wel.Dan kwam meestal het advies om eerst in goed glaswerk te investeren,tegenwoordig lijkt het wel een trend dat de body belangrijker is omdat je dan kan zeggen dat je met de nieuwste camera rond loopt.

Het is dus eigenlijk heel makkelijk:

OF je geeft je gehele budget uit aan de 7D,welke ongetwijfeld goed is.OF je koopt de 50D die ook erg goed is en houdt wat geld over voor eventuele aanschaf van een mooi objectief.Zelf ben ik van de 400D overgestapt naar de 50D en daar heb ik geen seconde spijt van gehad.Degelijke en snelle camera waar ik met het grootste gemak mooie scherpe platen uit de losse hand mee schiet.Ik heb even aan de camera moeten wennen maar als ik nu de 400D vastpak voelt dat onwennig en niet prettig ivm de 50D.Zelf heb ik eerst in goed glaswerk geinvesteerd en een paar jaar met de 400D rondgelopen,nu ben ik blij dat ik het in die volgorde heb gedaan.De lens die het meeste voor mijn 50D staat is de Canon 70-200 F4 is usm,een prachtige combinatie....vind ik althans !Dit jaar komt de 100-400mm daarbij,de 400D gebruik ik eigenlijk alleen nog voor macro's in combinatie met de Sigma 150mm omdat de 50D veel prettiger in de hand ligt en erg goed omgaat met hoge iso waardes.Zelf ga ik geen tussenstap meer maken zoals de 7D,ALS ik nu weer overstap dan ga ik naar fullframe en schuif de 50D door als back-up camera.

Succes met het maken van je keuze,ik weet niet of je al goede objectieven hebt liggen maar zoniet kan de 50D icm de 70-200 F4 non is misschien ook een optie voor je zijn.Heb je EN een mooie nieuwe camera EN een goed objectief !Maar wat je ook zult besluiten,de overstap van de 400D naar een 50D of zelfs 7D is een wereld van verschil.... :wink:

Groet,

MSP.

PS:

Bij twijfel kun je mijn hyves foto albums eens bekijken,vrijwel alle foto's zijn,met uitzondering van de macro's en autosport foto's,gemaakt met de EOS 50D.

http://msp-photographics.hyves.nl/fotos
Laatst gewijzigd door 2 op MSP Photographics ©, in totaal 16 keer gewijzigd.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Technisch gezien zou ik zeggen de 7D. Zit een klasse hoger dan de prosumer 50D. Echter is hij 2x zo duur. En de vraag blijft hoevaak en hoeveel keer moet je fotograferen, en als je succesrate afhankelijk is van de AF vande 7D dan zou ik zeggen dat je professional bent en blijkbaar aan National Geographic moet leveren.

Zonder dolle zoals Bob al zei is het een kul vraag en ik zie ook kul antwoorden. Jij hebt het geld anders vraag je het niet, en je wilt een andere camera. Dus ga je van de 400D naar een trapje nieuwer en hoger de 50D of nog een trap hoger en nieuwer naar de 7D.

Maar nogmaals als je een 7D koopt met een lichtzwak opbjectief dan zou ik voor een 50D gaan met een lichtsterk objectief. Ik denk dat je daar een hogere hitratio mee haald dan met een 7D met een 3x niks objectief.

Daarbij als je afhankelijk bent van de AF van een 7D ben je of een hele goede fotograaf of een heel slechte. Want met een 10D of een 1DSMkI zijn ook heel veel scherpe foto's gemaakt in het verleden.

Dus hoe vaak en hoeveel tijd breng je door, voor wie fotografeer je en wat voor lenzen wil je gebruiken of heb je.

Nog geen goede lens en ben je zoals velen hier een amateur met ene dure hobby:
EOS 50D met een EF 300IS f/4 L met een 1.4 extender.

En anders als je leven van de AF afhangt en je genoeg geld hebt en je al over goede lenzen beschikt die direct op je 7D hangen, sjaal om en naar buiten.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

MSP Photographics © schreefCOLON
Het verschil.....Groet,

MSP.
Exact, de laatste maand worden de 7D en L lenzen als het enige ware neergezet. Nog even en de beginner MOET een 1DMkIV hebben en een 400mm L f/2.8 IS.

Vaak komen we er toch weer op terug dat lenzen en VOORAL goed leren fotograferen belangrijker is. Wat niet wegneemt dat een 7D erg mooi is maar ik heb liever een 1DSMkIV.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
heylen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Herentals (Belgie)

bedanktvoor alle reacties !

ben deze middag naar de fotowinkel geweest en daar dezelfde vraag gesteld
ze raadde me de 50D aan omdat deze al heel goed zou zijn voor sport enz

van glaswerk heb ik de 24-105L canon
120-400 sigma
18-55 canon
150Macro sigma


grts
niet geschoten is altijd mis
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

En wat is de reden dat je wilt fotograferen met hogere iso waarden? Fotografeer je bijvoorbeeld sport in een hal of 's avonds bij kunstlicht?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

MaGi ik hoop niet dat je nu nog met een Nikon D3 aankomt he :D
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

^ Wat jij wilt, beetje out of the box denken kan geen kwaad toch :wink:

Ik zat meer aan een lichtsterk teleobjectief te denken ipv een body :roll:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar