[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mikkie2002 schreefCOLONJa tuurlijk het is appels met peren vergelijken.
En jij weet al helemaal niet waar je het over hebt.

Alsof een 7D vergelijken met een 1D-mkIII niet hetzelfde is als appels met peren vergelijken :!:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Gezellig :roll:
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Oeps... met het verkeerde been uit bed gestapt vanochtend. :oops:

Sorry. :cry:

Ik heb het net even opnieuw gedaan, en dit keer met het goede been uit bed gestapt. :mrgreen:

No hard feelings? :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Ik heb geen 'hard feelings' John, maar twijfel wel over het nut van moeite doen om wat resultaten van weken lang experimenteren te laten zien. De goede resultaten, tenminste naar mijn zin, kwamen bepaald niet als vanzelf en heb nu in totaal 5 RAW-converters geprobeerd. Als mensen dan struikelen over een zinnetje als "Deze camera doet niet heel erg veel onder voor de 1D3", dan laat ik het voortaan wel om nog enige poging te ondernemen om de resultaten op te stuwen door een gezamelijk enthousiasme op een forum. Dit lijkt mij het doel van een forum. Als enthousiasme voor een gezamelijke hobby juist wordt getemperd door uit z'n verband rukken van een lullig zinnetje. Tja, wat doe je dan nog op een forum?

Eerlijk gezegd had ik niet de indruk dat jij met het verkeerde been uit bed was gestapt.

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Nature Reflections, ik kan je reactie wel begrijpen echter worden je post heus gewaardeerd. :wink: maw keep on going.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jandb schreefCOLON..maw keep on going.
Sta ik achter :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
gideonbolink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2006 18:00
WoonplaatsCOLON Vorden

Beste Bas,

Poeh, dat is lang geleden man!
Leuk je te lezen hier! Hield je site nog regelmatig in de gaten! :) Lekker bezig man!

Ligt het aan mijn computer dat je link ( http://www.naturereflections.nl/samples ... D_vos.html ) het niet doet? Of heb je hem offline gegooit?

Begin deze zomer komt er zéér waarschijnlijk een 7D bij huize Bolink 8)

Groeten,
Laatst gewijzigd door 2 op gideonbolink, in totaal 26 keer gewijzigd.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
jandb schreefCOLON..maw keep on going.
Sta ik achter :wink:
En hier nog één. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Maar even iets anders. Zit me al weken op de instellingen te storten, maar nu kwam dit youtube kanaal tegen. Staan tutorials op. Dit vind ik persoonlijk zeer handig. Misschien heeft een ander er ook iets aan. :idea:

http://www.youtube.com/user/ChristopherKblog
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Over de schrijfsnelheid van de camera. Welk type geheugenkaart is snel genoeg? Ik schiet regelmatig burst en meestal in RAW. Dat de foto's snel worden weggeschreven is dus wel handig. Ik vind het alleen jammer om een supersnel kaartje te kopen terwijl één met de halve snelheid al voldoende was.
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dankzij de MM actie ben ik nu ook een 7D+15-85 rijker kon het niet weerstaan, wou eigenlijk de body maar die was al weg.

Vondt het wel een mooi verjaardagskado'tje wat ik mezelf gegeven heb.
Vandaag voor het eerst gebruikt en moet zeggen ben heeeeel tevreden.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik heb de 7D inmiddels een week in huis en ben er zeer tevreden over 8)

Met name de ISO waarden. Alleen nog een 10-22 erbij kopen om een beejte groothoek te hebben :wink:

Voor avondwedstrijden bij het voetbal uitermate geschikt :D Mis toch alleen de lekkere feeling van mn 1D :oops: Maar verder niets op aan te merken 8)
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Gus schreefCOLONOver de schrijfsnelheid van de camera. Welk type geheugenkaart is snel genoeg? Ik schiet regelmatig burst en meestal in RAW. Dat de foto's snel worden weggeschreven is dus wel handig. Ik vind het alleen jammer om een supersnel kaartje te kopen terwijl één met de halve snelheid al voldoende was.
Afgelopen weekend op Amsterdam Fashion Week gestaan en in de burstmode op RAW geschoten. Ik heb er een 8 GB kaartje in met een snelheid van 30mb/s. Super en ik merk echt heel erg veel verschil met een 4 GB kaartje van 15mb/s (ik heb namelijk tijdens een show keertje gewisseld en dan merk je het verschil goed). Wat ik zou doen: schiet je veel achter elkaar en ook veel tegelijk, koop in één keer een kaartje van 8 of 16 GB met een snelheid van tenminste 30mb/s. Even investeren, maar je merkt het verschil direct!


Wilde ik in deze post ook even @etienne: Je schreef in een ander topic dat je die 10-22 voor journalistieke hardnieuws-foto's gebruikt. Geen gigantische vervorming die niet meer natuurlijk oogt voor publicatie? Ik merk namelijk soms zelfs op 16mm (op een 7D) een tikkie vervorming...
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Plaats je onderwerp in het midden, dan is de vervorming geen probleem en kan zelfs wat toevoegen. Let erop dat je geen hoofden aan de rand hebt die worden namelijk wat opgerekt :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

En als het dan toch storend blijkt te zijn die vervorming PTlens (e.a.) trekken een boel recht ;)
Gebruikers-avatar
Heavy user
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 17:07
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo forummers,

De zwarte bovenkant springt open en er verschijnt "Busy" op het scherm tijdens het scherpstellen.
Komt dat omdat ik een bewegend voorwerp probeer te fotograferen ?

Gr.,
:wink:
Heavy user
Easy does it

Eos 7d | <a href="http://www.flickr.com/photos/bergfotograaf">[color=blue]Flick[/color][color=red]r[/color]</a>
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Geen idee wat je bedoeld. Welke zwarte bovenkant, flitser??
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Heavy user schreefCOLONDe zwarte bovenkant springt open en er verschijnt "Busy" op het scherm tijdens het scherpstellen.
Komt dat omdat ik een bewegend voorwerp probeer te fotograferen ?
Is dit je eerste camera? :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Ralph_86, in totaal 2 keer gewijzigd.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Was dat niet een van de problemen die opgelost zijn in firmware 1.0.8 (of nieuwer)? Welke firmware heb je in de camera?

3. Corrects a phenomenon that at certain timings, the shutter cannot be released when the camera's built-in flash or an external Speedlite is used for shooting.

This firmware corrects a phenomenon that in rare instances, the shutter cannot be released after the AF assist beam fires when the camera's built-in flash or an external Speedlite is used for shooting. Firmware Version 1.0.8 or later addresses this phenomenon.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

ArieScanner schreefCOLON
Gus schreefCOLONOver de schrijfsnelheid van de camera. Welk type geheugenkaart is snel genoeg? Ik schiet regelmatig burst en meestal in RAW. Dat de foto's snel worden weggeschreven is dus wel handig. Ik vind het alleen jammer om een supersnel kaartje te kopen terwijl één met de halve snelheid al voldoende was.
Afgelopen weekend op Amsterdam Fashion Week gestaan en in de burstmode op RAW geschoten. Ik heb er een 8 GB kaartje in met een snelheid van 30mb/s. Super en ik merk echt heel erg veel verschil met een 4 GB kaartje van 15mb/s (ik heb namelijk tijdens een show keertje gewisseld en dan merk je het verschil goed). Wat ik zou doen: schiet je veel achter elkaar en ook veel tegelijk, koop in één keer een kaartje van 8 of 16 GB met een snelheid van tenminste 30mb/s. Even investeren, maar je merkt het verschil direct!
Bedankt Arie!
www.gustlock.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar