Opvolger 300D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

Hallo allemaal,

Weet een van jullie toevallig of de eos 300D in korte tijd een opvolger krijgt? misschien een eos 310 of 330?

zit namelijk te twijfelen om deze camera te kopen, maar als de camera een opvolger krijgt binnen korte tijd kan ik misschien beter wachten.
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ik weet niet of er al een opvolger komt. Niks van gehoord nog.

Maar als je een beter dan de 300D zoekt (kan dat?), dan zou je eens moeten kijken naar de Canon EOS 1Ds. Dat is ook een leuk toestel. Wel wat duur, maar zekers mooi!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb ergens op Internet gelezen dat er in september een 3D komt. Dit wordt echter geen opvolger van de 300d maar waarschijnlijk de opvolger van de 10d. Hij gaat ook rond de €1600-€1700 kosten.
Groetjes, Patrick. :-)
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Zoals al ergens op het forum staat komt er in het najaar een opvolger van de 300D en de 10D. De 10D zal de 10D Mk II worden en 300D meen ik me te herinneren wordt die 3D (nog niet 100% vastgesteld). Deze laatste zal in september op de markt komen.

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... ge=5021953
http://www.geheugenshop.be/Nederlands/s ... ct=8978541
http://www.geheugenshop.be/Nederlands/s ... ct=8978409

Al beschreven in:
http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=220

-XiP
Laatst gewijzigd door 1 op xiphias, in totaal 26 keer gewijzigd.
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

Bedankt voor de informatie.

Tot kerst ga ik i.i.g. niet meer wachten duurt me te lang. en de levertijden bij canon kloppen zoiezo niet. als ze kerst zeggen reken dan maar op februari.
Rene Br.

Met een 300D haal jij de Kerst wel, Sander...geloof mij maar. :lol:
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONZoals al ergens op het forum staat komt er in het najaar een opvolger van de 300D en de 10D. De 10D zal de 10D Mk II worden en 300D meen ik me te herinneren wordt die 3D (nog niet 100% vastgesteld). Deze laatste zal in september op de markt komen.

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... ge=5021953



-XiP
Klik op de forumlink van dpreview en lees daar!!!
2) The name EOS 3 is not nessesarily going to be used but the camera will slot in between the 1D and the 10D in price and feature set.


Dus géén opvolger van de 300D!!
Groetjes, Patrick. :-)
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Je kunt wel blijven wachten op wat er steeds komen gaat, want elk half jaar komt er weer wat nieuwers uit. Daarbij zit het er dik in dat je dan je budget steeds wat bij moet stellen.

Ik had een Powershot S20. Wilde wat meer en ging kijken voor de G2. Toen kwam de G3. Twijfel. Wel mooi, enkel minpuntje hier en daar. En die prijs... Toen kwam de G5. Mooi, G3 in prijs verlaagd, maar de G5 is zwart en iets meer MP maar dezelfde kleine minpuntjes als G3 en en en...

Zelfs toen de 300D uitkwam heb ik nog getwijfeld, want Nikon (bah, vies woord :)) kwam met de D70. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 300D gekocht (goed he :)).

De 300D is een bewezen goede camera met een redelijke kitlens. De prijzen worden ook steeds interessanter. Kortom, met een 300D val je je geen buil en weet je wat je hebt. En dan later, als je echt tegen de tekortkomingen van de 300D aanloopt, kun je altijd nog overstappen naar een geavanceerdere camera. Daarbij kun je je objectieven meenemen naar je nieuwe camera, die dan ook nog eens meer bied voor minder geld.

I rest my case.
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

ik ga nu ook voor de 300D ik weet uit informatie dat de 300d voorlopig niet opgevolgd gaat worden. de reden hiervan is voornamelijk dat de D70 niet een directe prijsconcurrent is geworden zoals wel is verwacht.

wat ik wel weet is dat er een model komt dat tussen de 10d en de 1ds mark II ligt.
Hythloday

Sander er zijn ook geruchten dat Canon goedkoper model op de markt gaat brengen. De verwachting is dat Pentax met een goedkoop model komt (750 euro). Canon zal dan niet achterblijven, lijkt me.
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

ik denk dat canon dan met de komst van de pentax de canon eos 300 iets omlaag gooit. body kan nu al voor 899 gekocht worden en ik denk dat dit nog goedkoper gaat worden na de photokina.
Hythloday

Bij Konijnenberg kost de body 825 euro. Vaak duidt een scherpe prijsdaling, in dit geval (ruim) 200 euro, op de komst van een vervanger.
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

ik vermoed dat canon de 300d eerst nog even flink uitmelkt voordat ze met een vergelijkbare opvolger komen.. en ik geef ze groot gelijk zolang ze de strijd niet aan hoeven gaan..

verwacht wel dat ze met een nieuw model komen dat tussen de 10 en de 1d ligt..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

De 3D zou dan een digitale versie van de eos 3 zijn. Op DPZ en Fredmiranda zijn veel mensen die van de EOS 3 overgestapt zijn naar een Eos 1D omdat de 10D toch een stap terug is.
Als de 3D komt is die zeker welkom :) Hopelijk een 1,3 cropfactor zonder de snelheid (en prijs) van de 1D mk2.

Er waren ook geruchten dat de Eos 3000 een digitale broer (zus) gaat krijgen. Een uitgeklede 300D dus. Tot zover dat kan.
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Natuurlijk zal er een opvolger komen voor de 300D. Desnoods een 300D Mk II. De vraag is alleen wanneer, maar als ik kijk naar de snelheid waarmee ook de G2, G3, G5 en nu G6 achter elkaar uitkomen, dan denk ik dat we niet lang hoeven te wachten. Overigens is met in de A- en S-serie ook constant bezig met het uitbrengen van nieuwe modellen. Voorlopig staat de digitale fotografiewereld nog niet stil. Daarnaast zal Canon toch weer een D70-killer moeten uitbrengen, als ze in de race willen blijven. Ik ben in ieder geval benieuwd wat er gaat komen, al zal ik niet direct overstappen. Ik heb 3 jaar met m'n S20 gefotografeerd. Met die instelling heb ik ook de 300D gekocht, om dan tegen die tijd over te stappen op een professionelere camera (die tegen die tijd natuurlijk veel goedkoper is :)).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar