450D doornat... doet niks meer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Man heeft gisteren door omstandigheden onze 450D buiten laten liggen op het terras, natuurlijk heeft het de hele nacht geregend.

Camera doet dus niks meer... lens is ook helemaal troebel.

Mijn vraag: valt hier nog iets aan te doen? Is dit nog te herstellen eventueel? Of is hij gewoon voor de vuilnisbak...
Anoniem 3

Heb ik vroeger met een Pentax Spotmatic ook gehad. Die was niet zo voorzien van electronica, maar toch:
Buitenkant afdrogen, accu eruit! en de camera met lens eraf laten drogen. Dat kan met dit weer, wel enkele dagen duren.
Stook anders de verwarming zoetjes op en plaats de camera op veilige afstand boven een radiator.
Als je zeker weet dat hij door en door droog is: accu er weer in en hopen op een goede afloop.

Gabriël
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat is vervelend!

Ik zou de geheugenkaart, de accu en de knopcel er uit halen.
Alle dekseltjes/klepjes open laten, objectief er op laten.
En op een rustig plekje (niet geforceerd!) laten drogen.

Neem alvast kontakt op met http://www.rofarepair.nl voor een schoonmaakbeurt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Je hebt inderdaad een kans dat hij het weer gaat doen na de tips van bovenstaande, maar water is nooit goed voor electronina en de kans dat hij weer stuk gaat na een paar daagjes/weekjes is erg groot. Als het een kwestie is van of hij wel of geen nieuwe mag kopen dan ben ik bang dat je maar een andere moet halen, stel nameijk dat hij het nu doet en over een week of wat weer stuk gaat dan kun je niets meer claimen bij die man(verzekering).

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
WebEye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 19:22
CONTACTCOLON

Inderdaad batterij/flash kaart eruit en lens er af. En dan rustig 4 dagen laten drogen. Niet op de verwarming leggen je kunt het beter rustig laten drogen is mij ooit verteld.

S6
www.productfotografie.com
Gebruikers-avatar
ron
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2004 00:31
WoonplaatsCOLON Warnsveld

Had vd week hetzelfde met een telefoon, heeft het gered na eerst nog wat kuren vertoond te hebben. Is echter alleen electronica.
Kreeg zelf de tip van vriesdrogen ..............

Suc6!

grt,
Ron
alles komt goed ?
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Is het nu lens er op of er af??? Ik zou zelf denken er af, maar is beetje moeilijk met tegenstrijdige raad ;)

Bedankt voor jullie tips al in elk geval.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

MMM :( In ieder geval zou ik één en ander in de buurt van een kachel oid leggen.
Accu eruit ,Batterklepje open laten , misschien de lens van de body laten en de opening naar beneden laten wijzen ivm evt stof..

Als de printsporen gaan coroderen door het vocht ( water ) ben je verder van huis.
Het lijkt me verstandig dat de camera zsm naar een onderhoudsbedrijf gaat.
Mogelijk kunnen zij één en ander uit elkaar halen en goed verzorgen.
Dit geldt ook voor de lens.

Het vocht in de lens zal ook moeten worden verwijderd, doe dit niet zelf!
Maar laat dit ook doen door een bedrijf.

En inderdaad...hopen op een goede afloop..

Misschien is het verstandig de papieren van de verzekering erbij te pakken en eens goed te kijken naar 'de mogelijkheden'


In ieder geval veel succes gewenst!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou beslist niet geforceerd drogen: een chemisch proces (corroderen) wordt versneld door een hogere temperatuur.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik zou beslist niet geforceerd drogen: een chemisch proces (corroderen) wordt versneld door een hogere temperatuur.
Owkee... wist ik ook niet!, niet laten drogen bij een kachel dus..
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Hij ligt nu gewoon in de woonkamer te drogen met alle klepjes open en het objectief er op... neem ik het nu beter af of niet?

Kent iemand zo'n firma als rofarepair, maar dan in België? Wat is de prijs van zo'n schoonmaakbeurt?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De ruimte achter het objectief is redelijk afgesloten door het objectief.
Ik zou het er op laten.
Wel zo spoedig mogelijk deskundig advies inwinnen.

Als noorderling ken ik geen reparatiebedrijf in België :cry:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

MartinDD schreefCOLON
Ik zou beslist niet geforceerd drogen: een chemisch proces (corroderen) wordt versneld door een hogere temperatuur.
Owkee... wist ik ook niet!, niet laten drogen bij een kachel dus..

Nog los van de droogtijd waardoor afzettingen kunnen ontstaan van datgene wat in het water zit. Nooit zoals Jan al aangaf onder druk gaan.

En alles wat los kan eraf, zoveel mogelijk lucht uitgangen creeren. Sensor reinigen moet toch wel achteraf. En de kans bestaat dat er ook smeermiddelen her en der meegespoeld zijn.

Maar even afwachten en daarna als hij het niet doet, datgene doen wat wij als Nederlanders nooit doen, maar waar we ALLEMAAL voor verzekerd zijn. De Wettelijke Aansprakelijkheid aanbreken. Of je Inboedel verzekering.

Ik heb Interpolis gewoon en extra buiten de deur als ook vakantie en reis verzekeringen. Ik heb in de afgelopen 2 jaar al 3 lenzen die gevallen waren, een LCD TFT Scherm, geclaimd en vorig jaar is 1 van mijn 2 30D's met 17-40 en 550EX en grip gejat op vakantie en gewoon alles terug gekregen min de waarde vermindering.

Maar 9 van de 10 keer zit de mevrouw of meneer van Interpolis mee te kijken op de site van K-E om te kijken of het artikel nog verkrijgbaar is en wat de huidige kostprijs is, en zolang je niet naast K-E woont staat het geld eerder op jouw rekening dan dat je aan de beurt bent bij de balie.

Dus al zou d eprijs iets gereduceerd worden, een 450D is nog verkrijgbaar en zullen ze de huidige prijs waarschijnlijk uitkeren. Is het een WA gevalletje idem dito alleen zit er dan een andermans WA tussen, en dus aansprakelijk stellen.

Je betaald al je hele leven premie dus......


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

als hij na drogen echt niet meer doet probeer dan je inboedelverzekering eens (waterschade) mijn vriendin heeft haar telefoon in het afwaswater laten vallen. was nog geen 3 maand oud gebeld en kreeg bedrag voor een nieuwe op haar rekening gestort ook al ze hem gekregen bij een verlenging van abbo ik weet niet als dit ook voor belgie geldt
(ps misschien moet je er dan ook zoiets van maken en niet zeggen van het buiten in de regen verhaal want dan is het een natuurelement he)

groetjes arjan

(ps zie ook voorganger minuutje voor mij :) )
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
PvE-Fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 18:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

KirbyD schreefCOLON Kent iemand zo'n firma als rofarepair, maar dan in België? Wat is de prijs van zo'n schoonmaakbeurt?
Als je Rofa Repair te ver vind zou je het kunnen proberen bij Techrepair.
Die zitten in Bergen op Zoom.

Website: http://www.techrepair.nl

Geen idee wat het zal kosten. :(
Maar hopelijk valt het mee.

iig veel succes.
Het is blauw, maar niet zo zwaar.................
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Zal morgen eens bellen naar TechRepair, eens zien wat ze daar zeggen... hoop dat het meevalt.

Objectief is nu al niet meer zo troebel als vanmorgen vroeg.
Gebruikers-avatar
Duikbootrob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2009 14:46

We weten nu intussen hoe het met je camera is, maar hoe is het met je man ?
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Eum... hij voelt zich behoorlijk slecht... wat normaal is denk ik?

Ik heb hem in elk geval niks aangedaan ;) Na tien minuutjes was ik uitgeraasd haha.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ik hoop dat je geluk hebt en anders inderdaad de verzekering raadplegen.

Kennis van mij heeft een keer haar 350D in een zwembadje laten vallen, meteen alles eraf en eruit gehaald ook laten drogen na een paar dagen geprobeerd en voila hij deed het weer.............................tot een half jaar na dato.........batterijen liepen vrij snel leeg ook bij geen gebruik van de camera en later was het helemaal gebeurd met de camera.

Dit was natuurlijk een complete onderdompeling van een aantal seconden en bij jou stroomt het meerendeel er bij langs dus ik hoop dat het meevalt voor je.
M.vr.gr Bert
KirbyD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:54

Man vertelde net dat hij hem heeft aangezet nadat hij hem net had "gevonden" buiten. Hij werkte nog maar kreeg een error 99, daarna heeft hij hem uitgezet en sindsdien staat hij te drogen. Kent iemand die error 99??
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar