Levensduur sluiter 30D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
leeuw38
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 22:10
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

hallo,weet iemand ongeveer hoelang de sluiter meegaat van een 30d?






Mvg rob :D
hoi ik ben rob en ik fotografeer graag dieren maar vooral roofvogels.
canon 1000d/70-200mm L4 is usm/18-55mm is.
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

leeuw38 schreefCOLONhallo,weet iemand ongeveer hoelang de sluiter meegaat van een 30d?
Tot één klik voordat ie stuk gaat.

Canon geeft als verwachte levensduur 100.000 sluiterbewegingen aan, maar dat is geen garantie.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Is er inmiddels al een progje op internet waarmee je de clicks 'uit kunt lezen'. Want van mijn 300D zou ik het niet weten. Zit bij de fotonummering rond de 9943... maar volgens mij is hij al twee keer rond geweest.

Nou ja, dan heb ik er nog 70.000 te gaan!
Gebruikers-avatar
leeuw38
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 22:10
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

bedankt voor jullie reactie.
ik zie dat het nog al wisseld.





gr rob.
hoi ik ben rob en ik fotografeer graag dieren maar vooral roofvogels.
canon 1000d/70-200mm L4 is usm/18-55mm is.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Hari Seldon schreefCOLONIs er inmiddels al een progje op internet waarmee je de clicks 'uit kunt lezen'. Want van mijn 300D zou ik het niet weten. Zit bij de fotonummering rond de 9943... maar volgens mij is hij al twee keer rond geweest.

Nou ja, dan heb ik er nog 70.000 te gaan!
Een 300d is geen 30d, waarschijnlijk gaat de sluiter van een xxd net wat langer mee dan van een xxxd.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Kun je aub niet de topictitel aanpassen zodat je snapt waarover het gaat..? :? Ik dat nu dat het een voorstelling van een nieuw lid was :?
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

etienne schreefCOLONKun je aub niet de topictitel aanpassen zodat je snapt waarover het gaat..? :? Ik dat nu dat het een voorstelling van een nieuw lid was :?
Zo beter?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Panther1880
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 20:28
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

eeyore_nl schreefCOLON
leeuw38 schreefCOLONhallo,weet iemand ongeveer hoelang de sluiter meegaat van een 30d?
Tot één klik voordat ie stuk gaat.

Canon geeft als verwachte levensduur 100.000 sluiterbewegingen aan, maar dat is geen garantie.
Volgens mij ook nog wel een klikje meer hoor :wink: dan heeft ie tot én met één klik voor ie stuk gaat gehad :roll: :lol:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Fujifilm DL-270 zoom -> Revueflex TL1 -> Ricoh Singlex TLS -> Praktica MTL3 -> EOS300 -> EOS350D -> EOS30D met gestaag groeiende berg glas ernaast
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Komen laatste tijd veel van deze vragen voorbij. Is 't niet een idee om d'r een speciaal topic voor te maken?

Ik kwam internet ooit eens een site bij, met de door de fabrikant opgegeven verwachting, en het aantal dat gebruikers hadden geschoten...

[edit] Ik zie dat de site die Foxje geeft, desbetreffende site is :oops:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vraag me af of die cijfers (link van Foxje) wel kloppen. Er zitten toch wel realatief veel dode sluiters bij tussen de 10.000 en 20.000. Dat is toch wel erg vroeg. De aantallen zijn overigens laag, dus heel betrouwbaar is het ook niet.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

sdirkx schreefCOLONVraag me af of die cijfers (link van Foxje) wel kloppen.
Reken er maar op dat die cijfers allerminst kloppen. Ten eerste zijn er altijd "leukerds", waarschijnlijk fanboys van "dat andere merk" die het leuk vinden om valse cijfers in te voeren. Daarnaast zullen de meeste mensen die geen problemen ondervinden met de levensduur van de sluiter niet zo'n vragenlijst in gaan vullen (zie je het voor je: "ik heb een 10D met minstens 80.000 kliks, maar hij doet 't nog!").

Echt betrouwbare cijfers zijn er niet (ook niet bij de fabrikanten en/of de reparateurs, want hoe veel er niet terug komt wat toch kapot is weten ook zij niet).

De aantallen sluiterbewegingen die her en der genoemd worden zijn ook geen garanties maar dat zijn de sluiterbewegingen waar op ontworpen wordt. Ter vergelijking: de motor van een auto wordt ontworpen voor een bepaald aantal kilometers. Men houdt daarbij rekening met de verwachte belasting van de motor, het onderhoud etc. etc. Maar er zijn motoren die veel eerder stuk gaan en er zijn er die het veel langer uithouden. Zo heb ik een collega die een dikke 500.000 km op LPG in een Peugeot 406 reed. Maar ik ken er ook een die na 80.000km al aan een ruilmotor toe was.

Bij een sluiter is dat niet anders; vocht, extreme temperaturen en mechanische trillingen zijn allemaal funest voor een sluiter. Als je altijd in het regenwoud fotografeert bij +40 graden en daar naartoe gaat in een slecht geveerde jeep zal je sluiter stukken minder lang mee gaan dan als je het ding uitsluitend bij droog weer en +18 graden in de studio gebruikt.

Ergo, op de vraag "weet iemand hoe lang een sluiter mee gaat op toestel X" is maar 1 antwoord mogelijk, en dat antwoord luidt: "nee". :wink:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
leeuw38
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 22:10
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

oke bedankt is me helemaal duidelijk lijk me ook moeilijk precies tezeggen.







Mvg rob.
hoi ik ben rob en ik fotografeer graag dieren maar vooral roofvogels.
canon 1000d/70-200mm L4 is usm/18-55mm is.
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

sdirkx schreefCOLONVraag me af of die cijfers (link van Foxje) wel kloppen. Er zitten toch wel realatief veel dode sluiters bij tussen de 10.000 en 20.000. Dat is toch wel erg vroeg. De aantallen zijn overigens laag, dus heel betrouwbaar is het ook niet.
Statistisch gezien zegt het niks, maar ik weet van twee 40D sluiters dat ze voor de 20.000 klikken de geest hebben gegeven.

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoeveel sluiterbewegingen mijn 20D en 30D gemaakt hebben. Ze doen het allebei nog naar volle tevredenheid.
Gebruikers-avatar
leeuw38
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 22:10
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

zo dat is ook niet veel voor de 40d dat val wel tegen zeker voor zo nieuwe camera je zou verwachten dat deze camera,s zeker 100.000 foto,s mee moeten kunnen maken.
op mij 30d staan nog geen 10.000 foto,s.







Mvg rob. :D
hoi ik ben rob en ik fotografeer graag dieren maar vooral roofvogels.
canon 1000d/70-200mm L4 is usm/18-55mm is.
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

leeuw38 schreefCOLON op mij 30d staan nog geen 10.000 foto,s.
Oh, die van mij zeker het dubbele ... waarschijnlijk meer. Ik heb geen idee hoeveel, want hij is ooit eens herstart met nummeren. Ik maak me er ook niet zoveel zorgen over. Tegen de tijd dat de sluiter kapot gaat, zie ik wel of het nog de moeite waard is hem te laten vervangen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar