help, memorykaart

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
bugbug_be

hallo,

binnenkort heb ik ook mijn eigen 300D, joepi!!! :D :D
Alleen weet ik niet goed welke memeorycard ik best koop. :?
Kan iemand mij helpen aub?? :roll:
en welke andere accessoires heb ik onmiddelijk nog nodig?? :?

Bedankt voor de toekomstige hulp :P
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ik zou een sandisk ultra II kopen. Minimaal 256 MB. Deze is sneller dan de gewone. En je kan er een aantal foto's op maken.

Verder zou ik een tas er bij kopen.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
bugbug_be

ik ga binnenkort voor een maand op reis, en vermoed veel fotootjes te nemen.
Rene Br.

extra accu is ook niet verkeerd hoor, alhoewel ze wel lang meekunnen voor een dag.
ik heb altijd een reserve bij mij.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONIk zou een sandisk ultra II kopen. Minimaal 256 MB. Deze is sneller dan de gewone. En je kan er een aantal foto's op maken.

Verder zou ik een tas er bij kopen.
Ik zou, als je 256Mb neemt, er 2 nemen.
Trouwens het maakt niet uit wat voor een grootte je neemt
Neem er 2 van.
Altijd makkelijk, als je ergens naartoe gaat.
Is de ene vol dan ga je gewoon over op de andere.

Ik zelf heb een 512Mb genomen
Daar gaat lekker veel op
1 nadeel
Als ze met de camara aan de pc de foto's er af wilt halen, dan duurt het een eeuwigheid en is een cardreader geen overbodige luxe

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

welke tas is het beste
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

EHRDspotter schreefCOLONwelke tas is het beste
wat jij het lekkerst vind.
Wil je een tas voor op je rug (rugtas), of over je schouder. Hoeveel spul neem je mee, extra lenzen en dergelijke. Heb je een auto om dingen te vervoeren of moet je alles dragen, enz.

Zelf heb ik een lowepro top load zoom mini. Daar past de camera precies in, en kan ik ook nog wat kaartjes en kleinen dingen mee nemen. De tas draagt lekker rond. Ik moet een kleine tas omdat ik op vakantie altijd weining gewicht mee kan nemen!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
bugbug_be

hoi,

is het beter 2x 256 MB of 512 MB te kopen dan 1x 1GB.
ik ga altijd 1 maand op reis en met mijn gewone reflex nam ik gemiddeld 15 x 36 opnames kleur (= 540 foto's) en 15 x 36 opnames wit-zwart. (ik ben amateur fotograaf en ontwikkel mijn zwart-wit zelf. mijn reflex toestel gaat dus ook mee op reis om mijn zwart-wit verder te kunnen doen)
ik veronderstel dat ik met een digitaal toestel nog meer foto's zal nemen.
hoeveel foto's kunnen er op zo'n 256 MB? is het interessant om hak-lverwege de reis de foto's op pc door te zenden naar huis?
ik heb geen cardreader op mijn PC thuis, wat koop ik dan best extra om de foto's van mijn card te downloaden?
duizend en een vragen heb ik, dus alle info is welkom. :?
mijn hoofdvraag is nog steeds: waar koop ik best mijn toestel. mijn oom gaat naar Amerika binnenkort en ik twijfel enorm om hem er een te laten meebrengen, kwestie van wat veel geld uit te sparen. heeft iemand ervaring met een Amerikaans toestel? wat zijn de pro's en contra's? :roll:
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

misschien is het handig om een mediadrive te kopen(zie: http://www.kamera-express.nl/shop.asp?a ... 0014&shop= )
daarmee kan je 20 GB opslaan aan foto´s
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

bugbug_be schreefCOLONhoi,

is het beter 2x 256 MB of 512 MB te kopen dan 1x 1GB.
ik ga altijd 1 maand op reis en met mijn gewone reflex nam ik gemiddeld 15 x 36 opnames kleur (= 540 foto's) en 15 x 36 opnames wit-zwart. (ik ben amateur fotograaf en ontwikkel mijn zwart-wit zelf. mijn reflex toestel gaat dus ook mee op reis om mijn zwart-wit verder te kunnen doen)
ik veronderstel dat ik met een digitaal toestel nog meer foto's zal nemen.
hoeveel foto's kunnen er op zo'n 256 MB? is het interessant om hak-lverwege de reis de foto's op pc door te zenden naar huis?
ik heb geen cardreader op mijn PC thuis, wat koop ik dan best extra om de foto's van mijn card te downloaden?
duizend en een vragen heb ik, dus alle info is welkom. :?
mijn hoofdvraag is nog steeds: waar koop ik best mijn toestel. mijn oom gaat naar Amerika binnenkort en ik twijfel enorm om hem er een te laten meebrengen, kwestie van wat veel geld uit te sparen. heeft iemand ervaring met een Amerikaans toestel? wat zijn de pro's en contra's? :roll:

Het hangt er heel veel van af wat voor kwaliteit je gaat schieten. Ik schiet op JPG hoogste kwaliteit en schiet dan 256 MB vol met ongeveer 60 foto's kan iets meer zijn. Dus Om aan een groot aantal foto's te komen moet je wel heel veel MB mee nemen. Als je een maand weg gaat dan zou ik inderdaad veel meer geheugen mee nemen. Een imagetank is handig maar ook best wel duur. Heb je een laptop dan zou ik die mee nemen, kan je ook gelijk meer dingen op doen.
Foto's doorsturen zal denk ik geen optie zijn. Het zal lang duren en je moet ergens flink wat foto's kwijt kunnen. E-mail box zal het niet redden.

Dus ben je gewend veel foto's te maken dan zal ik zeker veel geheugen mee nemen. Dus minimaal 512 MB.

En waar te kopen?? tja? Ik heb hem gewoon via internet besteld en dat is allemaal goed gegaan!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

EHRDspotter schreefCOLONwelke tas is het beste
Ik heb eerlijk nog nooit ervaren dat een tas de kwalitiet van een foto beinvloed. Ik mik de mijne met lenzen en al in een rugtas, met de koffie en suiker er bij voor dagje survival op een vliegveld. Eenmaal aangekomen krijgt mijn cam de bijrijderstoel van de auto :)

Maar er zijn vele leuke tassen te koop hoor. ligt eraan wat je draagvermogen is en of je zin hebt om 3 lensen en 4 accus mee te slepen.

lowe maakt leuke tasjes, zou op schiphol wel eens in de gaten houden wat ik voor tasjes zie allemaal.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

bugbug_be schreefCOLONhoi,

is het beter 2x 256 MB of 512 MB te kopen dan 1x 1GB.
ik ga altijd 1 maand op reis en met mijn gewone reflex nam ik gemiddeld 15 x 36 opnames kleur (= 540 foto's) en 15 x 36 opnames wit-zwart. (ik ben amateur fotograaf en ontwikkel mijn zwart-wit zelf. mijn reflex toestel gaat dus ook mee op reis om mijn zwart-wit verder te kunnen doen)
ik veronderstel dat ik met een digitaal toestel nog meer foto's zal nemen.
hoeveel foto's kunnen er op zo'n 256 MB? is het interessant om hak-lverwege de reis de foto's op pc door te zenden naar huis?
ik heb geen cardreader op mijn PC thuis, wat koop ik dan best extra om de foto's van mijn card te downloaden?
duizend en een vragen heb ik, dus alle info is welkom. :?
mijn hoofdvraag is nog steeds: waar koop ik best mijn toestel. mijn oom gaat naar Amerika binnenkort en ik twijfel enorm om hem er een te laten meebrengen, kwestie van wat veel geld uit te sparen. heeft iemand ervaring met een Amerikaans toestel? wat zijn de pro's en contra's? :roll:
Ik zou in elk geval niet voor 1GB kiezen
mede omdat je geen cardreader hebt, of je moet een accu van 45Ah er aan hangen (autoaccu)
Neen , neem dan 2 van 256MB of 2 van 512 MB
Die trek je veel gemakkelijker leeg.
Het zal je gebeuren dan je 1GB vol is en stukgaat, dan kun je wel janken, echt geloof me. En daar komt nog bij dat de 1GB nog veel te duur is

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
TheEdge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Achter mijn pc

Ik shop regelmatig en naar mijn idee goedkoop bij www.opus.nl, ook voor mem.card's. Ik heb nu de traxdata dingen besteld, tzt zal ik wel even laten weten of ze bevallen. 8)
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Hoeveel geld wil je beteden? Ikzelf heb 2 accu's en een 512 mb Ultra II. Daarbij heb ik een cardreader en een Lowepro Nova 4 tas gekocht. Als je op vakantie zoveel foto's maakt sluit ik me aan bij de rest, neem je laptop mee of koop een imagetank. Heb je altijd met Canon geschoten dan kun je de bestaande lenzen gebruiken, scheelt geld.
Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je wilt uitgeven. Ik lees soms wat sommigen meezeulen in hun tas, die hebben duidelijk geld té veel!! :lol:
Groetjes, Patrick. :-)
webcat

maartenw schreefCOLON lowe maakt leuke tasjes, zou op schiphol wel eens in de gaten houden wat ik voor tasjes zie allemaal.
ha! nieuwe hobby: tasspotten! :D
Rene Br.

Ik heb liever meerdere kleine kaartjes, dan een paar groten.
Je hebt dan overzicht, wat, waar opstaat, en kunt vaker met een "schone lei" beginnen.
PBM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 10:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

martmarbus schreefCOLON
Ik zou in elk geval niet voor 1GB kiezen
mede omdat je geen cardreader hebt, of je moet een accu van 45Ah er aan hangen (autoaccu)
Neen , neem dan 2 van 256MB of 2 van 512 MB
Die trek je veel gemakkelijker leeg.
Het zal je gebeuren dan je 1GB vol is en stukgaat, dan kun je wel janken, echt geloof me. En daar komt nog bij dat de 1GB nog veel te duur is

Mart
Begrijp ik hieruit goed dat die 1GB kaartjes stroom vreten??? Ik had er wel zo een in gedachten, maar 2 maal een 512 zou dus beter zijn??
Graag jullie mening.

PBM
Smell the flowers while you can
bugbug_be

hoi,

ik heb mijn oog laten vallen op die memorytanks. heeft daar iemand ervaring mee? :?
zo bijvoorbeeld als je batterij plat is, ben je dan je foto's kwijt? (misschien domme vraag, maar allez ja) :shock:
als je surft via googl is het aanbod veel te groot en kan ik nie kiezen. tips welkom. :D
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

bugbug_be schreefCOLONhoi,

ik heb mijn oog laten vallen op die memorytanks. heeft daar iemand ervaring mee? :?
zo bijvoorbeeld als je batterij plat is, ben je dan je foto's kwijt? (misschien domme vraag, maar allez ja) :shock:
als je surft via googl is het aanbod veel te groot en kan ik nie kiezen. tips welkom. :D
ERgens hier op het forum staat daar meer info over!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar