help, memorykaart

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Rene Br.

Zo'n tank is wel een mooie oplossing.
Ik weet dat op dit forum: Anneke en Motordigitaal er 1 hebben.
dus doe hun even een PM
Trouwens Motordigitaal heeft nog een aantal weken vakantie, dus zal hij de "post" niet lezen.

suc6
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

als je in België een 300D koopt krijg je er een Sandisk UltraII kaartje van 256Mb gratis bij... meer dan dat heb ik nog niet gekocht
Als ik ergens heen ga waar ik veel foto's moet nemen sleur ik mijn laptop mee, waar een cardreader in verwerkt zit. Snel, maar je moet wel je laptop kunnen meenemen...
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik heb de Dane Elec XS kaartjes, 1x 512 en 1x 256mb, bevallen prima, zijn een stuk sneller dan de standaard kaartjes en bij konijnenberg aantrekkelijk geprijsd!
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

bugbug_be schreefCOLONdank,

waar??
Hier staan info over imagetanks. Lees ook even over de genoemde inkoopactie.

Je vraag begon over CF-cards, dus daar ga ik maar even verder. 1GB kaartjes vreten niet meer stroom dan een 512 of 256-kaartje. Ze zijn allen statisch (=geen bewegende onderdelen). Mijn Microdrive vreet wel wat meer stroom, maar dat komt dus omdat er wel bewegende delen in zitten. Evengoed doe ik met een standaard-accu nog zo'n 400 foto's minimaal. En op mijn 1GB-kaartje heb ik echt wel overzicht; ik los 'm gewoon elke dag hetzij op m'n pc hetzij op de imagetank (VP300 met 40GB). Slechts 1 nadeel bij grotere kaarten: als 'ie kapot gaat, ben ik wellicht veel kwijt. Ik heb overigens een reserve-drive van 340MB en zelfs een reserve CF van 16MB (origineel Canon :)).

Wat de prijs betreft: 1GB is niet duurder dan 4x 256 of 2x 512MB. Als het goed is zal 1GB zelfs goedkoper moeten zijn. Je koopt namelijk maar 1 product met een bepaalde opslagcapaciteit in plaats van 2 die samen die opslagcapaciteit hebben. Dus moet je dubbel productiekosten, verpakkingskosten etc. betalen. Meestal is het "hoe groter het de opslagcapaciteit, hoe lager de prijs per MB". Uitzondering zijn CF-cards met capaciteiten:
1. Waarvan de vraag extreem hoog is;
2. Die net uit zijn gekomen en/of een heel snel zijn.

Tenslotte je tas: neem als je een tas gaat kopen al je spullen mee en ga lekker passen. Houd ook rekening met "groei". Bij een 300D komen al gauw extra's zoals een externe flitser en een extra objectief. Ook een eventuele imagetank moet er natuurlijk inpassen. Ik heb zelf een Lowepro Mini Trekker AW (AW=All Wheater=met regenhoes=heel fijn, want ik heb al enkele keren in de regen gelopen... :()
PBM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 10:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Erg duidelijk verhaal Ytos. Waarvoor mijn dank.
Het wordt me allemaal een stuk duidelijker zo.

PB
Smell the flowers while you can
bugbug_be

hallo,

bedankt voor jullie super-uitleg. het was een grote hulp. ondertussen heb ik al heel wat bijeengesprokkeld: het voornaamste: mijn EOS 300D, een bijhorend BG E1 grip met 2 batterijen en twee memorykaarts van 512 MB.
:P

het enigste waar ik nog over uit ben is de memorytank. zou er iemand een sitecom cn-604 mediadrive hebben? zoja, is hij er tevreden over. of raad iemand mij wat anders aan :roll: ???

alle hulp welkom. leefst een beetje snel, want onze lange reis nadert met rasse schreden en ik heb dus niet zoveel tijd meer. :?

Thanks!!
bugbug_be

hallo,

ik vond dit: http://www.globalsources.com/am/article ... GetArticle

dit is de nieuwe X-Drive Super VP6210. veel vind ik echter niet. alleen dat hij net uit is. zou hij al ergens te koop zijn?? prijs bekend??

bugbug_be
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

De heer de Reuver van www.d95.nl heeft wel alle andere modellen van X's-drive. Wellicht kun je bij hem even vragen wanneer hij 'm binnen verwacht.
bugbug_be

thanks,

had ik ondertussen reeds gedaan, zie : http://vosonic.d95.nl/Nieuws.htm

but thanks anywhy. :D

ik wacht ongeduldig op zijn antwoord. :P
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

maurice1970 schreefCOLONHeb jij ook nog plaats vor bier in je tas maarten???????
dat vind ik wel heel belangrijk hoor :twisted:
Voor mijn bier heb ik achter in de auto een koelkast die permanent aanstaat en er zo voor zorgt dat ik ten alle tijde over een lekker cool pilsje kan beschikken. Ga ik naar duesseldorf airport toe dan ga ik lekker om 12:00 als het een beetje rustig naar Das Gasthaus in de terminal een berlijnse curry worst eten met friet voor 4.90 en pils ik er wat bij. lekkere halve liters Becks in grote zware glazen. als het glas leeg is en je tilt um op, voelt het aan alsof ie nog vol is.
www.studio111.nl
bugbug_be

hallo,

ter info: de productie van de nieuwe X's Drive Super VP 6210 start de derde week van september.
hij zal te koop zijn vanaf oktober.
prijs: +- 350 eurootjes.
*Marco*

maartenw schreefCOLON Voor mijn bier heb ik achter in de auto een koelkast die permanent aanstaat en er zo voor zorgt dat ik ten alle tijde over een lekker cool pilsje kan beschikken. Ga ik naar duesseldorf airport toe dan ga ik lekker om 12:00 als het een beetje rustig naar Das Gasthaus in de terminal een berlijnse curry worst eten met friet voor 4.90 en pils ik er wat bij. lekkere halve liters Becks in grote zware glazen. als het glas leeg is en je tilt um op, voelt het aan alsof ie nog vol is.
En dan weer vrolijk met de auto terug naar huis rijden :(
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar