nieuwe camera maar welke?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Doka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2009 20:59
WoonplaatsCOLON de wereld

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort nieuw hier, maar heb nog geen camera, nu mag ik van mijn ouders een nieuwe uitzoeken maar weet nog niet welke ik graag wil hebben (type of het merk).
Zelf zit ik te den ken aan een canon 1d of een nikon d3 als het mag van thuis natuurlijk (maar dat denk ik wel)





groetjes Doka :P
Gebruikers-avatar
EosAddict
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008 15:28

Als het de Nikon D3 wordt moet je naar een ander forum verhuizen :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikers-avatar
Jur B.
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2009 09:43
WoonplaatsCOLON Enkhuizen
CONTACTCOLON

Blijft er nog één mogelijkheid over. :)

Wellicht dat je een budget hebt voor alles en dat je kan kiezen voor een goedkoper body met goede lenzen. Lenzen maken meer het verschil dan de body.
Laatst gewijzigd door 1 op Jur B., in totaal 3 keer gewijzigd.
Body, wat lenzen, een flitser, een statief en wat spul om alles in op te bergen en mee te dragen.
Gebruikers-avatar
loos1970
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 19:18
WoonplaatsCOLON Almere

Ik ben al heel lang nieuw hier :lol: :lol:

Maar ik ga jouw berichtje ook even aan mijn ouders laten zien. Misschien mag ik ook een nieuwe camera in deze prijsklasse uitzoeken voor mijn verjaardag over 2 weken........

Welkom trouwens, mits je geen Nikskon koopt :D :D
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik zou willen dat mijn ouders mij voor die keuze stelden. :)
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik zou eerst eens kijken waar je intresses liggen en wat je leuk vind om te fotograferen. Zoals eerder al gezegd, misschien een goedkopere body (40D/50D) met wat goed glas erbij. Als je een body koopt van €3000 euro moeten er ook nog lenzen bij, kun je beter een body van onder de €1000 kopen en een paar leuke lenzen.

ps: Kan jij gewoon aankloppen bij je ouders voor een cadeau van een paar 1000 euries :s damn kerel!
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Vervelend voor je :lol: dat je een camera mag uitzoeken. De tips van goed glas is raadzaam om naar te luisteren. Of je moet echt ouders hebben die krankjorem zijn en je gewoon een top of the range lenzenpakket bij je 1D geven :lol:
Als argument kun jij dan weer gebruiken: Dan zijn jullie wel in 1x van mijn gezeur af ;-)
Denk ook aan een externe flitser, statief, goeie cameratas en dergelijke.
Ik zou ze een tweede hypotheek aanpraten trouwens ;-)

Succes met je keuze en laat binnenkort maar weten wat voor mooi "starterspakket" je hebt mogen ontvangen!

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Beide merken leveren prima camera's, maar zover ik weet (ik kijk er niet zo veel naar) zijn echt goede objectieven van Nikon een stuk duurder dan vergelijkbare Canon objectieven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Doka schreefCOLONHallo allemaal,

, maar heb nog geen camera, nu mag ik van mijn ouders een nieuwe uitzoeken maar weet nog niet welke ik graag wil hebben (type of het merk).
Zelf zit ik te den ken aan een canon 1d of een nikon d3 als het mag van thuis natuurlijk (maar dat denk ik wel)

groetjes Doka :P
Zonder je te beledigen maar heb je al foto ervaring? Besef je dat je ook lenzen nodig hebt voor alle spiegelreflexcamera's. En dat puur op het top model uitzoeken om dat het duurste is niet per saldo het beste is. Het gaat namelijk om wat je er mee doet en wilt doen.

Kortom weet je al wat je wilt gaan fotograferen, welke lenskeuzes zou je maken en is een dergelijke camera misschien niet enorm overdone?

Maar zoals gezegd, beide camera's zijn prima en ook beide merken hebben een flinke serie prachtige lenzen. Ik zou persoonlijk mezelf eens verdiepen in de bediening en mogelijkheden aan lenzen. Zeker als er zoveel geld uitgegeven wordt is het wel fijn als je er ook prettig mee kan werken.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Uhhh, mag jij van je ouders niet gewoon beide aanschaffen om ze een half jaartje te testen welke het beste bevalt? Het is natuurlijk wel een erg persoonlijke keuze, en alleen met goed testen weet je welk merk voor jou het beste werkt :roll:

Maar zonder gekheid: Ga naar een winkel en houd ze beide goed vast. Diegene die het fijnste in de hand ligt is het beste voor jou, want met beide zijn goede platen te maken :wink:
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Als je een 1D zou mogen uitkiezen zou ik het denk ik wat anders aanpakken.
Dan zou ik eerder voor dat budget een 40/50D nemen met een 10-22, 24-105 of 24-70 en een 70-200 f4 of 2.8 IS USM of de 100-400. Dan heb je in ieder geval al een geweldig mooie set binnen voor denk ik zowat het budget van een 1DIII? Dan gewoon nog ff een 430 erbij, je manfrotto 3poot met mooie 3weg kop erop, een computrekker tas erbij en je set is helemaal af.. Dan kan je wat je maar wil gaan vastleggen. Behalve misschien macro, maar als je eens lief kijkt naar je ouders krijg je misschien de 100mm 2.8 macro er nog wel bij?
Even doorsparen voor een 2de body en je kan gelijk CPS worden waarbij je heel erg snel uit de problemen geholpen wordt mocht er (god beware het) iets misgaan met je materiaal... :P

De 1DIII is een topcamera die lekker snel is etc etc. Maar om dat nou gelijk als instapper te gaan gebruiken is beetje teveel van het goede denk ik??? Het zijn jouw euro's (of die van je ouders liever) maar vergeet niet dat je met een 1D wel een dijk van een camera vast hebt die niet perse goede kwaliteit garandeerd. Veel hangt af van je ervaring en glaswerk...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Nou Doka, laat je nog een keer horen welke het geworden is.
Persoonlijk zelf zou ik eerst naar een goedkopere body kijken. Met een paar betere lenzen erbij.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Toch jammer dat iedereen ervan uitgaat dat de 1D geen goede keuze is ivm de Kosten en dat niemand vind dat je de 1D moet laten liggen als je geen idee hebt wat je in je handen hebt........

Ik vind het een vreemd verhaal, maar als jouw ouders een body van 2.5 duizend euro je cadeau doen voor je verjaardag, denk ik dat je ouders je erg weinig aandacht geven en zit je wellicht in een internaat. :) Tja ik kom uit een buurt waar dat heel normaal was, maar een 1D of een D3?

Waarom wil je die en wat is je ervaring?

Kom eerst maar eens met een goed Gymnasium verhaal. Mocht ikhet helemaal verkeerd hebben en hebben jouw ouders geld als water hebben klets erdan meteen een 24-70, een 70-200 een 16-35 enene 300mm bij en oja een 580EX.

Ergo heel erg welkom, maar vertel eens wat wil je wat ga je doen en waarom een 1D of een D3 en geen Alpha900?

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

van Arkel,

Ik dacht dat ik toch min of meer hetzelfe zei. :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik denk dat Doka ons ontzettend in de maling zit te nemen; in ieder geval hóóp ik het :wink:
Een camera is enkel een stukje gereedschap, het ding zelf maakt geen (mooie) foto's, dat doet diegene die dat gereedschap in handen heeft.
En een dure camera maakt dus per definitie ook geen móóiere foto's.
Objectieven hebben daar een veel grotere inbreng in (hoewel je dan nog steeds zélf de foto moet maken)
Kijk eens op dit forum en bestudeer heel veel de Exif-gegevens, je zult versteld staan met welke 'eenvoudige' (met respect overigens) de meeste mooie foto's zijn gemaakt.
Misschien zeg je dan tegen je ouders: "heel lief jullie aanbod, maar ik ga lekker zelf een -eenvoudiger- camera verdienen met een bijbaantje"
Wèdden dat je er dan ook nog veel meer plezier aan beleeft? :wink: :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Meteen de 16-35, de 24-105 en de 100-400 er bij vragen.
En de Metz 76 MZ-5 als externe flitser.
Anoniem 4

Ik zou tegen mijn ouders zeggen dat ik het fotograferen echt serieus wil nemen en daarom de keus wil hebben tussen een Hasselblad en een Leaf. Uiteraard met alle daarvoor verkrijgbare objectieven en accessoires.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dat is een mooi cadeau.
Als je toch zo,n budget heb kan je ook gaan voor een tweedehands 1d en dan wat betere lenzen.

En inderdaad wat ida zegt met mooie fotospullen maak je niet gelijk mooie foto's en ik spreek uit ervaring.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Misschien heel lullig, maar hoe was je die camera van plan vast te gaan houden? We hebben het namelijk wel over apparaten van bijna anderhalve kilo. Exclusief lenzen, die ook nog zo'n kilo in de schaal leggen (24-70 is zoiets, 70-200 F2.8 zelfs anderhalve).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONMisschien heel lullig, maar hoe was je die camera van plan vast te gaan houden? We hebben het namelijk wel over apparaten van bijna anderhalve kilo. Exclusief lenzen, die ook nog zo'n kilo in de schaal leggen (24-70 is zoiets, 70-200 F2.8 zelfs anderhalve).
Inderdaad mijn Lowepro vol met mijn onderschrift is voor mij ook al bijna niet te tillen.
En ik ben toch 198/120kg, wordt nog leuk op vakantie :?
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar