Nieuw: EOS 450D aka Rebel XSi

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

- 12.2 megapixel
- 14 bit
- DIGIC III
- LiveView
- HighLight Tone Priority

Zie verder http://www.usa.canon.com/templatedata/p ... 3_xsi.html
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Opmerkelijk:
Going beyond the manual focus and phase-detection AF capabilities of earlier EOS models with Live View, the EOS Rebel XSi camera adds a new "Live Mode" contrast-detection AF function that allows the camera to focus automatically during Live View without lowering the reflex mirror.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

That's gotta be one hell of a camera !!!

En dat voor dat geld. :?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Tjah, die zal in Nederland wel € 700,00 gaan kosten of zo.. :(
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Wat zou de overweging dan nog zijn om een camera in de range van de 30/40D te kopen? Alleen maar de burstrate die net even wat hoger is als ik het zo lees.... Of zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONWat zou de overweging dan nog zijn om een camera in de range van de 30/40D te kopen? Alleen maar de burstrate die net even wat hoger is als ik het zo lees.... Of zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
Ergonomie. Doordat de xxD reeks wat groter is, ligt hij bij sommige mensen beter in de hand. Tevens heeft de xxD reeks 2 instelwielen, waardoor sommige functies veel sneller te bedienen zijn.
sloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2005 13:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dit wordt mijn nieuwe camera.
Canon EOS 40D+60D en wat glas
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Als je op Canon australia kijkt zie je de gegevens wat beter m.i.

Opvallend vind ik het overstappen naar SD kaarten en het nog lichter zijn dan de 400D.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ziet er allemaal veelbelovend uit.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

svdveen schreefCOLONOf zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
Hier vindt je de verschillen op een rij...

Het lijkt er vooral op dat Canon de overstap van "entry level" naar "intermediate" moeilijker wil maken: SD/SDHC en weer een nieuw batterijsysteem :oops: .
Laatst gewijzigd door 1 op jeveos, in totaal 24 keer gewijzigd.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Zo, leuk speelgoed. Afbeelding

Nu alleen nog even een onverwacht tussenmodel: 45D

Met 12MP / autofocus bij live view / SD-ram en CF-ram (beiden) / SJPG (nieuwe 14-bits jpeg formaat)

In maart ergens? Afbeelding
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONWat zou de overweging dan nog zijn om een camera in de range van de 30/40D te kopen? Alleen maar de burstrate die net even wat hoger is als ik het zo lees.... Of zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
3,5 fps (53 beelden)voor de 450D en 6,5fps (75 beelden) voor de 40D vind ik nog wel een aardig groot verschil.

Al met al een zeer goede camera waar ze zeer hoge ogen mee gaan gooien.

Maar ben meer benieuwd naar de nieuwe lenzen!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ben benieuwd wat een 5D straks gaat kosten als de MkII variant uitkomt. Immers als de 40D op veel fronten wordt ingehaald door de 450D, behalve ergonomie en burstrate, wat is er dan nog voor een 2e hands markt voor een 12.3Mp camera die behalve FF en 2Mp meer heeft tove de kostprijs van een nieuwe 10.1Mp 40D en een 700 euro kostende 450D?

En 700 euro duur voor de specs van de 450D? Lijkt mij juist een elcheapo bedrag voor zo'n camera. Wat los staat dat 700 euro een leuke vakantie is of een mooi stukje L glas.

En verder de 45D, als deze komt en zo mag heten, lijkt mij wel nodig. de D300 12.2Mp een oudere 5D en een 40D zitten in elkaars vaarwater......

Ik denk trouwens dat als dat gebeurd, dit niet de 45D gaat heten maar de EOS 30D MkII :twisted: met 12.2Mp :twisted: :twisted:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
jwnotorious
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2007 19:30

Canon komt met opvolger EOS 400D
Door: Annemarie Korevaar
Het is foto-week: Olympus, Nikon, Sony en Canon kondigen allemaal nieuwe camera's aan. Canon komt met een de opvolger van de succesvolle EOS 400D die - niet al te verrassend - EOS 450D is gedoopt.


Belangrijkste kenmerken van deze digitale spiegelreflex zijn: een 12,2 Megapixel CMOS sensor, DIGIC III beeldprocessor, continu-opnamen met 3,5 bps, 9-punts wide-area AF systeem met f/2.8 'cross-type' punt in het midden en een intuïtief menusysteem plus gebruiksvriendelijke toetsen. Er zit een 3,0" LCD scherm met Live View mode op. Het toestel is compatibel met meer dan 60 EF/EF-S objectieven en EX-serie Speedlite flitsers. De body zelf is lichtgewicht.


Vanaf half maar ligt het toestel in de winkel. Voor een kit (body + 18-55 lens) zal de prijs € 889,- bedragen.
Canon 40d | 17-40 4.0 L | 70-200 2.8 IS L | 50 1.8 | Grip | 580EX II | Extender 2.0 II
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

jvanarkel schreefCOLONde D300 12.2Mp een oudere 5D en een 40D zitten in elkaars vaarwater......
Welnee, de 5D is full frame, dat is een totaal ander marktsegment. Net zomin als de 1Ds en de 1D in elkaars vaarwater zitten zullen de 5D en de 40D/D300 dat. De 5D gaat hooguit "last" krijgen van een goedkope D3.

Wat ik niet echt goed begrijp is dat Canon het moeilijk maakt om "door te stromen" naar een hogere klasse - of zou de opvolger van de 40D ook SD gaan gebruiken en de nieuwe accu?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Flink aan de prijs vergeleken bij de US versie... :lol:

Wel erg aantrekkelijk overigens! Maar de 400d zal niet veel meer opleveren waarschijnlijk als deze uit is... Of valt dat wel mee bij de release van een nieuw model?

Even een vraag: ik lees hierboven ergens in een reply dat deze cam een ander type batterij zal hebben. Betekent dit dat de batterijen en de grip van de 400d niet zullen passen op deze cam? Of vraag ik iets heel stoms? :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Harmr schreefCOLONEven een vraag: ik lees hierboven ergens in een reply dat deze cam een ander type batterij zal hebben. Betekent dit dat de batterijen en de grip van de 400d niet zullen passen op deze cam?
De nieuwe accu's zijn niet uitwisselbaar met die van de 400D dus (met een kleine slag om de arm): grip en batterijen van de 400D zullen niet bruikbaar zijn in dit ding. De LP-E5 meet 36x14.7x53.1mm, de NB-2LH 45x33x16mm.

Saillant detail: die NB-2LH batterij (van de 400D dus) is van origine ontworpen voor gebruik in video camera's. Hij werd verder ook veel toegepast in de compactjes van Canon.

Canon heeft overigens ook heel sneaky weer wat anders bedacht: Auto Lighting Optimizing.

Overigens, waar de Australische website het nog heeft over een "wireless" aansluiting komt die in het Japanse rijtje niet voor. Jammer...
Laatst gewijzigd door 2 op jeveos, in totaal 24 keer gewijzigd.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Er is zo te zien een andere grip uit gekomen:

KLIK

De BG-E5 en het zal me dus niet verbazen dat er geen oude accu's zoals die van de 400D inpassen.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nou je kan [censored] of niet maar dat plaatje bij Bart ziet er gelikt uit. Ik heb de groote van de 300D altijd lekker gevonden en de 350 en 400 altijd een beetje een hoog hybride gehalte gevonden qua grootte, maar deze heeft een mooi uiterlijk. de grip is beter voorzien van ene rubberachtig uiterlijk en de hangende schouders doen ook meer aan de 1D(S) series denken.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

jvanarkel schreefCOLON...en de hangende schouders doen ook meer aan de 1D(S) series denken.
Jeroen
Is dat belangrijk?
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar