Nieuw: EOS 450D aka Rebel XSi

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nee, maar dat is 12Mp ook niet voor de meeste mensen die 10x15 printen en af en toe een A4tje of een grote canvas.

Ik gaf alleen maar aan dat ik dat mooi vind staan.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

Ik vind (aangezien ik nog geen SLR heb) het geen enkel probleem dat nu de SD kaart gebruikt gaat worden en dat er een andere accu inkomt.
De accu kan juist meer foto's maken 500 tegen 360 bij normale omstandigheden.
SD kaarten zijn gemiddeld goedkoper dan CF kaarten.

Ja, de 450D gaat mijn camera worden, nu alleen nog ff sparen. :wink:
De beste site voor NFL Nieuws: [url]http://www.nflnieuws.nl[/url]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

EHRDspotter schreefCOLON
Ja, de 450D gaat mijn camera worden, nu alleen nog ff sparen. :wink:
749,-- Euro blijkt uit dit artikel.

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik was in afwachting van de 450 ivm de liveview, echter de andere geheugenkaart en de grip die niet meer gaat passen van mijn 400d doet mij besluiten zeker niet over te gaan.

Ik wacht wel op de 50D, of 45D what ever. Geen slimme zet van Canon imo. Het mooie was van eos dat normaal alles past, dat is dus om :cry:
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Michaeldw

Het verschil tussen compact en instap DSLR wordt steeds kleiner en dat bewijst deze nieuwe 450D

De 450D lijkt wel een compact met een grote sensor en verwisselbare lenzen.

Zo te zien is deze camera ook duidelijk gericht voor consumenten die van compact over willen op dslr. Dat is te merken aan het gebruik van de SD kaartjes, andere batterijen, live view (oké dat was onvermijdelijk) en een scherm dat zowat de hele achterzijde bedekt.

Om de vervangingsvraag van de huidige dslr bezitter (350,400d) doen ze het zeker niet. Je geheugenkaartjes, accu's en grip van de 350/400D kun je niet meer gebruiken. Jammer voor de huidige bezitters van een 350/400, maar totaal niet interessant voor nieuwkomers. Ik begrijp deze zet van Canon wel..slimme jongens!

Deze schaf ik toch niet aan, nadat ik een 20D tweedehands heb gekocht wil ik zeker niet terug naar een xxxD camera.
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

Er zit het nodige op dat eigenlijk al op de 40D had moeten zitten, zoals focus in de LiveView en 12,2 megapixel. Ze maken de keuze nu wel moeilijker als je naar de cijfertjes kijkt maar laten we niet vergeten dat je met cijfertjes geen foto's kan maken. Ik ken zat eigenaren van 300D's die mooiere foto's produceren dan fotografen met 1Ds of 1D camera's en een zooi L lensen.

Wat ik wel jammer vind is dat mijn 350D op de 2de hands markt nu zeker veel minder gaat opbrengen maar dat zat er ook dik in. De 40D biedt nog altijd functionaliteiten zoals de eigen modus waarin je jou instellingen in 1 klik kan gebruiken die de 450D je nog niet gaat bieden.

Ik wil over naar de xxD lijn, maar eerst een vervanger voor mijn kitlens. Tegen de tijd dat ik dan uitgespaart ben voor de xxD is waarschijnlijk de 50D alweer aan de beurt. Maar ik zal dus niet te hard gaan met CF kaartjes aanschaffen want het zou best kunnen dat die ook naar SD kaartjes gaat. Of dubbel zoals op de 1D... Dat zou wel makkelijk zijn want de kans dat beide kaartjes corrupt raken na die bruiloft wordt er wel kleiner op ;)
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De 40D is niet echt te vergelijken. De voordelen van de 40D zitten in de betere bouw, het instelwiel achterop, schermpje bovenop, grotere viewfinder, betere AF en voor verschillende mensen ook nog de verbeterde ergonomie. Het nut van die 2 extra megapixels zie ik niet echt, dat zie ik meer om de instapper in de dslr-wereld over te halen. Verder ben ik wel benieuwd naar de ruisprestaties, die vind ik nog niet alles tegen vallen op de 40D.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

'k Zie net een plaatje voorbijkomen van de achterkant van de camera... het LCD is zo groot dat de knoppen er niet meer naast kunnen. Lijkt me zeer onhandig om te bedienen :shock: .
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
John Telleman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 07:21
WoonplaatsCOLON Oostzaan

Geen C1, C2 en C3.
Voor mij een heel bruikbare functie waar ik erg veel plezier aan beleef.

John.
CANON EOS 40D / CANON EOS 24-104 L / Tamron AF17-50mm F/2.8 XR Di. / Sigma 10-20mm / Canon speedlite 430EX.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Op de een of andere manier heb ik het idee dat dit ding gehakt maakt van de 40D. Maar aan de andre kant, de body weeft 474 gram. Als je daar een beetje grote lens op zet, gaat hij naar voren hellen en in je hand snijden (omdat hij ook zo klein is). Het benieningsgemak lijkt me door dat gingatische scherm ook echt zoek, zoek je een knobje, zit je op je scherm. Daarintegen lijkt dit me wel weer een prima camara voor als je prestaties en een compact formaat wilt (reizen en zo). Ben benieuwd naar de ruisprestaties, hoe veel mp kan je ene APS-C sensor maken zonder problemen te krijgen?
Gebruikers-avatar
Ooze
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 21:29

jeveos schreefCOLON'k Zie net een plaatje voorbijkomen van de achterkant van de camera... het LCD is zo groot dat de knoppen er niet meer naast kunnen. Lijkt me zeer onhandig om te bedienen :shock: .
Yep, en ik zie dat ze de diafragma-knop nog steeds op een (voor mij) ongelukkige plaats hebben: ik zit er altijd naast met mijn vingers als ik "blind" probeer te bedienen.

Toch zegt iets me dat dit ding rete-goed gaat verkopen.

Beetje off-topic:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen denken dat compact en SLR dichter naar elkaar toekomen. Er zijn tot op heden nog steeds erg belangrijke verschillen: lenzen-keuze, snelheid, opnamekwaliteit. En live-view komt waarschijnlijk ook op de hogere modellen... ik meen mij nog een discussie te herinneren van niet zo lang geleden dat voor pro's alleen maar analoog geschikt zou zijn... inmiddels zitten ze ook megapixels te verzamelen.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

@ eew: Op welke manier zou deze nieuwe dan gehakt maken van de 40D? In mijn mening niet door die 2 mp extra, dat zie ik meer als marketing. Ok, je hebt af bij je life-view, maar veel meer voordelen ben ik nog niet tegen gekomen. Neemt niet weg dat dit een schitterende instap-body is en dat de beperkingen vaker bij de fotograaf zullen liggen als bij 1 van de 2 body's.
Ooze schreefCOLONBeetje off-topic:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen denken dat compact en SLR dichter naar elkaar toekomen. Er zijn tot op heden nog steeds erg belangrijke verschillen: lenzen-keuze, snelheid, opnamekwaliteit. En live-view komt waarschijnlijk ook op de hogere modellen... ik meen mij nog een discussie te herinneren van niet zo lang geleden dat voor pro's alleen maar analoog geschikt zou zijn... inmiddels zitten ze ook megapixels te verzamelen.
Dit kan een leuke discussie worden, ik heb daar ook wel mijn gedachten bij. Wellicht een nieuwe discussie daarvoor opzetten om dit topic schoon te houden?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

eew schreefCOLONBen benieuwd naar de ruisprestaties, hoe veel mp kan je ene APS-C sensor maken zonder problemen te krijgen?
Ruis is niet het probleem: de pixelafmeting wel.
Als die in de buurt van de verstrooiingscirkel bij f/2 (of zo) komt .....
Zoek maar eens op "Airy disc". :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Michaeldw

Ooze schreefCOLONBeetje off-topic:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen denken dat compact en SLR dichter naar elkaar toekomen. Er zijn tot op heden nog steeds erg belangrijke verschillen: lenzen-keuze, snelheid, opnamekwaliteit. En live-view komt waarschijnlijk ook op de hogere modellen... ik meen mij nog een discussie te herinneren van niet zo lang geleden dat voor pro's alleen maar analoog geschikt zou zijn... inmiddels zitten ze ook megapixels te verzamelen.
Fysiek zijn er natuurlijk grote verschillen, tuurlijk!
Maar de marketeers van cameraproducenten proberen de 'brug' van compact naar DSLR steeds korter te maken. Met deze camera richten ze duidelijk op mensen die de eerste overstap van compact naar DSLR gaan maken, dat is natuurlijk niet erg..gewoon slim.

Voorbeeld:
Dpreview 'This is also the first entry-level Canon DSLR to use the Secure Digital format. It's a popular format with the compact digital camera owners Canon will be hoping to lure into DSLR ownership.'

Kijk, wij (althans de meesten hier) weten wel dat 2 mp meer niet uit maakt, of dat de grootte van het scherm er toe doet, live-view kan mij persoonlijk ook niets interesseren. Maar dat zijn wel punten die wat het gros van de consumenten uberbelangrijk vind (die van mij heeft 10 mp, oh die van mij 12mp dus die is beter...).
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

eew schreefCOLON...Als je daar een beetje grote lens op zet, gaat hij naar voren hellen en in je hand snijden (omdat hij ook zo klein is). ...
Leg eens uit, ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
Gebruikers-avatar
EljaTrum
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 15:04
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ik vind het weer een leuk cameraatje van Canon.

Vanmiddag was ik aanwezig bij de persconferentie waar ik even met de nieuwe camera gespeeld heb. Zojuist heb ik hierover op mijn weblog een preview van de Canon 450D geschreven.

Wellicht voor geinteresseerden leuk om te lezen.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts Academy; leer werken met Lightroom..
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONWat zou de overweging dan nog zijn om een camera in de range van de 30/40D te kopen? Alleen maar de burstrate die net even wat hoger is als ik het zo lees.... Of zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
neem beide camera's eens vast. je zal het verschil snel merken. (alu body, groter, ligt beter in hand etc)
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Op de site van Canon staat een productvergelijking:

http://www.canon.nl/for_home/compare_pr ... gital_slr/
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

tom schreefCOLON
svdveen schreefCOLONWat zou de overweging dan nog zijn om een camera in de range van de 30/40D te kopen? Alleen maar de burstrate die net even wat hoger is als ik het zo lees.... Of zijn er nog andere verschillen ten gunste van de iets hoger in de markt gezette 40D?
neem beide camera's eens vast. je zal het verschil snel merken. (alu body, groter, ligt beter in hand etc)
Ja, dat begrijp ik. Dat was voor mij destijds ook de doorslaggevende factor om in plaats van een 350D een 20D te kopen. Het prijsverschil was toen net zo groot als het prijsverschil waarschijnlijk tussen de 40D en de 450D gaat zijn, zo'n 300 euro max denk ik op de body alleen.
Dus het klopt wat je zegt, er is ruimte voor beide.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar