Voor de (toekomstige) eigenaars van een 300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
*Marco*

http://www.photoworkshop.com/canon/lessons_1-5.html

Zeer uitgebreide (Engelstalige) site waar je (bijna) alles te weten kunt komen over de bediening van de 300D. Ook veel tips worden er gegeven.
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

heel handig, eens kijken of ik wat te weten kan komen over ISO modes.
want daar gaat het bij mij nog wel eens mis
de verprutste foto's zie ik altijd achteraf terwijl ik wel een mooi plaatje had kunnen schieten
iemand die mij hier iets meer ook over kan vertellen? :cry:
ik weet dat het vaak uittesten is, maar als het ietst te donker is, of juist heel licht komt het wel eens voor dat het verkeerd gaat
zonde van die mooie foto denk ik dan :cry:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het is denk ik toch een kwestie van oefenen met combinatie sluitertijd en diafragma. Ik heb het probleem ook dat foto's soms te donker en dan weer te licht zijn. Dat komt onder andere omdat het bij de 300D mogelijk is af te drukken terwijl de camera eigenlijk aangeeft dat iets nog niet goed is.

Ik heb de camera vaak op Tv staan en dan kiest de camera het bijbehorende diafragma. Maar als ik te ver ingezoomd ben en het is wat donker en de camera staat op AWB, dan knippert het diafragma omdat het niet verder open kan. Als ik dan toch afdruk (omdat ik er bijvoorbeeld niet op let) dan wordt de foto dus te donker. Oplossing: ISO hoger zetten of sluitertijd aanpassen (langzamer).

Lees er boekjes over om in ieder geval te wennen aan de standaard diafragma's, zodat je weet hoeveel stops de 300D precies gebruikt. Verder nogmaals: oefenen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar