Manual Witbalans met Pringles

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Welke WB settings moet ik gebruiken als ik een opname maak van de pringles om hem later als custom te gebruiken?
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

manual he...
maar je kunt beter een koffie filter gebruiken dan pringles dop...
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@hades-1; Maar dan nog weet ik niet hoe ik die opname moet maken van het koffiefilter of pringles, met welke witbalansinstelling?
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Raw zal inderdaad oplossing zijn maar ik heb nog maar 1 CF van 512Mb.
RR de Jong

Nou ben ik toch nieuwsgierig geworden naar de Pringles, weet alleen dat dit vreselijk lekkere chippies zijn :P
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het schijnt dat je met een Pringles-dop je manual witbalans perfect kunt instellen. Maar ik weet ook nog niet hoe dat moet hoor. Effe de handleiding lezen hoe je uberhaupt de witbalans op manual kunt instellen. Ik ken alleen maar AWB en de voorgeprogrammeerde instellingen voor witbalans.
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

hoeveel doppen zijn er nodig?? :oops: :oops: :oops:
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

bij de makro zijn ze altijd goedkoop nog geen 90 euro cent :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Mijn vrouw kreeg van de week een kerstpakket op proef van groothandel Hanos, zodat ze die - mocht ze kerstpakketten willen weggeven dit jaar met kerst - op tijd kan bestellen :?

Er zat in ieder geval een busje Pringles in het pakket. Ik heb nu dus een dekseltje... wie kan me vertellen wat ik nu verder moet doen met dat ding???
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

ben daar ook benieuwd naar, als ik er zelf door heen kijk is hij erg wazig
of ligt dat aan mijn ogen? :shock:
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Werkt super die pringles deksel.
Deksel tegen of vlak voor je lens, cam in MF, opname maken. In het menu naar handmatige witbalans dan de foto van de pringles deksel selecteren. Dan de witbalance setting van de camera natuurlijk op custom zetten. Echt een aanrader. Doet het net zo goed als de expodisc van 80 euro.
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

scheelt je 80 euro dan, mooi een reden om bij de makro pringles in te slaan :twisted:
eosfreak

alles leuk en aardig maar hoe stel je de camera witbalans en belichting in voordat je de opname van de deksel of koffiefilter gaat maken, of maakt dat niets uit.
Toon
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

het oude forum is er ook nog, langzaam komen de topics ook hierin, veel werk voor mij dus. maar kijk hier ff na wat betreft die koffiefilter.

http://www.300d.nl/forumold/forum_posts ... D=293&PN=1
www.studio111.nl
eosfreak

Dat is hetzelfde onderwerp. Maar de vraag of de instelling van de camera iets uitmaakt blijft onbeantwoord.
Groeten,
Toon
intruder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2004 22:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Hallo,

Hoe zit dat nou precies met die Pringles dop...mijn vrouw heeft vandaag zo'n rol met chips meegenomen ( wel lekker...) maar hier zit zo'n doorzichtige dop op, is die ook goed ? en moet je hem tegen de lens aanhouden..En als ik dat gedaan heb waar gebruik ik die settings dan..binnen...buiten..bewolkt...zonnig...en waarom is dit beter dan de standaard settings???


b.v.d. voor de informatie


Intruder
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

eosfreak schreefCOLONalles leuk en aardig maar hoe stel je de camera witbalans en belichting in voordat je de opname van de deksel of koffiefilter gaat maken, of maakt dat niets uit.
Toon
Gewoon de cam op AWB in P Av Tv lens op AF zetten deksel tegen de lens en opname maken, mag niet onder of overbelicht zijn. Daarna in het menu naar handmatige WB de pringlesopname selecteren, daarna de WB op custom zetten. Je moet tijdens de opname van de deksel ook geen vage settings gebruiken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar