Een EOS 300D nieuw kopen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Zelf heb ik de 300D net een week maar heb wel wat prijsvergelijkingen gedaan.
Misschien handig voor andere nieuwe mensen die er interesse in hebben.

Ik heb mijn Canon EOS 300 D zelf gekocht bij www.alternate.nl voor €1049,-
Hierbij zit standaard 2 jaar garantie dus dat scheelt je ergens anders
een verzekering afsluiten van 3 jaar voor €150,-
Nergens heb ik dit anders gezien en ik vind 2 jaar garantie genoeg.

Bij www.informatique.nl is de Dane-Elec XS 512MB kaart €99,-
En heb er ook een Compact Flash reader bij om deze met USB aan de pc te hangen.
Dit zijn snelle kaarten en de praktijk wijst dit inderdaad uit.
De kaart haalt praktisch meer dan 3,5mb/s op mijn pc dus dat is lekker rap.

Bij Combi fotozaak heb ik de LowePro Nova 2AW tas gekocht om mijn spullen
mee te nemen. Deze is goed voor een extra lens en flitser.
Deze kost €79,-
Ook hier heb ik een UV filter gekocht van €15,- van hama en een lensdoekje.
Er werd mij verteld dat ik de cleankit van Canon niet nodig heb, maar misschien
dat jullie er anders over denken dan hoor ik het ook graag :lol:

Mijn telelens heb ik gekocht bij www.hafo.nl van Sigma de 70-300 DL met macro dit voor €179,-
Ik heb zelf gekeken voor de Tamron maar ben toch voor deze Sigma gegaan omdat deze kwalitatief
mij iets beter lijkt vanwege het glas en het framewerk.
Waarom ik niet voor die van Canon ben gegaan is simpelweg omdat de
Canon zelf geen macrofunctie heeft.

Waarom ik niet voor www.koopdigitaal.nl ben gegaan is voor mij de eenvoudige
reden dat ik terug wil als er iets kapot is en het terugsturen per post
of er helemaal naartoe rijden is voor mij net iets te omslachtig.

Degene die hun 300D nog gaan aanschaffen kan ik alleen maar vertellen
dat ik er nog geen spijt van heb en er veel plezier aan beleef.

:lol: :) :lol:
hein

Hoi,

Leuke info over het kopen van een nieuwe camera. Zelf ben ik al een tijdje aan het rondkijken (en sparen) voor deze camera. Nu zie ik op ebay heel veel bedrijven die de camera toch een stuk goedkoper aanbieden. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? Scheelt vaak toch wel enkele honderden euri
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@JackRabbit; Koopdigitaal.nl is Konijnenberg is een hele toffe winkel in Den Ham (Overijssel) echt een aanrader. Ik heb daar 940 betaald. Hele goede service en meestal alles op voorraad.
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

joboris schreefCOLON@JackRabbit; Koopdigitaal.nl is Konijnenberg is een hele toffe winkel in Den Ham (Overijssel) echt een aanrader. Ik heb daar 940 betaald. Hele goede service en meestal alles op voorraad.
ik weet het maar voor mij tever rijden als er iets mis mee is,
daarom betaal ik liever iets meer. maar wel ergens anders in de buurt de goedkoopste zoeken natuurlijk :lol:
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

www.kamera-expres.nl
In Capelle aan de IJsel zit die geloof ik.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

ik heb mijn camera daar gekocht,kijk maar op www.kamera-express.nl voor het adres in capelle en is niet duur.
ik had de kamera besteld,maar was ondertussen wel even 50 euro duurder geworden,zoals gezegd had ik hem al besteld en voor de oude prijs gekregen.
john
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Garantie is wettelijk geregeld. Als garantievoorwaarden van de fabrikant lager zijn als de wettelijk voorgeschreven voorwaarden, dan zijn die van kracht. Electronica heeft 2 jaar, dus ook een 300D. Importeurs en verkopers willen je snel afschepen met smoesje, maar een aangetekende brief, liefst met uitdraai van europeese garantievoorwaarden doet vaak meteen wonderen. kost één postzegel van 0,39 E.

Zelf al ervaring mee.
www.studio111.nl
vkroese

Bij Pick2Pay (http://www.pick2pay.nl) heb je voor 949 euro een 300D + 18-55 lens én 2 jaar garantie :)

..

Ook een overweging is natuurlijk zelf importeren door te bestellen bij een Amerikaanse winkel, maar dan kom je niet echt veel lager meer uit geloof ik en moet je wel veel dingen uitzoeken met betrekking tot garantie enzo, of Amerikaanse garantie ook in Europa geldig is etc etc. .. voordeel is dat de dollar laag staat t.o.v. de euro en je dus voor zo'n 600 Euro al een 300D body hebt, maar daar komt dan wel een berg (verzekerde) verzendkosten overheen en je moet BTW betalen a 20% dus echt veel lager kom je niet uit geloof ik..

Ik heb zelf nog geen 300D gekocht maar zit er wel erg aan te denken om dit gewoon maar te gaan doen.. De vraag is dan alleen nog of ik er 150 euro voor over heb om voor een zwart model te gaan van japancamera.nl,, deze vind ik er toch een stuk minder plastic uitzien, al is hij natuurlijk exact hetzelfde als de zilveren versie.. zo degelijk als mijn huidige Eos 620 zullen ze helaas niet zijn :(
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb hem bij mij in Valkenswaard gekocht. Ik ben met de prijs van Camera express naar de 3 winkels gegaan hier in het dorp. Bleek de Combifoto mee te gaan met de prijs. Alledrie waren ze bereid iets aan de prijs te doen, maar service en ondersteuning hebben mij bij die ene winkel gebracht. Door een betere CF card en een nieuwe tas was ik uiteindelijk voor het totaal maar 45 duurder uit dan bij camera express. Daarvoor ga ik dus niet naar Capelle rijden!

Mijn advies, probeer bij de plaatselijke fotozaak een prijs af te spreken voor het complete pakket.

300D, extra accu, CF card, card reader, evt. filters, evt. tas, evt. extra lenzen en/of flitser. Mijn ervaring is dat als je het hele zooitje bij hun wil kopen ze dan aardig wat aan de prijs kunnen doen. Bijv. Maxwell kan de camera leveren voor 1099. NL model en garantie, daar verdiene ze nog steeds 80 euro netto op!!!

Dus handelen maar.
Groetjes, Patrick. :-)
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

Bij www.informatique.nl is de Dane-Elec XS 512MB kaart €99,-
En heb er ook een Compact Flash reader bij om deze met USB aan de pc te hangen.
Dit zijn snelle kaarten en de praktijk wijst dit inderdaad uit.
De kaart haalt praktisch meer dan 3,5mb/s op mijn pc dus dat is lekker rap.
is inmiddels al 109,-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar