AF instellen wanneer camera op automaat staat

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
G.V.

Hoe is het mogelijk om de AF te wijzigen terwijl de camera op automaat staat? Ik be tevreden over de automaat mogelijkheden. Helaas stelt hij regelmaat scherp op een plaats die ik NIET wil.

Ik weet dat dit kan wanneer de camera in 1 van de handmatige modi staat. Maar graag zou ik dit kunnen wijzigen in de automaat modi.
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

In de automaat kun je geen autofocuspunten kiezen wel in de P stand. Dat is bijna hetzelfde als automaat, je kunt in de P stand alleen wat dingetjes aanpassen, wel of niet flitsen, iso, WB e.d.
Hythloday

Waarschijnlijk bedoel je dat de camera de zeven autofocuspunten gebruikt als je de camera in de "basic" stand hebt staan (de symbolen: landscape, portrait, etc).

Indien je de "creative" stand gebruikt, dan werkt de camera nog steeds automatisch. Zet je de camera op AV en het diafragma op 11 (dan is de kitlens 't scherpst), dan zoekt de camera de juiste sluitertijd daarbij. Wat je handmatig moet/kunt instellen, zijn de ISO waarden. Met mooi weer is dat geen probleem. Je kunt dan handmatig de camera één van de autofocuspunten laten gebruiken, b.v. de middelste. Indien je de camera op AV of TV zet, dan moet je het knopje rechtsboven indrukken. Op het LCD scherm zie je dan de 7 punten. Door aan het wieltje te draaien, selecteer je slechts 1 autofocuspunt. Deze blijft bewaart, ook als je de camera uitzet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar