Canon 1Dx2 of canon 5DIV

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Beste,

ik zit in dubio, ik wil een full frame camera en twijfel tussen de boven genoemde modellen .
wat ik doe is veel al wildlife en landschappen.
wat kunnen jullie mij adviseren ? is bv 20 MP genoeg voor landschappen ?
budget is ruim.

groet Ben
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik heb de EOS 6D, de "instap" full-frame van Canon. Deze heeft een sensor van 20 MP. Hier kun je prima landschappen mee schieten. Zie de foto.

AfbeeldingTree @ "Lentevreugd", colour by 2011*Alwin, on Flickr

Als je onder wildlife stilstaande (groepen) herten verstaat (vooral stilstaand, daar gaat het natuurlijk om), kun je dat ook prima schieten met een 6D. Ik heb geen ervaring met het schieten van bewegende onderwerpen, maar het centrale focuspunt is bijzonder gevoelig. Als je daarmee scherpstelt zul je volgens mij weinig missers maken bij matig bewegende onderwerpen.

En: de 6D is nu in de aanbieding bij Kamera Express voor 999 euro. Dan houd je geld over voor goed glaswerk, dat voor FF beduidende duurder is dan voor APS-C.

Maar als je echt voldoende geld hebt, kun je de 6D ook gewoon overslaan natuurlijk.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Dank voor je reactie met bijlage, dus 20MP is voldoende voor landschappen zo te zien .
en met wildlife bedoel ik vogels en vogels in vlucht . Dus de snelle acties.
Qua lens heb ik niet veel meer te wensen gezien ik de 500mm / F4 MK2 heb, maar ging me echt om de camera en was bang dat 20 MP niet genoeg zou zijn .
De 5DIV heeft ook hele mooie opties zoals WIFI en Full touch screen.
maar de 1Dx2 heeft weer hele andere fijne opties..
Zijn er mensen (hier) die landschappen doen of hebben gedaan met een 1dx (2) ?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb de 1dx markII en vind het echt een supercamera, ondanks zijn 20,2 MP heb ik nog nooit het gevoel gehad dat het te weinig is. Ik gebruik die vooral bij vogelfotografie in een schuilhut en tegenwoordig ook voor het filmen. Ik ken ook verschillende mensen die aan vogelfotografie doen met deze camera, met zeer knappe foto's als resultaat. Het enige nadeel dat ik aan deze camera kan opmerken is het gewicht, als je niet op statief werkt of een grote wandeling maakt, dan weegt deze camera al behoorlijk door. De 5d markIV is op dat opzicht een veel lichtere camera en deze heeft zijn kwaliteiten ook al meer dan bewezen.
Hoe dan ook, je noemt 2 top-camera's op en die zullen zeker aan je wensen voor wildlife of landschappen ruim voldoen. Naar mijn gevoel moet je niet teveel blind staren op de MPixels maar eerder naar de handelbaarheid die het best bij jou past. Een beetje minder MPixels heeft ook zijn voordelen zoals o.a. lichtgevoeligheid en sneller, voor vogelfotografie toch een pluspunt zou ik denken.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Dank voor jullie feedback. En heb het één en ander overwogen en heb gister een 1dx2 gekocht. Nu ben ik de camera aan het ontdekken.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONDank voor jullie feedback. En heb het één en ander overwogen en heb gister een 1dx2 gekocht. Nu ben ik de camera aan het ontdekken.
Wow, beest van een camera, ben heel benieuwd hoe ie je gaat bevallen. 14 frames per seconde is cool!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

mikeeagle schreefCOLON14 frames per seconde is cool!!
14 Frames per seconde is voor amateurs :D :D

Hoewel het altijd baas boven baas kan vind ik 1000 frames per seconde al heel wat beter dan 14:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Hahahah jaa wat is 14 FPS :P

Ik zal een update plaatsen over hoe de camera mij bevalt.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

fotojeroen schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLON14 frames per seconde is cool!!
14 Frames per seconde is voor amateurs :D :D

Hoewel het altijd baas boven baas kan vind ik 1000 frames per seconde al heel wat beter dan 14
Met 1000 FPS heb je wel snel de maximale shuttercount bereikt ... Je opmerking was natuurlijk als een grapje bedoeld ... :wink:
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

2011*Alwin schreefCOLON
fotojeroen schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLON14 frames per seconde is cool!!
14 Frames per seconde is voor amateurs :D :D

Hoewel het altijd baas boven baas kan vind ik 1000 frames per seconde al heel wat beter dan 14
Met 1000 FPS heb je wel snel de maximale shuttercount bereikt ... Je opmerking was natuurlijk als een grapje bedoeld ... :wink:
nee hoor, het flimpje is opgenomen met 1000fps en daarna vertraagd afgespeeld :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

2011*Alwin schreefCOLONMet 1000 FPS heb je wel snel de maximale shuttercount bereikt ... Je opmerking was natuurlijk als een grapje bedoeld ... :wink:
Welnee, zitten geen bewegende delen in. Natuurlijk zie je na jaren een degradatie van de sensor maar dan kopen we wel weer nieuwe :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je resultaten heb kort geleden de 1DX aangeschaft en moet zeggen de keepersrate is meer dan verdubbeld m.b.t. de 7D mk2
ook de Full frame sensor is meer vergevend m.b.t. het werkbare iso bereik. Dus versie 2 moet nog meer jummie zijn ,althans wat ik heb meegekregen kan de sensor
alleen door Canon zelf gereinigd kan worden met behoud van garantie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar