Issue met zelfontspanner en afstandsbediening op 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb een raar issue als in mijn Canon RC-6 afstandsbediening gebruik op mijn 70D. Die heeft twee drives voor de zelfontspanner: één van twee seconden, en één van tien seconden. Als ik de ontspanknop op de camera gebruik, doen ze allebei wat ze moeten doen: de juiste seconden aftellen.

Als ik de zelfontspanner activeer middels de afstandsbediening, krijg ik in beide drives slechts twee seconden. Overigens gebeurt hetzelfde als ik m’n flitser (Speedlite 320EX, via de knop op de zijkant) als afstandsbediening gebruik.

Iemand enig idee of dat ergens een menuinstelling is? Ik zoek me suf, maar kan het niet vinden :oops:

Andere oplossingen zijn ook welkom :roll: Thanks vast!

Groet, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Op pagina 184 van het (download)instructieboekje staat dat de opname direct kan worden gemaakt of na een vertraging van 2 seconden.
Op pagina 185 staat dat je met het instelwiel kunt wisselen tussen direct en 2 seconden. 10 seconden kan alleen zonder RC.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar