Overweging Canon 5D mkIII naar Hasselblad H1 + phase one 21

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Dag allen

Ik zit te peinzen
Als binnen en buiten portret fotograaf met opvallende fotostijl zie mijn website www.treffersfotografie.nl ben ik redelijk tevreden met mijn huidige canon set.
Ik print zelf mijn foto's op a4, a3 en a3+ formaat
Ik doe veel met photoshop beauty, fashion, editorial

Wat ik mis mijn set is dynamisch bereik en scherpte ik ben in de jaren dat ik fotografeer door tal van L glas en art objectieven heen gegaan maar heb tot nu toe niet de perfecte combi gevonden.
Naast digitaal schiet ik zo nu en dan ook film met diverse middenformaat camera's.
Super leuk maar minder geschikt voor commerciële opdrachten wat ik ook zo nu en dan doe.

Ik zoek dus een all in one oplossing maar weet ook goed dat een high end middenformaat de investering vaak niet verantwoord is voor het verdien model zeg maar.
Wat ik zoek is een camera met een grotere sensor zodat ik meer details heb zodat ik later in de digitale workflow mee optie heb.

Graag zou ik jullie mening willen horen over het idee om mijn canon set 5d mk3 + canon 70-200 2,8 L IS, 15-35 2,8 sigma 150 & 24-70+ profoto air remote TTL in te ruilen voor een Hasselblad H1 + phase one 21p + 80 2,8 en nog een ander objectief + remote voor mijn profoto's
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Owhja Ik ben aardig bewust van de voor en nadelen van beide merken
theoretisch gezien lever ik het nodige in met de inruil van mijn 5d maar eerlijk gezegd heb ik lang niet alles nodig voor de onderwerpen wat ik doe op de maximale flitssynchronisatie tijd nadan
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Uit jouw beschrijving blijkt dat je de camera voor een specifieke toepassing wilt gebruiken, en dat je de voor- en nadelen van de beide merken kent.

Waarom stel je deze vraag dan hier? Ik zou zeggen: vertrouw op je eigen kennis en ga er voor!!
Groeten, Jaap
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Jaap Koole schreefCOLONUit jouw beschrijving blijkt dat je de camera voor een specifieke toepassing wilt gebruiken, en dat je de voor- en nadelen van de beide merken kent.

Waarom stel je deze vraag dan hier? Ik zou zeggen: vertrouw op je eigen kennis en ga er voor!!
:D
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Ik heb zelf geen ervaring met Hasselblads of andere middenformaat camera's, en ik heb zo'n vermoeden dat dit voor de meeste forumleden geldt. Ik vrees dan ook dat je hier niet zoveel antwoorden zult krijgen. Lijkt me wel mooie uitdaging om e.e.a. eens uit te pluizen. Succes en veel plezier met het keuzeproces.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 4

Ik begrijp helemaal niks van deze vraag.
Wel kan ik me voorstellen dat iemand wil overstappen op middenformaat.
Maar naar een camerabody uit 2002 met een digitale achterwand van 18 megapixel vraag ik me of wat je daarmee vooruit gaat.
Die camera is indertijd ontwikkeld in samenwerking met Fujifilm en maakte ook gebruik van Fujinon objectieven.
In mijn analoge leven heb ik veel gefotografeerd met een Mamiya RB67. Leverde schitterende foto’s op film. Wordt daarvoor door tal van fotografen nog steeds gebruikt met prachtige resultaten.
Als ik in het digitale tijdperk nu, met een beperkt budget, zou willen overstappen op middenformaat, dan zou ik gaan voor de GFX 50S van Fujifilm.
Fujifilm heeft de kennis en ervaring met middenformaat en heeft daarmee een fantastische camera op de markt gebracht met specifiek daarvoor ontworpen objectieven.
In de Focus Magazine van mei 2017 staat een eerste kennismaking met die camera.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Dag Illuminatus

Excuses voor mijn verwarrende tekst
In kort mijn, is het een verstandige keus om van mijn canon 5d mk3 over te stappen naar de Hasselblad H1D + Phase One P21?
Reden meer dynamisch bereik en scherpte, de sensor is een stuk grotere wat meer licht kan opvangen.

Mijn motivatie:
Ik fotografeer zowel vrije tijds als commercieel met het oog om het laatste meer uit te gaan breiden
Ik ben bekend met analoog en middenformaat camera's en wat u benoemd ben ik volkomen mee eens wat de resultaten betreft alleen is dit proces een tijdrovende aangelegenheid.
Veel functies van de 5d gebruik ik eigenlijk nauwelijks zoals de vele focus punten, de burst rate, hoge iso
Wat ik mis met de 5d is het dynamisch bereik vooral omdat ik veel met flitslicht werk en een relatief veel op een kleinere fstop werk

Daarnaast ben ik ik bezit van de mamiya RZ67 pro met verschillende objectieven dus mijn idee bij de aanschaf van de hassel is dat ik gebruiksgemak heb van een relatief moderne middenformaat en eventueel voor kan kiezen om de digitalebacks te verwisselen
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Jaap Koole schreefCOLONUit jouw beschrijving blijkt dat je de camera voor een specifieke toepassing wilt gebruiken, en dat je de voor- en nadelen van de beide merken kent.

Waarom stel je deze vraag dan hier? Ik zou zeggen: vertrouw op je eigen kennis en ga er voor!!
Nou puur omdat ik onzeker over mijn keus ben en twee weten meer dan een ;-)
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Luxeprobleem!
Ik denk dat de meeste Canonhobbyisten blij zouden zijn met jouw camera!
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

evelakes schreefCOLONmisschien al gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=fZPrapbMfd0
Bedankt voor het delen had ik inderdaad gezien
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar