eos 1d mk iii of 80d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Fotografeer met een canon 6d icm 135mm f2.0 vnl tafeltenniswedstrijden met iso instelling 1600 - 3200. Op sommige momenten loop ik tegen de AF en FPS aan van de 6d, daarom ben ik op zoek naar een tweede toestel en denk met name aan de 1d mk iii (snelheid en AF) of 5d mk ii. Of is de 80d dan toch een beter alternatief? Budget is onder de 1000 euro
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

persoonlijk zou ik dan voor de 80D gaan, veel modernere camera, groter bedienigsgemak en nieuw uit de fabriek met garantie!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

zou liever voor de 7D mk2 kiezen i.v.m. het focussysteem iets duurder maar ook reeds tegen de grens van de 1000 euro jong gebruikt (met garantie).
intellegent tracking, anti flicker, 10 FPS en met alle pre settings in het focus systeem.
met de 5D mk II hou je het probleem met focus tracking en FPS de 80D is weer meer up to date.
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

thnx voor alle reacties

Kom net een advertentie tegen van een 1d MK IV voor 850 euro met maar 80.000 kliks. Hoe is de ISO op 3200-6400 van deze camera tov van een 5d III of 80d ?
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

De 1D-serie, zeker in combinatie met een USM lens, die focust niet... de stelt gelijk scherp.

De 1D-serie, zeker een jongere generatie met weinig clicks, die heeft geen garantie nodig... die doen het altijd.

De 1D-serie, is op een aantal vlakken zo superieur aan andere camera's... die zijn voor gebruik, niet voor pixelpeepers.

De 1D-serie... daar kan je ook mee pingpongen met 1 hand op je rug gebonden, en dan smash je Bettine Vriesekoop van tafel.

Qua ISO waarden kan het zijn dat een ander ietsjes beter is - maar goed glas helpt een hoop. En de 1D... die waardeer je pas ten volle met echt goed glas (L-serie.. niets minder)
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Beste Hari Seldon,

Als het van de week allemaal gaat lukken word ik ook een trotse bezitter van een 1D MK4
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

:-) :-) :-)

Ik hoop voor je dat het door gaat.

Ben zelf ooit van de xxD serie gelijk doorgegaan naar de 1D serie, en ik wil nooit, nooit, nooit meer terug. Op de oude club genoeg mensen met een 80D of 6D... ook allemaal mooie camera's, maar voor mij toch echt de 1D.

Het zal je zeker bevallen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar