canon 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
cuban wilde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2010 06:18
WoonplaatsCOLON stad achter de duinen

Hoi een ieder een goed 2017 met veel scherpte bij het vinden van goede objecten om te fotograferen.
Ik heb een vraag over mijn 40 D camera. Gisteren voor een gelegenheid mijn camera weer gebruikt en ik kwam met een probleempje te zitten. Ik weet de groene rechthoek instelling is voor beginners en zal ook niet vaak worden gebruikt. Maar toch wilde ik het mijzelf makkelijk maken. Alles ingesteld en geprobeerd wat shots te maken ging eigenlijk goed. Maaaar na een nieuwe shoot de camera aangezet en de automatische stand gekozen en toen deed zich het volgende voor de afdrukknop weigerde te werken op deze stand en doet dat nog steeds niet. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn en is dit gemakkelijk te verhelpen? De overige handmatige te beïnvloede instelling doen het wel.
Graag een reactie s.v.p.
Groeten Cuban wilde
40D, EF17-85, Tiffen UV filter, BG-E2, 430EXII, Lowepro 100 AW, 1x2GB en 1x4GB, R1200GS
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

De beste wensen en veel foto plezier !
Ik zie dat je gebruik maakt van de EF 17-85, mogelijk dat daar het probleem zit, de lens heeft soms wat foutjes.
Wat je zou kunnen doen, misschien al geprobeerd om handmatig scherp te stellen op diverse zoom bereiken.
Mogelijk dat de afdrukknop dan wel werkt, daarmee weet je dat de lens de oorzaak is, heb je nog niet de oplossing, dat komt daarna weer.

Succes, Ad
Gebruikers-avatar
cuban wilde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2010 06:18
WoonplaatsCOLON stad achter de duinen

Ja dat klopt dat ik deze lens ook gebruikt echter heb ik de wisseling gemaakt met mijn standaard lens en beide geven het zelfde resultaat dus dat is het momenteel niet. Anders zou ik bij een reparateur fa. langs gaan en deze laten kijken wat de oorzaak is. Ik weet dat er een in Den Haag is deze morgen maar om uitleg vragen.
40D, EF17-85, Tiffen UV filter, BG-E2, 430EXII, Lowepro 100 AW, 1x2GB en 1x4GB, R1200GS
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Heb je de batterij al even uit de camera gehaald ?
Een soort reset zeg maar.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Of je ontspanknop heeft de geest gegeven, komt vaker voor... Dit zou je kunnen testen door met remote shooting via USB of een draadontspanner aan te sturen. Reageert hij dan wel, dan is je ontspanknop stuk. Mocht dit het geval zijn, dan is je camera in feite total-loss...
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hoi,
Ik zie ik je apparatuurlijst dat je de BG-E2 grip hebt. Weigeren beide ontspanknoppen, dus zowel die op de camera als die op de battery-grip? Als het alleen bij de laatste is, check dan even de on/off switch op de grip. Het is mij namelijk ook een keer overkomen :)

Suc6,
Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
cuban wilde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2010 06:18
WoonplaatsCOLON stad achter de duinen

Dank voor jullie reacties.
Via Google eens gekeken of er informatie is te halen over mijn storing/ disfunctioneren ontspanknop.

Heb het objectief (een voor een ) aan de camera gekoppeld zonder echt vast te klikken tweemaal op de ontspanknop gedrukt waarbij er wel werd gefotografeerd. Nadat de lens wel was geklikt op de camera weer geprobeerd en ja hij doet weer wat ik had gehoopt. Heb tevens met een lichte druk met een lensdoekje op de (lens en camera contacten gedrukt) en het e.e.a. schoon geveegd.
Daarna handmatig en met remote controle wat shoot genomen en het bleef werken. Dus zowel mijn standaard 50 mm 1.4 objectief en de telen-objectieven deden het aan de camera zonder problemen.
Ook de batterij- grip werkt feilloos.
40D, EF17-85, Tiffen UV filter, BG-E2, 430EXII, Lowepro 100 AW, 1x2GB en 1x4GB, R1200GS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar