[VERZAMELTOPIC] CANON EOS 5D MARK IV

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

MarcoEOS550D schreefCOLON Nee, omdat het qua prijs weer een stap omhoog is, en fors hoger dan verwacht.
+1
Helemaal mee eens Marco en dat geldt niet alleen voor deze body maar ook voor de twee nieuw aangekondigde objectieven.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Harolddick schreefCOLON
Maar, wat betreft de garantie, het toestel heeft toch fabrieksgarantie? Het maakt dan toch niet uit waar je de camera koopt?
Een camera uit Hongkong of New York, ze komen van dezelfde fabrikant.
Canon Nederland zou daar toch iets mee moeten?
Mijn clubgenoot heeft een sony camera.

Er is iets met de sensor. Hij heeft contact opgenomen met Sony Indonesie of Hong kong (whatever).

Hij moest naar Techrepair en deze gaan de camera repareren. Dat moet hij betalen. Vervolgens moet hij de nota indienen. Niks te maken met Sony Europe... Volgens mij is het hetzelfde met Canon (overigens begrijp ik Techrepair niet bij een Sony, maar soit :) )
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Voordat ik voor dat bedrag een camera uit het buitenland haal zou ik inderdaad eerst maar eens heel goed kijken naar alle mitsen en maren. Het lijkt misschien een mooie deal maar dan kan je later nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Vooral wat betreft de garantie zie ik nergens een lekker éénduidig antwoord komen.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Als een Canon camera hier in Europa is gekocht, heb je garantie van Canon Europe. Zij handelen namens de leverancier (uiteindelijk).

Koop je hem in USA, ga je hier geen garantie krijgen van Canon Europe. Is niet via hun verkoopkanaal gegaan. Zo te horen is het bij Sony hetzelfde :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Goeiedag zeg, twee maandsalarissen en dan zit er nog niet eens glaswerk voor. Voor professioneel gebruik een hele mooie camera, maar voor de hobby gaat mij dat echt te ver.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Och, de ene koopt een stereo-installatie voor zijn auto, die duurder is dan de hele auto bij elkaar, de andere een camera. Het is maar net waar je je geld aan wilt en kunt uitgeven. Canon heeft genoeg andere camera's die stukken goedkoper zijn. Die prijs laat me ook schrikken, maar daar gaat het niet over.

We kunnen dan net zo goed een discussie beginnen over de prijzen van washandjes. Dit is - lijkt mij - off topic. Ik wil een moderator niet voor de voeten lopen, maar graag een uitspraak....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

hoezo off topic? Prijs kwaliteitsverhouding lijkt me wel degelijk een factor in de beoordeling van een nieuw product.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Waarom ligt een discussie over de al dan niet te hoge prijzen voor Canon producten altijd zo gevoelig op dit forum?
Bij een nieuw product mag er toch ook wel even kritisch naar een prijs/kwaliteit verhouding gekeken worden?
Over washandjes kunnen we het in het washandjesforum hebben :D
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

VFRood schreefCOLONOch, de ene koopt een stereo-installatie voor zijn auto, die duurder is dan de hele auto bij elkaar, de andere een camera. Het is maar net waar je je geld aan wilt en kunt uitgeven. Canon heeft genoeg andere camera's die stukken goedkoper zijn. Die prijs laat me ook schrikken, maar daar gaat het niet over.

We kunnen dan net zo goed een discussie beginnen over de prijzen van washandjes. Dit is - lijkt mij - off topic. Ik wil een moderator niet voor de voeten lopen, maar graag een uitspraak....
Ik vind het gewoon achterlijk veel geld voor iets waar de meesten van ons hobbymatig mee bezig zijn. Maar goed, als ik de bolides op Topgear zie denk ik er net zo over. Mooie karretjes voor in de file :lol:
Mooie camera, maar ik vraag mij echt af wat de meerwaarde van dat ding is voor de meeste van de forumgebruikers. Ik zou niet weten waarom ik dat niet ter discussie mag stellen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

VFRood schreefCOLONWe kunnen dan net zo goed een discussie beginnen over de prijzen van washandjes. Dit is - lijkt mij - off topic. Ik wil een moderator niet voor de voeten lopen, maar graag een uitspraak....
Naast de specs is de prijs ook gewoon relevant. Die bepaalt immers de prijs/kwaliteitverhouding en de positie ten opzichte van andere camera's. Bespreking ervan is geen enkel probleem op dit forum.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heb ik het mis als de introductieprijs van de 5d mark III ook zo rond de 3600 euro was ?
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Volgens mij klopte dat...
Ik denk dat Canon de nieuwe 5D bewust hoger in de markt legt, daarmee de waarde van voorraden bij verkopers van de oude beschermt. De echte prof koopt zelf Hasselblad's die zelfs tot 25Keuro kosten, deze camera is dan ook bedoeld voor een groep die er geld mee verdiend. Na verloop van tijd mag de prijs dan zakken en komen de fanatiek hobbyisten in beeld... kortom zo melkt men een markt... niks mis mee... zeker niet als je top kwaliteit met allerlei innovaties levert... (kijk maar naar de strategie van Apple)
Apple fan, Canon volger...
Harolddick
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2013 19:49

Dank VFRood en Rijk voor de reacties.

Inderdaad, goed uitkijken want voor je het weet heb je net die ene keer een product waar je de garantie moet gaan aanspreken.
Ik heb ook echt geen zin om Canon Canada of Canon USA aan te spreken en een camera te verschepen naar die regio.

(Even afgezien van de problemen die in de vorige post al werden genoemd, salestax, BTW, invoerrechten en evt. een boete).

Gezien de vorige posts kan ik alleen maar concluderen dat een aanschaf in Nederland niet het slechtst is qua prijs.
Engeland doet het slechter, Duitsland is een paar tientjes voordeliger, Zwitserland (pas op voor de garantie) is wel goedkoper (zo'n €500,-).
Bij die laatste heb je dan nog de mogelijkheid om er zelf heen te gaan maar dat kost zeker een tank brandstof heen en terug, dus ook een paar honderd euro's.

Maar, ik wacht maar totdat de huidige prijs zakt want €4129,- vind ik nog steeds erg veel geld voor een body, ook al ben ik
een serieuze hobbyist die best wel wat voor de hobby wil spenderen.
Canon 7D -- Canon 5Div -- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM -- Speedlite 580 EX II -- Canon EF 70-200 f/2.8 IS ii USM -- Tamron 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD -- Manfrotto 055CB --
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Harolddick schreefCOLON Maar, ik wacht maar totdat de huidige prijs zakt want €4129,- vind ik nog steeds erg veel geld voor een body, ook al ben ik
een serieuze hobbyist die best wel wat voor de hobby wil spenderen.
Duur is hij inderdaad, je hebt het er voor over of niet.
Je kan hier weer jaren mee vooruit. z'n broertjes of zusjes :wink: hebben het al bewezen.
Maar voordat de prijs redelijk wat gezakt is ben je zo een jaar verder, en wil je daar op wachten????
Dan ga je straks dagelijks de site's bezoeken, wat is de prijs nu.
Dit is niet tegen jou gezegd hoor, maar geldt voor ons allemaal die deze camera eigenlijk wel willen hebben :mrgreen: .
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

wibo53 schreefCOLON Na verloop van tijd mag de prijs dan zakken en komen de fanatiek hobbyisten in beeld... kortom zo melkt men een markt... niks mis mee... zeker niet als je top kwaliteit met allerlei innovaties levert... (kijk maar naar de strategie van Apple)
Is deze camera zo innovatief dan? (De kwaliteit is ongetwijfeld weer dik in orde)
Diverse testers vinden het een nogal tegenvallende camera gezien de verbeteringen t.o.v. het vorige model.
Echte innovaties vind je de laatste jaren meer bij (vooral) Sony, Pentax, Olympus en bij Fujifilm dan bij Canon en Nikon.
Ben wel met je eens dat Canon een meester is in het uitmelken van de markt. Knap om steeds meer geld te kunnen vragen voor nieuwe camera's die slechts iets beter zijn dan hun voorganger.
Maar goed; uiteindelijk bepaalt ieder voor zich hoever hij wil gaan met zijn uitgaven voor een nieuwe camera. :D
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Rijk schreefCOLONHeb ik het mis als de introductieprijs van de 5d mark III ook zo rond de 3600 euro was ?
Klopt als een bus, maar daarmee is het nieuwe model dus nog steeds 400/500 euro duurder bij de introductie dan het vorige model. Dat prijsverschil zal dus ook wel ongeveer in stand blijven gedurende de lifespan van de nieuwe camera.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Het wijzigende prijspeil van de verschillende wisselkoersen en de afname in DSLR verkopen, en je weet ook gelijk waarom.... het is een fenomeen dat niet alleen Canon treft.
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

jans1960 schreefCOLON
Is deze camera zo innovatief dan? (De kwaliteit is ongetwijfeld weer dik in orde)
Diverse testers vinden het een nogal tegenvallende camera gezien de verbeteringen t.o.v. het vorige model.
Echte innovaties vind je de laatste jaren meer bij (vooral) Sony, Pentax, Olympus en bij Fujifilm dan bij Canon en Nikon.
Ben wel met je eens dat Canon een meester is in het uitmelken van de markt. Knap om steeds meer geld te kunnen vragen voor nieuwe camera's die slechts iets beter zijn dan hun voorganger.
Maar goed; uiteindelijk bepaalt ieder voor zich hoever hij wil gaan met zijn uitgaven voor een nieuwe camera. :D
+1 (de camera is weer iets beter, dat is het dan ook)
Harolddick
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2013 19:49

Ja zeker Hans, ik wacht al een lange tijd op de nieuwe body.
Kan ik nu gelijk wat langer door sparen. :D :D

Is nodig, aan de prijs te zien. :mrgreen: :mrgreen:

Ik ga denk ik volgende zomer richting Canada, dus dat zou een ijkpunt in de tijd kunnen zijn.
Inderdaad een jaartje verder.

Ik ga me trouwens ook oriënteren op een mirrorless camera.
Daar zal de komende 10 maanden denk ik ook wat gaan gebeuren.....

In ieder geval niet overhaast (te) veel geld uitgeven.
Canon 7D -- Canon 5Div -- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM -- Speedlite 580 EX II -- Canon EF 70-200 f/2.8 IS ii USM -- Tamron 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD -- Manfrotto 055CB --
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Gaan we even naar Ken Rockwell: http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-iv.htm
Canon has really hit it out of the park again with this 5D Mark 4. It excels at both speed and resolution in a way that no other camera from anyone has ever done. There's no reason not to get this camera; even if all you shoot is landscapes and test charts or just sports, it has no weak points other than having no built-in flash.

I'll be honest: my 5DS/R has been my go-to camera for the past year, and this 5D Mk IV has almost the same resolution, with a lot more speed.
En 41 scherpstelpunten kunnen op f/8 scherpstellen en zijn cross punten... Best wel een vooruitgang volgens Ken...
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar