Hulp bij aanschaf camera gevraagd

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
esvee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2016 21:41

Goedenavond,

Ik ben nieuw hier op het forum, dus bij voorbaat excuses als ik mijn vraag in een verkeerde categorie stel.
Een kleine periode leen ik nu een oudere spiegelreflex camera van vrienden en wil nu mijn camera gaan aanschaffen.
In meerdere winkels krijg ik uiteenlopende adviezen gebaseerd op vaak een mooie aanbieding en via internet kom ik er zelf niet helemaal uit.

Ik ben een beginner in fotografie, het wordt mijn eerste eigen camera. Qua onderwerpen wil ik mij volledig richten op honden fotografie. Dit zullen spelende, rennen honden zijn met name in een buiten omgeving, maar ook portretfoto's (binnen en buiten).
Qua camera of wat hier nou echt voor nodig is zie ik door de bomen het bos niet meer.
Mijn budget is rond de 1200 euro (voor camera body + 1 lens die ik om te beginnen voor allround kan gebruiken).

Ik hoop dat iemand op het forum mij misschien kan vertellen welke camera geschikt is voor honden fotografie en welke lens ik eraan toe zou kunnen voegen.

Alvast bedankt!

Groet, Esvee
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Het leren fotograferen is een zaak waarbij je een aantal dingen in de gaten moet houden:
1. Hoe makkelijk is het fotograferen met de camera
2. Hoe makkelijke is een objectief onder de knie te krijgen.
3. Een objectief gaat jaren mee, een camera veel minder lang. (zeker als je als beginner grote stappen maakt)

Fotografie is normaal gesproken:
80% fotograaf
18% objectief
2% camera.

Een goede camera maakt met een instapcamera een fantastische foto, een beginnend fotograaf verbroddeld een foto met een 1Dx met een fantastische L Lens.