instellingen camera onthouden!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rene_1971
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 10:08

Hallo,

ik heb een vraagje.
Ik ben een tijdje geleden begonnen met fotografie, en heb de canon 760d gekocht.
Na met regelmaat de camera gebruikt te hebben, heb ik een vraag omtrent het onthouden van de instellingen.
Elke keer als ik het wieltje verander van bv landschap naar close up, of sport of net wat, dan onthoud de camera niet mijn instellingen van de vorige keer zeg maar.
Kun je dat ergens op de camera instellen, of moet je elke keer als je het wieltje verzet, ook weer alle instellingen opnieuw doen?

Alvast bedankt

rene'
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Je kan hiervoor twee dingen doen nee eigenlijk drie

Je maakt aantekeningen van de gemaakte instellingen.
je werkt in manuel dan blijft de instelling staan totdat je deze aanpast
Je gebruikt de CA 1,2 soms 3 stand waar je custem instellingen kunt opslaan bv voor landschappen, sport, close up nu weet ik neit of jou camera dat heeft
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

De standen die jij noemt zijn automatische standen.
Het is de bedoeling dat de camera de instellingen kiest.

gr
Frank
rene_1971
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 10:08

Bedankt voor je reactie.

1 en 2 is duidelijk, daar valt mee te werken, mbt 3, er zit bij mij op het wieltje 1 standje CA op, niet meerdere.
Weet niet of ik dat ergens in een menu kan aanvinken is het systeem van de camera?
Maar onder de Ca stand die kan ik dus instellingen opslaan, en die bewaard die dan ook?
rene_1971
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 10:08

frank schreefCOLONDe standen die jij noemt zijn automatische standen.
Het is de bedoeling dat de camera de instellingen kiest.

gr
Frank

Dat klopt wat je zegt, maar onder die (automatische ) standen kun je vele dingen instellen, en die instellingen wil ik juist graag dat ie die onthoud, dingen zoals flitser aan/uit, enz enz
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Als het goed is (ik heb geen 760D) zou de stand AV en SV en P (en natuurlijk M) ook de instellingen moeten vasthouden. Overige instellingen zijn automatische instellingen. :)

(voorzover ik het me herinner....)


En ik zou zo snel mogelijk naar die instellingen toe gaan (en als je gaat flitsen naar P).
Zolang het licht genoeg is dus AV/SV/M.... juist OMDAT je daar meer invloed hebt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Zonde man, je kan zoveel meer met deze camera. Probeer de Av voor stilstaande onderwerpen en Tv voor bewegende onderwerpen eens.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
rene_1971
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 10:08

P71 schreefCOLONZonde man, je kan zoveel meer met deze camera. Probeer de Av voor stilstaande onderwerpen en Tv voor bewegende onderwerpen eens.
Ik weet het, ik ga binnenkort ook een cursus volgen, en daarna evt vervolg cursussen. Veel lezen op internet heeft me al veel verder gebracht, en oefenen binnen en buiten en daaruit leering trekken...
Van de week toevallig in de biesbosch geweest, met een bootje, was een mooie ervaring, veel kunnen oefenen in verschillende standen...ook in de standen zoals je aangaf, maar soms moet je snel zijn om iets te kunnen vast leggen, en dan is zo'n voorkeuze programma soms toch ff iets makkelijker en sneller is mijn ervaring, en ja ik weet t je kunt met die andere standen veel meer uit een foto halen, maar dat komt met de tijd wel....al doende leert men..jhaaha
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Ik ben ooit begonnen met een 400D en het wieltje in de groene box.
Gaandeweg kom je er achter waarom iets juist wel of niet werkt.
De voorkeuze programma's zijn hiervoor een goede opstap.
Dat was het voor mij en dat is het ook voor jou.
Tegenwoordig kies ik afhankelijk van de situatie nu voor Av, Tv of M.

Dit forum is een van de bronnen om meer kennis op te doen.

Blijf oefenen en vragen stellen.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

rene_1971 schreefCOLONBedankt voor je reactie.

1 en 2 is duidelijk, daar valt mee te werken, mbt 3, er zit bij mij op het wieltje 1 standje CA op, niet meerdere.
Weet niet of ik dat ergens in een menu kan aanvinken is het systeem van de camera?
Maar onder de Ca stand die kan ik dus instellingen opslaan, en die bewaard die dan ook?
Helaas kan dat bij de EOS 760D niet. Op pagina 76-79 van de handleiding kun je lezen wat er wel mee kan.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar