Canon EOS 7D met error 30

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Beste allen,

Na een aantal jaren radiostilte ivm tijdgebrek (kinderen) heb ik mijn hobby weer opgepakt. Omdat mijn apparatuur niet meer helemaal voldeed heb ik vorige week een 15-85 gekocht, hier ben ik heel blij mee, vooral omdat hij super snel scherp stelt en een mooi bereik heeft. Ook heb ik vrijdag een tweedehands 7D als opvolger voor mijn 40D gekocht. Ik heb de camera vrijdag en zaterdag even vluchtig geprobeerd en vandaag wat langer gebruikt. Bij het fotograferen van onze kinderen kreeg ik tot mijn schrik een error 30 en een herkenbaar geluid (bij snel achter elkaar fotograferen). Sluiter loopt vast! Dit nadat ik dat 2 jaar geleden ook al met mijn 40D had. Zijn er meer met dit probleem of is het een bekend probleem? Ik kom via google wel wat tegen maar niet veel.

De vorige keer heeft Canon het onder garantie gerepareerd ivm lage aantal foto's, de 7D heeft nog niet eens 9000 foto's gemaakt. Hoe is jullie ervaring met Canon mbt het aantal sluiterbewegingen?

Groet,
Jeroen

Ps. dit is mijn eerste bericht op dit account maar kom niet meer in mijn oude account jeroen.ijmuiden :?
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Ik heb een 7D met iets van 28000 kliks op de teller zonder problemen. En 9000 is zoiezo betrekkelijk weinig, aangezien de sluiter van een 7D berekend is op zo'n 150.000 kliks.

Als de camera nog onder de garantie valt: laten herstellen door Canon. Is de garantieperiode voorbij, dan is het mogelijk een nieuwe sluiter te laten plaatsen door Rofa Repair in Den Haag:

http://www.rofarepair.nl/

Hoe het tarief momenteel is, weet ik niet, maar het zou een stuk goedkoper moeten zijn dan een andere tweedehands 7D. Je kunt ze ook mailen en het probleem voorleggen dat de sluiter vervangen zou moeten worden. Dan kunnen ze wellicht al een prijsopgave doen.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Ik heb vandaag gebeld met Tech Repair om de kosten op te vragen. De mevrouw aan de telefoon vroeg waarom ik dat wilde weten. Gaf aan dat ik een error 30 heb en er maar 9000 foto's mee gemaakt waren. Ze gaf meteen aan dat ik het toestel moest opsturen en het kostenloos gerepareerd zou worden onder sluitercoulance. De sluiter is gemaakt voor 150.000 bewegingen dus is veel te snel stuk volgens haar.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

nou, dat klinkt hoopvol. Hopelijk denkt Canon er net zo over :D

Succes ermee!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Je kunt er van uit gaan dat de sluiter onder coulance gratis wordt gerepareerd.
Ooit eens een videocamera van Canon gehad met een probleem. Probleem was electronisch en mocht gewoon niet voor komen. Canon wilde er pas van weten toen iemand van een reparatiebedrijf me wees op een lijst van coulancereparaties, waar ook mijn camera met mijn probleem op voor kwam.
Reparatie kosteloos uitegvoerd.

Succes!
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Het blijkt helaas geen defecte Sluiter te zijn maar de bodemprint door gebruik van namaak accu. Reparatie kost €300,- :evil:
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Dat is bijzonder en jammer natuurlijk. Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Ik gebruik al jaren accu's die niet van Canon zijn en heb er geen enkel probleem mee gehad.
Mijn 300D en mijn 50D hebben dezelfee accu.

Of er moet sprake zijn van een hele slechte nepper! Mijn accu's zijn van Jupio.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Is je uitgelegd hoe en waarom de accu tot dit probleem heeft kunnen leiden?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Ik heb hun verkeerd begrepen, was niet persee door namaak accus. Bodemprint is wel defect, reparatie is €217,-. Ik vind het een vreemd verhaal. Vooral gezien ik heb gemerkt dat de sluiter niet open ging en een vreemd geluid maakte.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Heb dit een paar maanden geleden laten oplossen bij ROFA,
Ik had exact het zelfde, bleek in de electronica te zitten.
Was alleen daarvoor nog geen 100 euro kwijt.
Ik heb gelijk een nieuw glas en topglas van mijn lcd laten vervangen, was totaal 127 euro kwijt dacht ik.
dus kan meevallen :-)
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Ow, lees het nu ineens, sorrie.
Wat een afzetters bij Tech Repair!!
Ik was al (op aanraden van velen hier op het forum) naar ROFA gegaan....
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Omdat in ervan uit ging dat het om de sluiter ging heb ik em naar die tillers opgestuurd. Als er namelijk coulance van toepassing is dan kunnen zij dat regelen en Rofa niet. De verkoper is bereid om de helft van de reparatie te vergoeden. Al met al balen en een flinke deuk in mijn vertrouwen in Canon. Doet me twijfelen of ik volgende keer niet beter over kan stappen op Nikon.
Anoniem 3

Als ik jou was, zou ik een Agfa Clack aanschaffen. Niks elektronica, gewoon rechttoe rechtaan Clicken.
En om nu meteen te gaan schelden op Tech-Repair vind ik wel heel erg Facebook gedrag.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Waarom een deuk in het vertrouwen? Alles zal uiteindelijk kapot gaan. Zelfs bij Canon en Nikon. De volgorde waarin en de prijs van de oplossing verschilt. Jammer dat het inderdaad de sluiter niet was. :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

jeroen.hhw schreefCOLONOmdat in ervan uit ging dat het om de sluiter ging heb ik em naar die tillers opgestuurd. Als er namelijk coulance van toepassing is dan kunnen zij dat regelen en Rofa niet. De verkoper is bereid om de helft van de reparatie te vergoeden. Al met al balen en een flinke deuk in mijn vertrouwen in Canon. Doet me twijfelen of ik volgende keer niet beter over kan stappen op Nikon.
en wat doet jou vermoeden dat Nikon hier anders mee zou omgaan?

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
jeroen.hhw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 19:37

Dan is het maar Facebook gedrag, €90,- ex btw per uur arbeidsloon voor de reparatie van een camera is niet normaal.

Verder is dit mijn 3e digitale eos camera en ook de derde die ik voor reparatie moest opsturen. Domme pech?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar