AEB instellingen opslaan

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Op mijn Canon 80D heb ik mijn AEB (bracketing ingesteld) maar elke keer als ik de camera weer aan zet, moet ik deze opnieuw instellen.
Is er ook een mogelijkheid om deze instellingen op te slaan? Zodat ik deze stap niet steeds opnieuw hoef te doen?
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Daar is wel een truukje voor. Stel alles in zoals je het wilt gebruiken en bewaar ze dan als aangepaste opnamemodus op C1 of C2. Dan hoef je het programmakeuzewiel alleen maar op C1 of C2 in te stellen en je kunt aan de gang. Stel je het vooraf in op Tv, dan blijft dat ook na vastleggen het geval. Idem voor het vastleggen in de Av-stand Zie hiervoor de 80D-handleiding op pagina 445.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Bedankt voor de tip. Ik ga het eens uitproberen.
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Ik kwam er toevallig achter dat er nog een truukje voor is die wellicht nog handiger is: Bracketing automatisch annuleren (zit namelijk als menukeuze op de 5D III). Op pagina 413 van de handleiding staat hoe je dat moet doen. Alleen staat er in de nederlandstalige handleiding een foutje:

1: Uit
De instellingen voor AEB en witbalansbracketing worden geannuleerd, zelfs wanneer u de aan-uitschakelaar op <2> zet.

Tussen worden en geannuleerd moet 'niet' staan. In de engelstalige handleiding staat het wel correct beschreven.

In elk geval, normaal staat deze functie op 'aan' en als je die op 'uit' zet, dan blijven bracketing dus behouden, ook na het uit- en weer aanzetten.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar