Nieuwe camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Tamme Lurk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2016 14:30

Beste leden

Ik ben aan een nieuwe Canon camera toe en hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven.

Ik wil wat natuurfotografie doen en ook wat macro opnames maken.

Ik heb een canon 100 mm macro lens 2.8, een canon 180 mm macro lens, een canon 100-400 mm telezoom MKII lens, alsmede een canon 70-200 2.8.USM II.
Ook overweeg ik om een canon groothoek lens aan te schaffen. Bijv Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM objectief. Deze lens dan wel volgend jaar aanschaffen in verband met budgettaire redenen.

Waar ik aan twijfel: crop of full frame. Bij de full frame mis ik de crop factor voor de telezoom. Maar de full frame levert wat minder ruis als ik het goed heb bij wat hogere ISO. En dan wat minder scherpte diepte bij macro. Ik twijfel dus eigenlijk tussen de canon 6D Mark II en de canon 7D Mark II

Wat betreft de Canon 7D Mark II lees ik goede berichten m.b.t. snelle autofocus, bij de 6D Mark II wat minder autofocus punten?

Of zijn er nog andere opties wat betreft camera wat een betere keuze is. Moet wel binnen het budget passen uiteraard, maar er is nog wel enige ruimte.

Groeten
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Je hebt al geweldige lenzen! Ik zou zelf voor de Canon 7D Mark II gaan. Ik zie de voordelen van de FF niet zo. De 6D ken ik niet. Zelf ben ik ontzettend tevreden met mijn 7D Mark II en ik heb dezelfde lenzen als jij. ( behalve de 180mm macro ) Die zou ik ook nog wel willen! :) :)

ps. Wat een lastige nickname heb jij. Ik ben telkens geneigd Lamme Turk te zeggen.
Tamme Lurk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2016 14:30

Ok hartelijk bedankt voor je antwoord
Is gewaardeerd!

Nog een vraagje als het kan jonggolde: is de autofocus op de 7D MKII echt zo snel?

Hartelijk dank alvast en met de vr groeten
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

De autofocus op de 7DmkII is inderdaad snel. Ik heb naast mijn 7DmkII ook nog een 7D mkI en de 7DmkII is duidelijk veel sneller in focus, zeker bij snel bewegende objecten (in mijn geval honden en rennende kids) heb ik nu met de 7DmkII veel meer scherpe foto's dan bij de 7D.
Tamme Lurk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2016 14:30

Dank Thuispapa!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar