Sensor reinigen zelf doen of laten doen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

Mijn Canon 1100 D is hard aan een sensor reiniging toe. Ik lees heel veel verhalen dat het zo gemakkelijk zelf te doen is maar durf dat niet goed, veel te bang dat ik iets beschadig. Nu zag ik dat Kamera Express vandaag om 12.00 uur open is en ik zou er heen kunnen rijden om het te laten doen. Als ik er op kan wachten dan, want het is wel 100 km enkele reis.

Heeft iemand van jullie ervaring met Kamera Express? Of heeft iemand een andere suggestie voor mij? Ik woon in Kapellen, België.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Chipclean is een goed adres. Zit onder Nijmegen, werkt op afspraak, maar ik ben er zeer tevreden over.
Ik weet niet hoeveel km het vanaf jou is.
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

dat is nog verder als Capelle a/d IJssel, Nijmegen is ca 140 km..... ik woon net boven Antwerpen.

Ik had de klantenservice van Kamera Express gebeld om 12 uur en als het niet te druk was in de winkel in Wilrijk konden ze het direct doen. Ik dus naar Wilrijk, nou het was er zeker niet druk......ze waren gewoon gesloten....grrrrr. Zojuist de klantenservice nog maar eens gebeld en even laten weten dat ze hun informatie moeten updaten. Hij stelde voor om er doordeweeks heen te rijden, maar ja, als werkend mens tussen 9-5 uur is dat ook niet gemakkelijk.

Aangezien ik in Capelle a/d IJssel ook maar moet afwachten of ze het direct kunnen doen ga ik daar niet heenrijden, in het slechtste geval kan ik dan volgende week nog eens 200 km gaan rijden.

Ik zal een andere oplossing moeten zoeken.
Anoniem 3

Techrepair in Bergen op Zoom.
Prima service daar.
Wel eerst even bellen.

http://www.techrepair.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

Dankjewel Telescoop, maar volgens mij kan ik hem daar alleen maar naar toe sturen? Ze zijn enkel doordeweeks open van 9 tot 5 uur.
Anoniem 3

Na telefonische afspraak kun je de camera volgens mij ook brengen en er waarschijnlijk nog op wachten ook...

Succes ermee.
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

Tja, ik zal ze eens bellen morgen, zal dan wel een vrije dag moeten nemen.....
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Gewoon zelf doen.
Kwestie van lef hebben en een goede voorbereiding.
Liet het altijd door chipclean doen. Prima, niets over te klagen.

Toch zelf een reinigingsset aangeschaft.
Ingelezen, YouTube gekeken, en met zweet in de handen aan de slag gegaan. Viel reuze mee.
Doen we dus voortaan zelf.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Foto Konijnenberg zit in Turnhout, da's aardig dichterbij voor je!

Van de website:Sensorcleaning
U kunt in onze winkel in Turnhout uw camera sensor professioneel laten reinigen. Deze dienst kunt u niet bestellen via de website. U hoeft niet te reserveren voor een sensor cleaning en u kunt er gewoon op wachten. Deze dienst wordt in onze winkel uitgevoerd van dinsdag t/m vrijdag. De kosten bedragen:

Reinigen van een SLR APS-C sensor: € 29,95
Reinigen van een SLR Full-Frame sensor: € 34.95.
Zorg altijd voor een volledig opgeladen accu"


gr
Frank
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

:-) Nog altijd 55 km enkele reis en alleen van dinsdag tot vrijdag sensor cleaning mogelijk. Dan is Kamera Express in Wilrijk dichterbij, misschien dat ik daar dan maar eens op een zaterdag nog eens heen moet, in de hoop dat ze het gelijk kunnen doen....

Geelduikbootje, ik heb er net naar zitten kijken en begrijp dat ik dan swabs en vloeistof nodig heb? Zijn echter heel veel soorten, las dat Photographic Solutions een goed merk is, maar hoe weet ik welke maat ik moet hebben? En waar kan ik dat het beste kopen?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Jola schreefCOLON:-)Geelduikbootje, ik heb er net naar zitten kijken en begrijp dat ik dan swabs en vloeistof nodig heb? Zijn echter heel veel soorten, las dat Photographic Solutions een goed merk is, maar hoe weet ik welke maat ik moet hebben? En waar kan ik dat het beste kopen?
Destijds gekocht een "Arctic Butterfly" voor het ergste stof van de sensor af te halen. Dikwijls is dat al voldoende.
[url]http://www.visibledust.com/products3.php?pid=3/url]

En verder een "dust-wand kit" aangeschaft, een complete set met verschillende swaps én clean vloeistof. Heb je alleen nodig bij echt hardnekkige vuiltjes voor de sensor.
[url]http://dust-aid.com/wet-dslr-camera-sen ... aning//url]

De bovenstaande set kostte me destijds 2x de schoonmaakkosten van Chipclean. Zonder de kosten van op en neer te rijden!
Deze set gaat minstens de rest van mijn leven mee :lol:

Je kunt vanuit de luie stoel bestellen en schoonmaken. Win-win :D
Er zijn uiteraard veel meer verschillende schoonmaakproducten. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Die Arctic Butterfly heb ik ook vorige week mijn drie sensoren mee gereinigd, eentje moest twee keer maar toen waren ze allemaal weer ok :-)
Zelfs mijn oude 30D was weer clean en die heeft al heel wat voorbij zien komen qua vuiligheid.

gr
Frank
Jola
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013 10:08

Dankjewel! Ga morgen het instructiefilmpje bekijken, krijg die op mijn laptop niet geopend.
Gebruikers-avatar
pro450
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006 18:28
CONTACTCOLON

Kamera expres heeft tegenwoordig ook een winkel in Breda. Misscien kan het daar.
Gebruikers-avatar
m.verbeekfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2011 19:52

Mischien even inschrijven bij foka zit in rotterdam dan krijg je een gratis pasje om mee te doen aan gratis workshops echter het bijkomende voordeel is dat ze 2 keer per jaar je camera gratis cleanen.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

m.verbeekfotografie schreefCOLONMischien even inschrijven bij foka zit in rotterdam dan krijg je een gratis pasje om mee te doen aan gratis workshops echter het bijkomende voordeel is dat ze 2 keer per jaar je camera gratis cleanen.
Foka niet failliet en recentelijk overgenomen door KE ?
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Foka is niet failliet, wel overgenomen door KE, maar blijft als apart concern bestaan. Zeggen ze.
Ruud.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

RuBo schreefCOLONFoka is niet failliet, wel overgenomen door KE, maar blijft als apart concern bestaan. Zeggen ze.
Wel failliet dus of althans wat met het gebeuren rond KLEIN te maken.... , en overgenomen door KE :wink:

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... lein.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar