Camera op tablet aansluiten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Ik heb een vervolgvraag over dit draadje https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... 3&start=20. Ik had daar dezelfde vraag al gesteld maar heb helaas nog niet het gewenste antwoord. Ook de TS niet. Er zal toch wel iemand zijn binnen dit forum die dit al eerder met succes heeft geprobeerd?

Mijn idee is hetzelfde als de TS. Camera aansluiten op een samsung galaxy tab. Na het maken van een foto moet deze direct op het tablet verschijnen.
De werking is dan exact hetzelfde zoals via de Canon EOS Utility die ik regelmatig gebruik. Ik wil de camera alleen bedraad aansluiten.

Ik heb een samsung usb connection kit nodig om de camera aan het tablet te koppelen. Maar welke software/app heb ik nodig?
Is de DSLR controller ook voor mijn doel geschikt? Of zijn er nog andere apps? Ik zie overal dat de DSLR controller gebruikt wordt om de camera te bedienen maar dat is niet mijn doel.
Zoals gezegd de foto die ik met mijn camera maak moet direct op de galaxy getoond worden zodat anderen deze kunnen zien.
Graag jullie hulp.
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Dslrcontroller doet alles wat je voor ogen hebt en meer. Je ' kan ' je camera er mee bedienen, maar dat is geen verplichting, je kan ook gewoon elke gemaakte foto opslaan en opnieuw en opnieuw bekijken, inzoomen, enzovoort.

Je kan ook Dslrdashboard proberen, die is gratis en heeft ook de opties om de foto's op je tablet op te slaan en te bekijken.

Een tweede manier, die ik ook gebruik is via een eyefi pro kaartje, die stuurt ook direct elke gemaakte foto door naar 1 of meerdere bestemmingen. En ook als je thuiskomt automatisch naar je desktop.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Ik heb al gevonden wat ik zocht. Met een OTG kabel (van USB naar 30pins) en de gratis Helicon Remote app.
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar