[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 1300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Even uit een ander topic gequote van Jeroen. :wink:
Tja, het werd wel weer tijd voor iets nieuws....

Voor het gros van de specs denk ik "tja, en nou?"
Maar aan de andere kant is dit een instapmodel en ben ik, met alle respect, het niveau van instappers wel een beetje voorbij.

Is dit dan zo revolutionair dan een 1200D? Nee, dat lijkt me niet. Andere processor (Digic 4+ t.ov. Digic 4), nieuw schermpje achterop en wat extra features. That's it in mijn ogen. Ik word er niet wild van.....
Behalve de "nieuwe" processor (en de o.a. daarbij extra komende inbruikbare stop in de iso), de toevoeging van WiFi en NFC en het nieuwe schermpje, wat is er verders op dat vlak verbeterd t.o.v. de 1200D.

Dit is toch geen 1300D maar meer een 1250D?
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Jef-W schreefCOLONEven uit een ander topic gequote van Jeroen. :wink:
Tja, het werd wel weer tijd voor iets nieuws....

Voor het gros van de specs denk ik "tja, en nou?"
Maar aan de andere kant is dit een instapmodel en ben ik, met alle respect, het niveau van instappers wel een beetje voorbij.

Is dit dan zo revolutionair dan een 1200D? Nee, dat lijkt me niet. Andere processor (Digic 4+ t.ov. Digic 4), nieuw schermpje achterop en wat extra features. That's it in mijn ogen. Ik word er niet wild van.....
Behalve de "nieuwe" processor (en de o.a. daarbij extra komende inbruikbare stop in de iso), de toevoeging van WiFi en NFC en het nieuwe schermpje, wat is er verders op dat vlak verbeterd t.o.v. de 1200D.

Dit is toch geen 1300D maar meer een 1250D?
Volgens Canon toch echt een 1300D en gezien dat het hun product is........ :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je snapt wel wat ik bedoel :)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Beetje als de vergelijking met auto's, komt er een nieuw model moet je die dan kopen?

In dit geval; een nieuwe beginner zal eerder de 1300 kopen dan de 1200. Techniek veranderd en je begint dan niet met "oude" techniek. Stilstand is achteruitgang.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Natuurlijk veranderd techniek. Vaak ook wel een verbetering. En daar ven ik best blij om hoor. Ook in dit geval zijn de veranderingen een verbetering.

Maar in hoeverre zijn deze veranderingen nu vernieuwend? Ga je hier beter mee fotograferen? Denk het niet. Het is gewoon commercialiteit en in mijn ogen een onnodig nieuwe camera. Ik vind dat vervangingen van modellen toch wel iets toe moeten voegen.

En om bij auto's te blijven, dit is meer een facelift dan een nieuw model
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar