70D. Gloednieuw en nu al stofje in zoeker

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Gisteren kreeg ik mijn nieuwe 70D geleverd als vervanger voor mijn 700D.
Geweldige camera waar ik nu al enorm blij mee ben.

Ik heb alleen de body gekocht en heb er gister mijn standaard 18-55 op gemonteerd om gewoon thuis de camera eens even uit te proberen.

Nu zie ik in de zoeker, iets rechts naast het midden, een wazig grijs/zwart puntje. Heeft veel weg van een stofje. Op gemaakte foto's is niks te zien.
Ik weet dat 'vuil' wat zichtbaar is in de zoeker niet op de sensor aanwezig is.

Natuurlijk baal ik hier een beetje van. Maar wat zou jij doen? De camera terugsturen en een nieuwe vragen? Tenslotte had ik in mijn 700D ook een stofje in de zoeker, dus het zal vast vaker voor komen.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Is het zichtbaar als je binnen kijkt?
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Binnen in de camera bedoel je??
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Jup.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Heb ik ook regelmatig bij mijn 70D, komt vooral door het wisselen van lensen. Camera uitzetten, lens eraf, naar beneden houden en voorzichtig een paar keer met het blaasbalgje spuiten richting matglas. Het is mij steeds gelukt de stofjes te verwijderen, in tegenstelling tot mijn 50D; daar lukt het niet bij.
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Ik baal alleen dat er nu al een wazig puntje te zien is naast het middelste AF punt.
Stofje dus, maar wel jammer dat het al meteen is bij een camera van 1 dagje oud...

Ik twijfel over omruilen... Neig ernaar om deze gewoon te houden. Camera werkt verder uitstekend.
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Zojuist nog eens een foto genomen van een wit vel papier om te kijken of er geen stofjes op de sensor zitten. F op 22 gezet, foto genomen en jawel; in de linker bovenhoek een wazig grijs stipje. Een stofje op de sensor dus.

Ik heb in het menu gekozen voor 'Reinig Nu' bij de automatische sensorreiniging, maar helpt niet. Ook even mijn andere lens erop geschroeft, maar ook hier is de stip zichtbaar.

Mag dit dan wel bij een gloednieuwe camera?

(Sorry, ben een mierenn**ker)
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Tja, als je zeker weet dat je het zelf niet veroorzaakt hebt, maar al stof in de zoeker en op de sensor zat direct na ontvangst, zou ik de leverancier maar eens benaderen. Hoewel ik eigenlijk het antwoord al weet, ben ik toch benieuwd wat de reactie is. Laat het eens weten.
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Het antwoord zal waarschijnlijk zijn; de stofjes krijg je toch wel ooit op de sensor.

Ik merk hier aan jullie reacties dat ik hem niet moet terugsturen en ruilen voor een nieuwe.
Heb ik dat goed?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik zou me er niet al te druk over maken, maar er wel een telefoontje aan wagen. Wie weet mag je 'm ergens laten cleanen ofzo ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

als het je stoort en het is een nieuwe camera, kun je de verkoper altijd vragen het probleem op te lossen. Ik denk overigens niet dat je gelijk een nieuwe camera krijgt. Als het je foto's verder niet vergalt, kun je het ook zo laten, vuil krijg je toch vroeger of later in je camera.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar